Gå til innhold

Han vil bare bruke kondom..

Fremhevede innlegg

Gjest Undrende..
Skrevet

Har møtt en fantastisk fyr - vi har vært mye sammen i noen måneder. Har et litt uavklart forhold på dette stadiet ..

Jeg er ikke noe tilhenger av kondom, synes det klør veldig etterpå, samt at nytelsen "forstyrres".

Før jeg traff han, testet jeg meg for kjønnssykdommer, så jeg vet at jeg ikke har noe. Vi prata om det første gang, og han sa at det var en stund siden han testet seg, at han ikke var sikker på hva eksen hadde styrt med når de var sammen - og derfor skulle vi bruke kondom inntil videre.

Nå er det gått noen måneder, og han har fortsatt ikke testa seg. Han sier han skal gjøre det, men det kommer alltid noe i veien. Føler at forholdet går rette veien, men dette er altså noe han ikke stresser med, tydeligvis - selv om han også irritererer seg over kondomen (klarer aldri fullføre med kondom på).

Vil nyte han uten den fordømte kløende gummien mellom oss.

Hvorfor orker han ikke bare tisse i det glasset på morgenen og dra til legekontoret med det?

Hjertesukk... :sengekos:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar han på rolig måte hvor mye det betyr for deg at han tester seg. Jeg synes det er en smule merkelig at han utsetter dette gang på gang - men kanskje er han som en av vennene mine - hun ville ikke teste seg fordi hun ikke ville vite om hun hadde noe eller ei. Tror hun mistenkte at hun hadde pådratt seg noe.

Med bakgrunn i det du sier ville jeg nok ikke ha turt å ha ubeskyttet sex med denne karen før han kan vise til "clean bill of health".

Gjest TidligereKondomBruker
Skrevet
...

Jeg er ikke noe tilhenger av kondom, synes det klør veldig etterpå, samt at nytelsen "forstyrres".

...

Vil nyte han uten den fordømte kløende gummien mellom oss.

Hvorfor orker han ikke bare tisse i det glasset på morgenen og dra til legekontoret med det?

Kjapt forslag: Kona slet veldig med kondomer - det viste seg å være latex-allergi. Enkelte av glidemidlene var heller ikke spesielt gunstige for huden hennes.

I de periodene vi har brukt kondom har vi derfor skiftet til et latexfritt alternativ. Durex Avanti er én av de latexfrie variantene. Utrolig nok er de også tynnere enn vanlige kondomer - så de (fra mitt ståsted *humre*) "forsvinner" mere.

Hjelper dere selvsagt ikke med testingen - men stikk på apoteket og kjøp deg noen latexfrie kondomer. Regn med 120-130 for en 5 pack, men viser det seg å gjøre susen finnes de mye billigere på nettet.

I tilfelle noen skulle lure (er visst nok av de som henger seg opp i uvesentlige detaljer og slikt så har vi benyttet kondom en periode etter fødsler og slikt)

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal prate med han, en sånn siste gang tenker jeg - om at det ikke synes viktig for han å teste seg. Jeg tenker at sånt er da greit å gjøre uansett før et partnerbytte.

Det er mulig jeg har allergi ja, det er ikke noe godt etter at vi har brukt kondom, klør, svir og det vedvarer til jeg får dusja skikkelig. Skal dra innom apoteket å se etter de latex-frie, for husfredens skyld =)

Skrevet

høres ut som latexallergi, ja.. lurte veldig på om jeg hadde det (for jeg fikk akkurat samme reaksjoner som deg), men fikk det bekrefta et år jeg måtte ha på meg hansker på jobb. en dag brukte jeg hansker med latex og hendene ble full av utslett.. så latexallergi gir i alle fall akkurat de reaksjonene du beskrev.

Gjest Gjest_meia_*
Skrevet

Kanskje han ikke stoler på deg, og er redd for å bli ufrivillig far? Eller at han er redd for at du smitter ham? At du er utro....

Skrevet

Meia: Vi har da bare møttes i noen måneder. Vi er veldig betatte begge to, men har et "uavklart" forhold fordi jeg tar hensyn til han. Selv om det er en stund siden han gikk fra eksen (unger med i bildet) så er hun veldig bestemt på å bruke barna for å få han tilbake - spiller på samvittighet osv.

