Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I halvparten av oppskriftene skal svoren ned først ca en time på 180 grader, og i de andre oppskriftene skal svoren være med siden opp.

Blir jo helt forvirret...

Hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger matprat sin oppskrift. Har på grillen de siste minuttene for å blåse opp svoren, og sitter som en hauk foran ovnen når den er på, slik at jeg kan ta ut ribba så fort svoren har fått litt blærer.

Når jeg har fulgt den oppskriften har ribba blitt perfekt!

Skrevet

Jeg lager ribba med svoren ned i vannet ei time først, og så snur jeg den etterpå, med en tallerken under. Blir kjempebra.

Prøvde Helstrøms superribbe (vg.no) her en dag tidligere i uka. Ble kjempegod som førjulsribbe, men ikke slik jeg vil ha den på julaften. ;)

Skrevet

Jag lager med svoren opp

Skrevet

Legger ribba opp ned med svoren i vann et døgn før steking, steker så med svoren opp og snudd tallerken under i minst fem timer (liker ikke faste fettstriper i ribbe, men liker løst og fint kjøtt). Bløtleggingen i forkant gir sprø og fin svor. :)

Skrevet

Steker med svoren ned den første tiden snur den så og legger den på en talerken eller liknende slik at fettet renner av, da blir svoren bedre... Men jeg steker alltid ribba lille julaften på kvelden og skjerer av svoren før jeg varmer ribba på julaften, ribba varmes sammen med pølser osv, mens svoren legger jeg på rist under grillen, merkelig hvos mye lettere det er å få sprø svor da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...