Furstina Skrevet 22. desember 2008 #21 Del Skrevet 22. desember 2008 Jag hade blivit jätteglad för en sådan gåva, en get, ett myggnät eller något liknande. Jag törs dock inte önska mig något sådant för att jag inte vill pressa på mina önskningar om välgörenhet på andra. Jag känner inte heller någon mottagare tillräckligt bra för att veta om gåvan skulle vara önskad om jag köpte en sån själv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 23. desember 2008 #22 Del Skrevet 23. desember 2008 Det er en veldig fin tanke, og jeg hadde blitt glad Noen av sidene som har slike gaver sørger jo for at man får en t-skjorte e.l som symbol på det man har gitt, og da hadde jeg ihvertfall blitt glad! Syns de t-skjortene er tøffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #23 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg hadde nok ikke blitt så veldig glad for en julegeit må jeg innrømme. Jeg mener at hvis en person har lyst å støtte noen veldedige formål så kan den personen heller gi til de utenom og ikke la det gå på bekostning av en annen sin julegave..... sikkert mange mot meg nå men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 23. desember 2008 #24 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Det er en veldig fin tanke, og jeg hadde blitt glad Noen av sidene som har slike gaver sørger jo for at man får en t-skjorte e.l som symbol på det man har gitt, og da hadde jeg ihvertfall blitt glad! Syns de t-skjortene er tøffe Sånn har jeg på meg nå, fikk den av meg selv til jul i fjor Endret 23. desember 2008 av Miley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. desember 2008 #25 Del Skrevet 24. desember 2008 Har ikke noe i mot å få en slik gave, det har bare aldri blitt til at jeg har gitt en slik gave selv til noen. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope Skrevet 24. desember 2008 #26 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg hadde ikke likt å få en slik gave,og hadde heller ikke gitt en slik gave.For jeg føler at det blir en gave som er "tvungen" til å støtte..og er ikke sikkert mottakeren vil støtte den gaven som blir gitt.For en skal jo gi av glede,ikke av tvang. (av og til er det slik at et blad støtter en sak med så og så mye penger,da kjøper jeg ikke det bladet,var en gang Henne hadde noe slik,med at en støttet mettemarit og hågon sitt fond,da abnomenrte jeg på bladet,men sendte det i retur,for de "tvang" til å støtte det fondet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #27 Del Skrevet 28. desember 2008 Enig med Nope her! Jeg hadde aldri gitt bort en sånn gave - nettopp fordi man kan ikke vite hvilke ting mottaker støtter heller. Det blir tvunget på en - å støtte en sak. Man vet faktisk ikke hva mottakeren føler ang den saken. Vil aldri presse på en sak på det viset. Jeg støtter heller selv jeg... de sakene jeg vil støtte - istedenfor å tvinge andre til å mene det samme som jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 29. desember 2008 #28 Del Skrevet 29. desember 2008 Med mindre jeg ønsket meg det (jepp, vi har ønskelister i min familie) hadde jeg blitt kjempeskuffa. Virkelig. Hvis det er det man finner på til meg, kan man heller la være å gi meg noe. For jeg ser IKKE på slikt som en gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 29. desember 2008 #29 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg kan godt gi til veldedige organisasjoner der jeg VET at pengene kommer frem. Men jeg vil ikke og kan ikke tvinge mine holdninger på andre dersom disse ikke ønsker dette selv. I tillegg kommer at oftere enn man skulle ønske kommer jo ikke disse gavene frem dit de skal. Geiter for eksempel. Hva er vitsen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prinsipp Skrevet 29. desember 2008 #30 Del Skrevet 29. desember 2008 Siden jeg heller ikke gir penger til innsamlinger til ymse veldedige formål, syntes jeg det var tåpelig når et vennepar i år har gitt ekstrapenger til sitt adoptivbarn på vegne av meg. Vi har ikke brukt å gi hverandre gaver tidligere, så hvorfor jeg nå har tvangsbidratt til et barn i Afrika, skjønner jeg ikke. Helt meningsløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charming Skrevet 29. desember 2008 #31 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg synes man kan gi slike gaver til folk man kanskje bare kjøper gave til av ren høflighet hvis noen skjønner hva jeg mener. Personlig synes jeg det er koselig og gi mine nærmeste noe de liker og ønsker seg og går kanskje i butikken og ser noe og tenker "Åh! Det vil h*n like!". Men så er det fortsatt noen jeg føler meg litt pliktig til å kjøpe gave til, og ikke har PEILING på hva jeg skal gi til de. Så selv om jeg ikke har gjort det enda, tror jeg kanskje det er noe jeg kan gjøre i fremtiden - heller kjøpe veldedig gave. I stedet for å gi noe bare for å gi, så kan man hjelpe andre mennesker samtidig. I tillegg: Når man gir bare for å gi (pliktgreine jeg snakket om), så sier vel det litt om hvilket behov folk har. Når folk har "alt" så man ikke en gang vet hva man skal kjøpe, hvorfor ikke da gi noe til noen som ikke har noe? Hvor ofte hører man ikke det fra eldre mennesker? "Jeg har jo alt..". Javel! Du har nok, så da gir vi det til noen andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amyrlinn Skrevet 2. januar 2009 #32 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg er litt nysgjerrig! Hva syns du om å få et kort i julegave der det står at det har blitt gitt xxx-kr i ditt navn til den ene eller andre organisasjonen? Gir dere dette til andre? Om de har ønsket seg noe annet også? jeg hadde blitt overlykkelig hvis jeg fikk en sånn gave jeg føler jeg har det viktigste i livet og at andre trenger ting/penger mer enn meg så det hadde gjort meg virkelig glad! jeg har gitt vekk et par sånne gaver, men bare til de jeg vet hadde satt pris på det. gjerne selv om de har øsnket seg noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 2. januar 2009 #33 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg hadde satt stor pris på en alternativ gave! Har ikke fått en slik enda, så jeg får vel ønske meg det til neste jul. Ikke trenger jeg mer dill/ dall , dessuten er jeg ingen stor tilhenger av den materialistiske verden heller. Hvis noen absolutt må gi meg en "ting" kan de gi en pose fairtrade kaffe eller noe som man faktisk kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå