Gå til innhold

å klage

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det ikke rart at mennesker med åpentlyst god råd klager over billetpriser, ombordtillegg på tog osv, mens en person med mindre god råd, betaler uten en kommentar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke alltid slik ;)

Men de som har mer penger er kanskje flinkere til å spare, og er litt gnine...

Skrevet
er det ikke rart at mennesker med åpentlyst god råd klager over billetpriser, ombordtillegg på tog osv, mens en person med mindre god råd, betaler uten en kommentar?

Jeg synes ikke det er rart. Det går jo an å synes at noe er dyrt selv om en har god råd.

Skrevet

Kanskje noen med dårlig råd betaler for å unngå å bli stemplet som en med dårlig råd fordi de skjemmes?

Skrevet

Det er ikke rart, nei. Fornuftige mennesker ser an hva man får for pengene. Om noe er urimelig dyrt, så er det naturlig å reagere på det. Selv om jeg har råd til å betale 100 kr for en ti minutters busstur, så vil jeg ikke gjøre det, siden prisen overhodet ikke står i forhold til hva man får for det.

De med dårlig råd har kanskje dårlig råd nettopp fordi de betaler uten å tenke over hva de bruker penger på.

Skrevet
Det er ikke rart, nei. Fornuftige mennesker ser an hva man får for pengene. Om noe er urimelig dyrt, så er det naturlig å reagere på det. Selv om jeg har råd til å betale 100 kr for en ti minutters busstur, så vil jeg ikke gjøre det, siden prisen overhodet ikke står i forhold til hva man får for det.

De med dårlig råd har kanskje dårlig råd nettopp fordi de betaler uten å tenke over hva de bruker penger på.

Nettopp - jeg er enig. I tillegg handler det om å være såpass trygg på seg selv at man tør si fra. Mange føler det litt ubehagelig å klage på ting og dermed kvier seg - kanskje også irriterer seg uten å tørre å si noe. Hvis det er slik at de med bedre råd klager mer så er det kanskje fordi de "tør" å klage og si fra uten å føle seg ukomfortabel (selv om dette med hvem som klager ikke nødvendigvis henger sammen med hvor god råd man har).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...