Gjest elve-alv Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg gleder meg mest til å gi bort en praktisk gave: Vi skal rigge opp et mørkerom som moren min kan bruke, og lære henne opp til å kopiere bilder. Dette har hun ønsket seg i mange år, men vi har aldri fått gjort det. Dette er jo egentlig en dyr gave, da mørkeromsutstyr, papir, kjemi osv koster en del til sammen. Men vi har mye fra før, så det er først og fremst tid og innsats som går med. Hun kommer til å bli så glad (tror jeg)! Og derfor gleder jeg meg masse. Hva med deg, hvilken gave blir det mest stas å gi bort?
Strix Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Gleder meg til å gi gaver til alle. Jeg syns det er stor stas å kjøpe og gi gaver til familien! Er et par jeg er spente på reaksjonen fra, men gleder meg generelt til gaveåpningen. Flott gave dere har funne tpå Ts!
Furstina Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Jag hade glatt mig rejält åt gaven jag kommit på åt mannen min, men tyvärr lyckas inte butiken få leverans från leverantören i tid till jul. Så i stället för att ge honom en lapp om denna perfekta gave, så kommer han att få den i januari som en extra oväntad kärleksgave.
Soon Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg gleder meg mest til å gi bort en praktisk gave: Vi skal rigge opp et mørkerom som moren min kan bruke, og lære henne opp til å kopiere bilder. Dette har hun ønsket seg i mange år, men vi har aldri fått gjort det. Dette er jo egentlig en dyr gave, da mørkeromsutstyr, papir, kjemi osv koster en del til sammen. Men vi har mye fra før, så det er først og fremst tid og innsats som går med. Hun kommer til å bli så glad (tror jeg)! Og derfor gleder jeg meg masse. Hva med deg, hvilken gave blir det mest stas å gi bort? Vi er nygravide så jeg og sambo har kjøpt en kalender med babybilder på, og lagt et kort inni som det står til "Bestemor og bestefar" på - til mine foreldre da... De har ikke barnebarn, men har mast i mange år...så dette tror jeg blir den ultimate julegaven - bare synd det ikke er julaften idag, klarer ikke vente
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Jeg er igrunn litt lei dette gavemaset, jeg har ikke penger til å henge med.. Men jeg liker å gi folk ting jeg vet de kan trenge/sette pris på. Mormor, som ikke har sett meg på snart et år fordi jeg har flyttet til kjæreste 50 mil unna, kommer aldri til å reise hit og besøke oss. Hun kommer knapt og besøker de som bor i hennes egen by, hun er bare i veien og til bry og alt dette hun får for seg om hun blir invitert.. Så da får vår by komme til henne! Jeg tok masse bilder rundt omkring ute og noen inne i leiligheten, og fant et album for jeg skrev ut bildene og limte inn. Synd jeg ikke kom på det før, så kunne jeg tatt bilder hele året og ikke bare i gråværet og snøen som var.. Prøvde å grave noen bilder fram fra bekjente men få har naturbilder.. Ifjor fikk hun innrammet bilde av oss sammen, fordi hun ikke har sett noe stort bilde av ham. Og hevneren i meg håper jo det synes hva jeg tenker om kusina mi: Der ga jeg henne en veldig gjennomtenkt gave i fjor, som kostet litt penger. Jeg vet jo de ikke har så mye, og jeg forventet jo ikke den summen tilbake (vi snakker en bok her, de er jo sjeldent billige!). Men gaven jeg fikk slo meg i grunn midt i ansiktet, det var så tydelig at jeg bare "fikk noe", og ikke "fikk noe gjennomtenkt". Det var igrunn litt surt. De kunne vel forsøkt å gi meg noe jeg ville satt pris på? I år fant jeg f eks gave til henne for rundt 30 kr, og det er noe jeg vet hun vil like. For jeg prøver ihvertfall å finne noe hun liker, uansett budsjettet mitt. Synes ikke man skal fire på budsjettet og gi noe "tilfeldig", man kan bare gå i en butikk eller to mer så finner man garantert noe. Så jeg håper jo litt at hun tenker "oj vi burde jo klare å finne noe like flott til henne når hun klarer det til meg". Om gaven er bra eller ei måles jo ikke i penger. Det er jo om det er noe de vil virkelig huske at de har fått!
Gjest TS Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Vi er nygravide så jeg og sambo har kjøpt en kalender med babybilder på, og lagt et kort inni som det står til "Bestemor og bestefar" på - til mine foreldre da... De har ikke barnebarn, men har mast i mange år...så dette tror jeg blir den ultimate julegaven - bare synd det ikke er julaften idag, klarer ikke vente Gratulerer! Litt misunnelig. Det blir nok en fantastisk gave, ja.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Meg og faren min har utrolig lik musikksmak, og siden jeg i tidligere år har pleid å kjøpe CDer til han, har jeg i år laget en CD med mange forskjellige godlåter som jeg elsker, og satt dem sammen til en "biltur-CD" som han kan ha i lastebilen sin når han er på jobb:) Har laget stilig cover og låtliste på dataen og bare brent ut:) Også får mamma en stort ramme med tre bilder av familien fra lillebroren min sin konfirmasjon. Fine billige presager som jeg vet blir satt mye pris på. Jeg er i tillegg student så dette passer budsjettet mitt bra:P:)
Telys Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har kjøpt en diamantring til min mor i år:) Er vel den jeg gleder meg mest til å gi,for jeg har sitt hvor misunnelig hun har vært på meg når jeg har fått det av sambo,og pappa er ikke særlig romantisk av seg,så da får det bli av meg :gjeiper: Men det skal sies at jeg fikk ganske mye rabatt på den siden jeg kjenner en som jobber i gullsmedbutikk,ellers hadde jeg ikke tatt meg råd til det.
IrmaAdele Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Den til lillebroren min tror jeg. Han er autist, så egentlig vanskelig og finne noe han liker. Men har kjøpt masse forskjellige tegnesaker (han elsker å tegne) til han og fine ark og en svær rull med ark (som jeg vet han har snakket om at han skulle hatt før) så jeg håper virkelig at han kan vise glede over denne gaven og bruke den. Selv om det ikke er noe han ønsker seg og sist vi kjøpte noe han ikke ønsket seg reagerte han med "Hvorfor gir dere meg noe jeg ikke har ønsket meg". Hehe. En rar liten særing den lillebroren min:D Også gleder meg jeg meg også veldig til å gi bort et album jeg har lagd til bestemor med bilder fra 2008. Hun bor langt unna og hun ser oss svært lite. Så tror nok hun setter veldig pris på dette. Endret 21. desember 2008 av IrmaAdele
Wildy Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Er egentlig veldig fornøyd med alle gavene i år. Håper og krysser fingrer og tær for at gullsmeden får ferdig gaven til min kjære til julaften. Jeg fant nemlig et bilde på nett av en veldig spesiell ring som hadde vært midt i blinken, problemet var at ingen i Norge hadde den. Men gullsmeden har bestilt fra leverandør og om alt går etter planen kommer den til Trondheim på morgenen lille julaften. Og om den kommer lovet gullsmeden at han skulle gravere den tvert.
lillesky Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 Jag hade glatt mig rejält åt gaven jag kommit på åt mannen min, men tyvärr lyckas inte butiken få leverans från leverantören i tid till jul. Så i stället för att ge honom en lapp om denna perfekta gave, så kommer han att få den i januari som en extra oväntad kärleksgave.Å! Hva da? Spennende, Furstina! Send eventuelt pm, selv om jeg ikke tror mannen din er på KG.
Eske Skrevet 22. desember 2008 #12 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har fått trykket ei bok med masse bilder av meg og broren min, for å gi til faren min, og det er nok den jeg gleder meg mest til å gi! Han kommer til å bli så ufattelig glad (håper jeg..), fordi han alltid har mast om at mamma har de fleste bildene av meg og bror, og fordi vi er så søte som lager bok til ham når han ikke kommer med noe mer kreativt å ønske seg enn snille barn
Store My Skrevet 22. desember 2008 #14 Skrevet 22. desember 2008 har vært syk i år, så det har ikke blitt noen voldsomt spennende gaver (pleier egentlig å legge mye energi i å finne gaver jeg vet folk vil like). men jeg og Mannen giftet oss i år så foreldre, forlovere og besteforeldre får fotografi av oss.. tror de blir glade. Håper i alle fall det, for det er jo ganske dyrt med sånne foto fra fotograf.
CocoPiaf Skrevet 22. desember 2008 #15 Skrevet 22. desember 2008 Jeg gleder meg til å gi gavene til mamma, pappa og morfar !! Pappa; Ski m/skisko og staver, grill for å ha med på jakttur Mamma; Nytt servise til kjøkkenet Morfar; slike reagensrør hvor han kan dyrke gulerøtter og forskjellige grønnsaker og se hvordan de utvikler seg over tid gleder meg masse
Teriyaki Skrevet 22. desember 2008 #16 Skrevet 22. desember 2008 Jeg gleder meg til å gi gave til kjæresten min. Men mest av alt tror jeg faktsik jeg gleder meg til å komme på besøk til han på kvelden på julaften, og gi foreldrene hans en flaske rødvin! Er akkurat blitt 18, akkurat fått sertifikatet, så det blir stas for meg. Tror de blir veldig glad for den. Spesielt moren hans.
*Turte* Skrevet 22. desember 2008 #17 Skrevet 22. desember 2008 Vi har kjøpt lekekjøkken til dattern vår - gleder meg til å gi det. Tror hun kommer til å like det veldig godt. Glad i å pusle med småting:-) Ellers så få sønnen en kjelke, tror det også blir godt mottat - men skulle ønske vi hadde litt snø her slik at vi fikk prøvd den!!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #18 Skrevet 22. desember 2008 Tror jeg spesielt gleder meg til julegaven som jeg skal gi til min farmor. Hun får alltid klær, konfekt og pynteting, ikke det at det er noe galt med det, for det har jeg gitt før også. I år får hun bok - Hedda Gabler og teaterbilletter til samme stykket. Synes det er fint å gi henne en opplevelse. Hun har bursdag på julaften i tillegg. Ellers gleder jeg meg også til den ene gaven til min bedre halvdel. Whisky kurs/prøvesmaking.
lillesky Skrevet 22. desember 2008 #19 Skrevet 22. desember 2008 I år får hun bok - Hedda Gabler og teaterbilletter til samme stykket. Synes det er fint å gi henne en opplevelse.Synes det var en kjempefin gave! Skal notere det til neste jul - eller bursdag.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #20 Skrevet 22. desember 2008 Synes det var en kjempefin gave! Skal notere det til neste jul - eller bursdag. Ja, bare til å gjøre det. Koselig at du likte det. Nå gjenstår det bare å se om mottaker liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå