Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #1 Skrevet 22. juni 2003 Hei! Jeg var gift med en slik fyr som dette. Kan dere si om han var psykopat eller ikke?! Jeg går rundt nemlig og tenker at han måtte ha vært en psykopat, men kansje han likevel ikke var det. Her er de karakteristikkene jeg synes gjør ham til kanskje psykopat: *Forhindret meg i å ha et sosialt liv. *Var mye selv ute med sine venner som jeg aldri traff *Ble sint på meg om jeg på tull ga ham en vennelig klask i ryggen og sa jeg var da voldelig. *Ble sint hvis jeg på tull sprutet vann på ham på en varm sommer dag. *ble sur hvis jeg kastet en ting til ham, istedet for å gå bort med den. *han tok aldri hensyn til mine behov i senga, jeg bare lå der. *ville vite hver dag hvem jeg hadde snakket med eller gjort og hva vi hadde snakket om. *ville at alle brev adressert til meg skulle leses høyt (sa at i hans familie var det vanlig, man skulle ikke holde hemmeligheter for hverandre) *Nektet meg å ha noe kontakt med andre menn. *Kalte nesten alle kvinner for horer, jeg var visst den eneste som ikke var hore fordi jeg bare hadde hatt sex med ham. *Dersom jeg trosset ham og ville gå ut likevel, tvang ham meg først å gå og leie ham en video, med Pamela Anderson eller en annen av hans favoritter i hovedrollen. *Han overlot alt husarbeidet til meg. * En periode i begynnelsen krevde han at jeg skulle knute hans sko. * Slengte dritt om alle mine venner og min familie *Dersom jeg glemte noe, eller gjorde noe annet som han mente var galt kalte han meg stygge ting. *han slo aldri, var totalt imot vold mot kvinner. Men som straff kunne han furte i en uke, og være hensynsløs. *Hver gang jeg tok opp noe som jeg mente var et problem, sa han: Hvis du skal være sånn så går jeg, så ingenting ble drøftet. *Han tok noen ganger en pute over ansiktet mitt når vi hadde sex. *Hadde ingen samvittighet: Han kunne skrive opp flere timer på jobben enn hva han hadde gjort, han brukte forfalskede busskort, han stjal ting fra trenings studio som han mente ingen kunne ha bruk for, osv... Jeg vet ikke det er mye mer også, men jeg ønsker ikke å si at noen er psykopat om jeg ikke er helt sikker.
Kate Skrevet 22. juni 2003 #2 Skrevet 22. juni 2003 Tror vi som ikke er fagfolk skal være veldig forsiktige med å sette diagnoser på mennesker. Derfor vil jeg ikke ta stilling til om han kan kalles psykopat eller ikke. Men det som er helt sikkert er at denne mannen ikke er en god samlivspartner! Godt å høre at du VAR gift med ham, og at du ikke sitter fast hos en slik fyr ennå.
Gjest Noldus Skrevet 22. juni 2003 #3 Skrevet 22. juni 2003 Fy f... for en drittsekk! er diagnose god nok for den lille latterlige klovnen der. Han trenger hjelp av fagfolk i hvite frakker.
Gjest Lufthue.... Skrevet 22. juni 2003 #4 Skrevet 22. juni 2003 Enig...med hun som sier man skal være forsiktig med å sette enn så alvorlig diagnose på mennesker. Jeg synes det er for lettvint å nevne opp en del "sære" trekk ved en person for så å stille spørsmål om han er psykopat. Men jeg skjønner veldig godt at du ikke hadde det særlig bra i det forholdet. Vær glad du kom deg ut av det, og glem han.....
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #5 Skrevet 22. juni 2003 Er det så nøye om han er psykopat eller ikke da? Det er mange kjennetegn ved psykopater du ikke beskriver hos din ex og selv fagfolk er forsiktige med betegnelsen psykopat. Du beskriver uansett en drittsekk i megaformat.
Suzy Skrevet 23. juni 2003 #6 Skrevet 23. juni 2003 Diagnose eller ei; Han har ivertfall klare psykopatiske trekk. Huttetu!!! :x Slike menn burde kastreres og dermed forhidre at deres tvilsomme gener og personlige egenskaper blir videreført! Suz :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #7 Skrevet 23. juni 2003 Slike menn burde kastreres og dermed forhidre at deres tvilsomme gener og personlige egenskaper blir videreført! Ja, det hadde nok vært lurt..Man får ikke alltid bare EN slik å forholde seg til, men hele slekta... :evil: :evil:
Suzy Skrevet 23. juni 2003 #8 Skrevet 23. juni 2003 Nemlig!! Og de overfører styggedommen via opplæring og gener - vær du trygg :evil: Suz :x
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #9 Skrevet 23. juni 2003 Er det så nøye om han er psykopat eller ikke da? Det er mange kjennetegn ved psykopater du ikke beskriver hos din ex og selv fagfolk er forsiktige med betegnelsen psykopat. Du beskriver uansett en drittsekk i megaformat. Tusen takk for alle svar... det faktisk varmer, på en hevngjerrig måte Om det spiller noen rolle om han er psykopat eller ikke, vel, for meg gjør det det fordi jeg tenker på å gå til rettsak mot ham, synes liksom ikke at han burde slippe unna før jeg enten har fått en offentlig unnskyldning eller erstatning for disse årene, jeg føler liksom at han skylder meg så mye. Så jeg skal møte en advokat for en samtale snart, og da er jeg usikker på om jeg kan si at jeg tror han er en psykopat, kanskje...
Suzy Skrevet 23. juni 2003 #10 Skrevet 23. juni 2003 Si heller at du er sikker på at han har psykopatiske trekk, men ikke ønsker å kategorisere - det stiller deg i et bedre lys Suz :D
Gjest Kaiza Skrevet 24. juni 2003 #11 Skrevet 24. juni 2003 -Kan man gå til rettssak mot personer fordi om de er "drittsekker"?- Skulle jo ønske det på dine vegne,da.men. - Hvis jeg var deg, så ville jeg tenkt meg grundig om her- husk at han bruker alt mot deg!! -Og advokater snor seg på din ulykkelige situasjon - de står kun på din side fordi de ser kronene rulle inn, ikke fordi de føler med deg. Verden er ofte grusom - men noen ganger lønner det seg best å komme videre - og legge ting bak seg. Ta lærdom av det man har opplevd og begynne på nytt. Det er iallefall mitt råd.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #12 Skrevet 24. juni 2003 Vi alle har faktisk psykopatiske trekk!!! Du kan ikke si en person er det eller ikke uten grundige undersøkelser. Slik som du beskriver han, vil jeg si han var en furten bortskjemt fyr. Uten evne til og komunisere.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #13 Skrevet 24. juni 2003 Vi alle har faktisk psykopatiske trekk!!! Du kan ikke si en person er det eller ikke uten grundige undersøkelser. Slik som du beskriver han, vil jeg si han var en furten bortskjemt fyr. Uten evne til og komunisere. Sjalu er han og.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #14 Skrevet 24. juni 2003 Vi alle har faktisk psykopatiske trekk!!! Du kan ikke si en person er det eller ikke uten grundige undersøkelser. Slik som du beskriver han, vil jeg si han var en furten bortskjemt fyr. Uten evne til og komunisere. Sjalu er han og.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #15 Skrevet 24. juni 2003 Syns du burde loppe ham for de pengene han måtte ha og ta en laaaang ferie med svært god samvittighet selvfølgelig Han hørtes ut som en noe ustabil person som kunne trenge en omgang ECT (elektro chock Terapy)
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2003 #16 Skrevet 25. juni 2003 Jeg er så lei av kvinner som akller menn psykopat i hytt og pine. Det er en medisinsk diagnose, som slett ikke er lett å komme frem til. I min vennindegjeng mener nesten alle at de en eller annen gang har vært sammen en psykopat...... Yeah, right! Mange mange er slemme, ego og manipulerende. Det betyr ikke at de er psykopater!
Suzy Skrevet 25. juni 2003 #17 Skrevet 25. juni 2003 Man skal ikke kalle noen en psykopat - ute videre - det er en diagnose, men det er ingenting i veien for å påpeke at en person har sterke psykopatiske trekk. Vesentlig opplysning det og, mener jeg da. Suz
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #18 Skrevet 25. juni 2003 Synes vedkommende her har vært saklig i sin framstilling av sin eksmann. Hun spør jo om han KAN være "psykopat", sier ikke at han ER det. Og det å be om råd i hvordan fremstille han overfor andre er vel ikke så dumt... Da synes jeg det blir litt feil i en slik "diskusjon" å angripe denne holdningen "alle" andre kvinner har til sine menn..
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 25. juni 2003 #19 Skrevet 25. juni 2003 Ikke karakteriser noen som psykopat - men si at han har sterke psykopatiske trekk. Da har man ikke "stemplet" noen, samtidig som man får fram at vedkommende ikke er helt god. Å gå til advokat for å få erstatning fra denne mannen?? Erstatning for hva? At han ble sur for at du spruta vann på han en sommer dag? Erstatning for at han slengte dritt om dine venner/din familie? For at du måtte lese dine brev høyt? Tenk gjennom hva du vil oppnå! Dersom mannen er psykopat/har sterke psykopatiske trekk, så innebærer det også følgende: - sosial og omgjengelig, virker som en hyggelig fyr utad - flink til å vri og vrenge på det du sier, slik at det høres ut som det er DEG det er noe galt med - andre vil antakelig synes han er sympatisk og ikke forstå hva du maser om. Det du lett vil ende med er at det er DEG det er noe galt med, ikke han.... Mulig andre også har sett en del av trekkene, men det er godt mulig at de ikke har det. De som virkelig har sånne trekk er veldig flinke til å skjule det for andre enn de aller, aller nærmeste. Jeg snakker av erfaring, og jeg ville tenkt meg VELDIG godt om før jeg gjorde noe sånt!
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2003 #20 Skrevet 25. juni 2003 Synes vedkommende her har vært saklig i sin framstilling av sin eksmann. Hun spør jo om han KAN være "psykopat", sier ikke at han ER det. Og det å be om råd i hvordan fremstille han overfor andre er vel ikke så dumt... Da synes jeg det blir litt feil i en slik "diskusjon" å angripe denne holdningen "alle" andre kvinner har til sine menn.. Selvfølgelig KAN han være en psykopat. Men det kan du, jeg , naboen og kollegaene våre være også. Har ikke sagt at det er dumt å be om råd, ei heller at det er feil å si han har psykopatiske trekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå