Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en bok å anbefale til en gutt på 20? Han har likt: Hobbiten, Ringenes Herre, Haikerens guide til galaksen og Harry Potter, og har lest og foretrukket disse på engelsk.

Noen som har tips?

(prøvde å spørre i bokhandel, men jeg var nok uheldig for damen jeg traff på var ualminnelig tafatt og ante ikke hva som kunne være passende)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har en bok å anbefale til en gutt på 20? Han har likt: Hobbiten, Ringenes Herre, Haikerens guide til galaksen og Harry Potter, og har lest og foretrukket disse på engelsk.

Noen som har tips?

(prøvde å spørre i bokhandel, men jeg var nok uheldig for damen jeg traff på var ualminnelig tafatt og ante ikke hva som kunne være passende)

J.K. Rowling har kommet med en ny bok, litt info fra en nettavis her: "The tales of Beedle and the Bard», er Rowlings siste farvel med Harry Potters verden. Boken er en samling eventyr med kommentarer fra professor Humlesnurr (Dumbledore)."

Kanskje en idé? :)

Skrevet

Noen som har tips?

Hei!

Det var nå en lite hyggelig dame du traff på da, de som pleier å være så hyggelige (i alle fall i min bokhandel).

Jeg liker veldig godt slike bøker selv, og har lest alle på engelsk. Jeg kan jo anbefale Wheel of Time-serien av Robert Jordan, den er utrolig bra! Riktignok har jeg bare lest de første 2, men en bra start er det i alle fall! :)

Ellers er Inheritance-serien av Cristopher Paolini kjempebra (på høyde med Harry Potter-bra, noe jeg aldri trodde skulle forekomme! :fnise: ). I den serien er det kommet 3 bøker - Eragon, Eldest og Brisingr - der serien skal slutte med den 4. Vet ikke helt når den kommer siden Brisingr kom ut for noen måneder siden.

Håper det hjalp littegranne!

Gjest postsekk
Skrevet

Siden jeg liker alle bøkene du sa han liker så vil jeg anbefale Terry Pratchetts Discworld-bøker, hvor man f.eks kan starte med Guards Guards, som er blandt de første (uten at dét er så veldig viktig). Discworld er humoristiske bøker.

For litt mer seriøs lesning vil jeg anbefale The Farseer Trilogy av Robin Hobb, som blir litt mer standard fantasy igjen.

Vil ikke anbefale noen å begynne på Wheel of Time før man ser om det faktisk kommer noen konklusjon (selv om de første 3-4 bøkene absolutt er bra).

Skrevet

Takker så mye for hjelpen!

Var i bokhandelen med tips herfra notert på lapp, men de var utsolgt for bok nr 1 i flere serier og da blir det jo litt dumt å kjøpe. Kjøpte en som jeg har glemt hva het (også en serie, men dette er overhodet ikke min type bøker så navn & tittel forsvant fra hodet i det jeg hadde betalt).

Men veldig glad for tips fra dere uansett, vet at gutten er på jakt etter gode bøker, så jeg skal tipse ham.

Discworld-bøkene skal også sjekkes ut, jeg vet at humor er noe han virkelig koser seg med hvis man bare finner rette typen. (sånn er det vel med de fleste av oss, humor er innmari personlig i grunnen *sporer av*)

Takk for hjelp!

Skrevet
Siden jeg liker alle bøkene du sa han liker så vil jeg anbefale Terry Pratchetts Discworld-bøker, hvor man f.eks kan starte med Guards Guards, som er blandt de første (uten at dét er så veldig viktig). Discworld er humoristiske bøker.

For litt mer seriøs lesning vil jeg anbefale The Farseer Trilogy av Robin Hobb, som blir litt mer standard fantasy igjen.

Vil ikke anbefale noen å begynne på Wheel of Time før man ser om det faktisk kommer noen konklusjon (selv om de første 3-4 bøkene absolutt er bra).

Den siste boka i Wheel of Time kommer forhaapentligvis sent i 2009 eller 2010, den skrives ferdig av Brandon Sanderson, saa det er bare aa sette igang og lese :)

Jeg henger meg paa Terry Pratchett. Er ogsaa mulig han kunne like sci-fi boekene til Orson Scott Card eller Dune-serien av Frank Herbert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...