Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hva er det sunneste alternativet av ribbe og pinnekjøtt ?
Gul Nonstop Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Det må jo være vemmelig grusomt å gå rundt og tenke sunt i hele julen. Julen er til for å kose seg med maten. Ikke hadde jeg hatt orket å tenke sunt. Men for all del, skal du ha et sunt alternativ til julemat må du nesten gå for kalkun eller lutefisk!
Supraspinatus Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Hva er det sunneste alternativet av ribbe og pinnekjøtt ? Kommer jo an på hvilke deler du velger å spise. Jeg som stortsett kun spiser kålrabistappe, potet og selve pinnekjøttet (ikke fettet) holder en knapp på det. Fettet er ikke spesielt sunt, det er heller ikke så sunt med svor eller fett fra ribben. Men til ribben er det en ganske fet saus. Men det serveres jo gjerne flere typer grønnsaker til ribben. Egentlig burde heller ta fri fra "hva er sunnest" de par dagene det er jul i året. Ta gjerne en ekstra skål riskrem, multekrem eller iskake til dessert. Det skader heller ikke med litt marsipan til kaffen.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Hva er det sunneste alternativet av ribbe og pinnekjøtt ? Skrap vekk ribbefettet og less på med grønnsaker, dropp sausen/sjyen, så er du så sikker som du kan være. Svinekjøtt er magert kjøtt, fordi fettet ligger "for seg selv", og er ikke sprengt inn i kjøttet. Mitt beste tips er å spise nøyaktig det du vil på julaften, og heller være nøye mellom nyttår og jul...
Gjest 150kg Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Trøkk i deg, det er jul bare en gang i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå