girlnextdoor Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Bruker krølltang men opplever desverre hver gang jeg har krøllet håret at det på en måte bare sklir helt ut og istede ser ut som om jeg kunne trengt en runde med hårbørsten. Finnes det ikke noe man kan ha i før og/eller etter man bruker krølltangen? Er en tråd her på KG hvor det var snakk om noe man kunne ha i for å få mer krøller, både på hår som var krøllet naturlig, med tang og uten å ha gjort noe med det først, men ikke dette jeg er på let etter. Har ofte hørt om bruk av skum/mousse før man bruker krølltang/ruller men dette har jeg prøvd og ikke særlig fan av. Har forresten prøvd ørten forskjellige hårsprayer, både dyre, billige, i små mengder og i større mengder. Ingenting funker. Og dette er sprayer som fungerer bra på andre frisyrer jeg lager på meg selv. Er litt skeptisk til å bare høre med frisør da de ofte anbefaler noe de selv selger selv om de er helt klare over at det merket de fører ikke er det beste. Derfor jeg vil høre deres erfaringer..
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Nivea Haircare sin Diamond Gloss hårspray er magisk! Jeg har ikke sett den her i Norge, men det er jo mulig å bestille den over nett. Den varer hele dagen og hele natta, og er bare helt fantastisk!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har en hårspray i fra Fudge som heter noe med Membran eller Metan..... Den er råbra! Håret sitter som støpt.
Miel Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Hvis jeg skal ha noe som helst håp om å få krøllene til å vare må jeg først fordele skum i hele håret og føne det tørt. Deretter børster jeg lett igjennom, krøller små lokker av gangen, og sprayer hver lokk etter at den er krøllet. Til slutt kan jeg dra forsiktig gjennom håret med fingrene og dandere krøllene, etterfulgt av mer spray. Har prøvd litt forskjellige produkter, men ikke funnet det heeelt ultimate ennå. For tiden har jeg Paste up spray fra KMS (som jeg bruker i stedet for skum, synes den gir bedre volum og hold) samt Hairstay spray (også KMS, den kommer i to varianter, medium og maks hold, jeg har sistnevnte). For øvrig synes jeg det blir finere krøller med varmruller enn med krølltang - fordelen er jo at du kan gjøre noe annet mens du krøller håret. Med krølltang bruker jeg minst en time på å gå over hele håret... slit!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har naturlige krøller, så da er kanskje ikke svaret mitt aktuelt... Jeg bruker iallefall paste i håret når det er fuktig, det definerer krøllene og gir dem hold.
Jentepusen Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Når jeg krøller håret gjør jeg det med krølltang eller hår ruller. Vasker da håret kvelden før, og ruller opp mens håret er nesten tørt. Hvis ikke tørker det aldri! Da pleier jeg å ha i litt skum, eller føn spray - en slags gelespray. Derretter sprayer jeg med hårspray og Paul Mitchell foaming pomade i tuppene, det blir lekkert!!! Bruker jeg tang, tar jeg litt hår i hver krøll, blir det for mye holder ikke krøllen seg. Hårspray på lokken før jeg tar tanga på. Så helt til slutt litt Paul Mitchell foaming pomade i tuppene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå