Gå til innhold

Gutta for alltid..

Gjest madli

Anbefalte innlegg

Jepp, her sitter jeg litt små-brisen etter julebor med noen gode kompiser.. Noen har jeg ikke sett på flere måneder, andre er vel mer bekjente..hikst.. Ut på restaurant med en bedre middag, mens du frebilsk prøver å oppdatere deg selv på resultatet av storkampen som går ikveld..

Som så mange andre ganger, inneholdt kvelden gamle røver historier, karriere, opplevelser..ekteskap for en noen.. etc. En kveld hvor alle hører hvor vi er i livet, gir velmente råd..sentimentale gutte-snakk om forhold, tidsendringer og perspektiver hører som regel med i de sene natte timer..

Etter en god del vin-glass, latter og tårer kom vi oss etterhvert ut i natten, og endte opp på et av de finerer utestedene.. Etter en litt tråkig start, hvor vi speider etter søte jenter (det skulle vært forbudt med høyhelte sko, den svaien dere får over rygg og rompe..livsfarlig), begynte vi å lage litt stemning.

Som seg hør og bør ble det en danse-ring med oss gutta, hvor alle tok seg en runde i ringen og viste hva de hadde..(ler)..Noen jenter fant det visst spennende, for de valgte å kaste seg inn i ringen med åtte gutter heiende rundt seg..tøffe chicks! :) Hun ene ville visst ha en av våre ny-forlovede kompiser med seg hjem..

På baren stod det en gruppe jenter og tittet rundt seg..du vet.. typen som dør etter å ha noen gutter som vil sjekke dem opp, men titter rundt seg med en arrogant mine siden de tror det er sex og singelliv..Enkelte er rett og slett irritable og mugne..

Så mitt spørsmål er to delt single kvinner:

1) Hvorfor så sur og muggen når en kar prøver å innlede en hyggelig samtale eller gir dere et kompliment?

2) Misliker dere å bli sjekket opp?

hikst.

Er så glad i dere så! Men litt mer godvilje og smil, går en lang vei for en hyggelig kveld ute ;)

-småfull kar med et godt hjerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at en jente som ser sur og irritert ut, ikke ønsker å bli kjent med deg.

Manger jenter som liker å kose seg ute på byn UTEN en slitsom gjeng med gutter rundt. Dere er ikke alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at en jente som ser sur og irritert ut, ikke ønsker å bli kjent med deg.

Manger jenter som liker å kose seg ute på byn UTEN en slitsom gjeng med gutter rundt. Dere er ikke alt ;)

Er vel ikke noe vits i å slå av hånden på fyren vel?

Det er mange damer som står og jakter ved baren, og som gjene vil at noen skal sjekke dem opp.

Nå har jeg type, og har ståå ved baren selv. Har kommet endel gutter bort til meg, og startet innlegget med "hvorfor er du så sur da, du som er så pen"

En gang var jeg faktisk drit forbannet og svarte ham det er fordi du får meg til å bli sur. He he, fyren gikk fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det er aldri et sjakktrekk å spørre om hvorfor jenta er sur. Jeg blir ikke akkurat sjarmert av å høre at jeg ser sur ut.

Men det kan jo være at jentene som har vært sure og muggen ikke er interessert i å bli sjekket opp. Kanskje de har kjæreste, eller bare er ute etter å være sammen med venner, eller ikke finner deg interessant. Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det er aldri et sjakktrekk å spørre om hvorfor jenta er sur. Jeg blir ikke akkurat sjarmert av å høre at jeg ser sur ut.

Men det kan jo være at jentene som har vært sure og muggen ikke er interessert i å bli sjekket opp. Kanskje de har kjæreste, eller bare er ute etter å være sammen med venner, eller ikke finner deg interessant. Hvem vet?

det tar ikke lange tida å si at man har kjæreste, ikke så å se det.

Trodde en del av greia var at man skulle ha det morro når man var ute. Kanskje like så greit å bli hjemme, hvis du blir les miserables av det. Siste vi trenger er flere damer som oppfører seg som enfants terribles.. :ler:

(yes, friske opp fransken..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar ikke lange tida å si at man har kjæreste, ikke så å se det.

Trodde en del av greia var at man skulle ha det morro når man var ute. Kanskje like så greit å bli hjemme, hvis du blir les miserables av det. Siste vi trenger er flere damer som oppfører seg som enfants terribles.. :ler:

(yes, friske opp fransken..)

Men jenter kan jo ha det kjempemoro ute, og samtidig ikke være interessert i deg? Jeg er enig i at det er kjipt med sure folk, men er det virkelig så stor andel av jentene som er kjipe og mugne? Det er sjeldent jeg ser sure og gretne folk når jeg er ute. Og nei, jeg er ikke "les miserables" på byen, hvor får du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jenter pynter seg og tar på seg høye hæler er det en invitasjon, og et ønske at man skal føle seg attraktiv, - dette vet jo alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jenter kan jo ha det kjempemoro ute, og samtidig ikke være interessert i deg? Jeg er enig i at det er kjipt med sure folk, men er det virkelig så stor andel av jentene som er kjipe og mugne? Det er sjeldent jeg ser sure og gretne folk når jeg er ute. Og nei, jeg er ikke "les miserables" på byen, hvor får du det fra?

Det er umulig for jenter å ha det morro uten meg...

Kun en subjektiv observasjon jeg har gjort meg..greit nok at de ikke er interessert, men virker som mange gjør sport i å vise det så klart som mulig..hmm, kanskje det har blitt nødvendig siden mange karer kan være ganske innpåslitne.

Greit nok da, tror jeg holder en lavere profil i fremtida dog. Så får de sitte der med strawberry dakkarin sin :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å avvise menn kan være like lystbetont for kvinner som det å invitere. Vi vet jo det at kvinner flest elsker å leke med omgivelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo det at kvinner flest elsker å leke med omgivelsene sine.

For all del, det er jo ikke for ingenting at det velkjente begrepet "player" henspeiler på noe menn er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, det er jo ikke for ingenting at det velkjente begrepet "player" henspeiler på noe menn er :ler:

Og I henhold til byliv, tror jeg at mange jenter også er players.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg er alltid hyggelig mot de som tar kontakt og snakker med både damer og menn ute på byen.

Dersom noen er overstadig beruset og ufine, kan det hende jeg bare smiler stivt og sier at jeg skal på toalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en subjektiv observasjon jeg har gjort meg..greit nok at de ikke er interessert, men virker som mange gjør sport i å vise det så klart som mulig..hmm, kanskje det har blitt nødvendig siden mange karer kan være ganske innpåslitne.

Greit nok da, tror jeg holder en lavere profil i fremtida dog. Så får de sitte der med strawberry dakkarin sin :foto:

Sikkert lurt, det. Du får det jo sikkert uansett morsommere med en positiv jente en en sur jente som sitter og poserer, så da er det jo win-win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjære småfull kar

Kanskje det er akkurat derfor jenter er sure og avvisende fordi du er småfull? Ikke vet jeg. men det kan jo tenkes at det er derfor.

et par tips til menn som syns jenter er små sure og avisende

-kan det tenkes at dere innleder samtalen men å stå alt for tett på dama?

- snakker om deg selv, og derfor ikke viser nok vennlig interese.

-Avbryter henne midt i en samtale med en venninde

-virker arrogant

-virker for desp etter å få med deg en dame hjem

-snakker om eksen

Vis dere ikke gjør noen av dise tingene men er høffelig og lukter godt (sorry men maaange menn lukter svette på byen) så ja da er dama sur! Når alt kommer til alt er det kansje bra hun viser sitt sanne jeg nå og ikke på 3 date....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trist i denne sammenheng er at jenter får seg selvbekreftelse selv om de er sure og grinete, vi gutter må anstrenge oss mer og bruke mer ressurser dersom vi skal oppnå samme positive oppmerksomhet.

Egentlig er hele bylivet et tap-tap for oss menn, vi er som hannbukkene som bukker hverandre til hunnsøyenes store forlystelse.

Hadde det vært virkelig likestilling i dette landet så hadde byliv vært forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mitt spørsmål er to delt single kvinner:

1) Hvorfor så sur og muggen når en kar prøver å innlede en hyggelig samtale eller gir dere et kompliment?

2) Misliker dere å bli sjekket opp?

1: Hender man blir det hvis en fyr sjekker deg opp midt i en samtale, eller turer frem for å få oppmerksomheten din selv om du åpenlyst er opptatt. Kan også hende man blir det av det karen åpner samtalen med, eller fordi han rett og slett stinker svette og øl (som folk av og til gjør på byen)..

2: Nei, ikke så lenge mannen er gentleman, men mange er ikke det.

:fnise: Har aldri opplevd å få høre at jeg ser sur ut :) -og hadde jeg det hadde jeg sagt det skyldtes vedkommende som sa det :P Men det jeg derimot ofte får høre er at jeg er kjedelig fordi jeg takker nei til en dans, men dette er som regel en avvisning på videre kontakt eller at musikken er ræva eller at bena er vonde etter allerede 5 timer på dansegulvet i 10 cm høye stiletter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest tio

Før:Om jeg ser sur ut på byen så er det ofte forde jeg vil være i fred. Sitte alene ved baren og nyte en halvliter eller to. Men det er det kanskje ikke rom for ute på kvelden på byen..? Det er vel og litt sært. Andre ganger, om jeg er alene, ser jeg kanskje stiv, poserende ut og mulig noe bisk fordi jeg er så usikker og alene. Og i tillegg er det så utrolig mye ubehaglige og slibrige menn desverre som har snakket til meg i en slik sitvasjon at jeg kan se noe amper ut fordi jeg føler jeg må ha forsvaret parat hele tiden... Ikke alltid helt greit å tolke andres signaler bestandig nei. På den annen side er jeg vel noe sær som går på byen alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Hender man blir det hvis en fyr sjekker deg opp midt i en samtale, eller turer frem for å få oppmerksomheten din selv om du åpenlyst er opptatt. Kan også hende man blir det av det karen åpner samtalen med, eller fordi han rett og slett stinker svette og øl (som folk av og til gjør på byen)..

2: Nei, ikke så lenge mannen er gentleman, men mange er ikke det.

:fnise: Har aldri opplevd å få høre at jeg ser sur ut :) -og hadde jeg det hadde jeg sagt det skyldtes vedkommende som sa det :P Men det jeg derimot ofte får høre er at jeg er kjedelig fordi jeg takker nei til en dans, men dette er som regel en avvisning på videre kontakt eller at musikken er ræva eller at bena er vonde etter allerede 5 timer på dansegulvet i 10 cm høye stiletter..

Neida, er ganske grei og blid gutt. De spesielle jeg traff på var en gruppe på 3 jenter ved baren. Mulig jeg forstyrret en viktig samtale eller noe.. gjort er gjort..

Tror jeg kjører en lavere profil fremover ihvertfall :briller:

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nusse_*

Jeg kler meg opp og pynter meg fordi jeg ikke får gjort det i hverdagen....doller meg opp med høye hæler og spenstig makeup fordi jeg vil se og føle meg bra, ikke for å bli sjekket opp av en eller annen sleiping på byen. Jeg sitter ikke å ser sur ut, men synes jeg viser et såpass bra kroppsspråk om at jeg ikke er interessert i å bli sjekket opp(altså; speider ikke etter menn, blinker eller ser inviterende ut)...Jeg er ute på byen for å ha det morsomt med venninnene mine, og går hjem til mannen min etterpå.

Har også fått den; hvorfor er du så sur a? Det er så lite sjarmerende at jeg igorerer vedkommende totalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...