Jeg har en anelse om at han ikke vil ha sex med meg uten kondom før han vet sikkert om eksen var utro mot han. Han har ingen grunn til å mistenke meg for noe, jeg har nylig møtt han, føles det som, og gir uttrykk for at jeg liker han enormt godt.

Ting er kompliserte, men det hadde jo vært lett å dra til legen å ta en sjekk, han har bil, legekontoret er 5 minutters kjøring unna.. Men han gjør det ikke - han drøyer og drøyer...

Skrevet

Hm, uten at jeg vet helt sikkert, men må ikke gutten gjennom litt mer enn å tisse i en kopp for å teste seg? Jeg trodde Klamydia-testing ble gjort med "q-tips" via urinrøret, samt hiv kan vel kun testes via blodprøve.

Eller har jeg gått glipp av noe? :)

Skrevet

kanskje han ikke liker å gå til legen, eller bare er typen til å utsette ting. Kan hende det hjelper å minne han på å skaffe legetime mens legekontoret er åpent, eller be han bestille time på nettet mens du er der. så blir det kanskje noe av..

Skrevet

ah, leste nettopp dette

En undersøkelse blant 541 friske unge kvinner i Sør-Trøndelag viser at urinprøvetest eller test med vattpinne er likeverdige med undersøkelse av kjønnsorganene.

*lært noe nytt*

Skrevet (endret)
ah, leste nettopp dette

En undersøkelse blant 541 friske unge kvinner i Sør-Trøndelag viser at urinprøvetest eller test med vattpinne er likeverdige med undersøkelse av kjønnsorganene.

*lært noe nytt*

hm. hørtes litt rart ut at det skal være likeverdig som en undersøkelse av kjønnsorganene.

men HIV må vel likevel testes via blodprøve.

Endret av plingo
Skrevet
hm. hørtes litt rart ut at det skal være likeverdig som en undersøkelse av kjønnsorganene.

men HIV må vel likevel testes via blodprøve.

Jeg stoler best på test av kjønnsorganet, og jeg tror kanskje det er derfor mange gutter har hatt problemer med denne testen. Etter det jeg har skjønt så er det vondt, men det er likevel ingen unnskyldning. Ingen av oss jenter som "koser oss i stolen" heller.

Jepp, HIV kan kun testes via blodprøve, og for min del er vel denne testen den aller viktigste å ta.

Skrevet

Dere har et "uavklart" forhold... Kan det tenkes at han har andre seksualpartnere enn deg...? Og at han ikke er interessert i å smitte deg/andre. Syns det høres rart ut at han har ventet så lenge med å teste seg... Han har tydeligvis ikke "kondom-fetisj" heller, om han har vanskeligheter med å få orgasme med kondom...

Sikkert ikke det du ville høre, sorry... Var det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt...

Skrevet

Vi pratet litt om forpliktelser i dag. Han lurte på om jeg følte jeg har forpliktelser ovenfor han, og jeg bekreftet det, samt at jeg bare vil ha han, og ikke driver på med andre når det føles så riktig som det gjør mellom oss.

Grunnen til at det er uavklart, er at han vil vente til ting er mere avklart i forhold til samvær med barna, økonomiske ordninger og slikt som ikke er i orden, fordi eksen fortsatt driver å bombarderer han med sms og ringer hele tiden når hun har barna. Hun hadde for to uker siden hørt at han har truffet ei annen, og det førte til et helvete for han i ei uke, i form av at barna ble brukt som metode ("Jula blir ødelagt for de nå", "jeg kan ikke forstå at du gikk så fort videre" (et år siden brudd) "Du kan bare glemme å få mer tid sammen med barna") osv osv.. .

Jeg tror nok at han er redd for å smitte meg, dersom han har noe. De var sammen et par måneder (han trodde det var riktig pga barna) i løpet av dette året, og det er det han er usikker på.

Jeg lurer ingen, bruker prevensjon (hormonspiral), det har han selv kjent :gjeiper: - Men jeg har så lyst å ha sex uten noe gummi mellom.. Men det går jo ikke så lenge han ikke tar noen test..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...