Jens Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 I halvparten av oppskriftene skal svoren ned først ca en time på 180 grader, og i de andre oppskriftene skal svoren være med siden opp. Blir jo helt forvirret... Hva gjør du?
Supraspinatus Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159287
Scorpina Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 I halvparten av oppskriftene skal svoren ned først ca en time på 180 grader, og i de andre oppskriftene skal svoren være med siden opp. Blir jo helt forvirret... Hva gjør du? Etter å ha rutet opp ribba skikkelig lar jeg ribba ligge kaldt iallefall ett døgn etter at jeg har 'massert' den inn i salt og pepper (ha folie over). Når den skal stekes setter jeg en tallerken e.lign under (svoren opp) slik at den 'henger' litt. Blir en kul på ribba så den ikke ligger helt flatt (fettet siver av) Ta på folie over ribba. Stek midt i ovnen på 230 grader i en 30-40 minutter. Svoren har nå blitt 'blåst opp'. Senk ovnen til 200 grader, ta av folie og stek så i ca halvannen time (alt etter hvor stor den er) På slutten av steketiden skal svoren ha blitt sprø. Hvis den ikke er det kan du sette på grillelement og fyre opp ovnen på max grader men pass på: følg med ribba så svoren ikke blir brent. La ribba hvile litt før du skjærer den opp i passende biter. Enjoy - og god jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå