Glynis Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har kjøpt en julegave på Zara, så har byttelapp på den. Men så fant jeg en finere julegave, og vil bytte den første jeg kjøpte. Det er to dager siden, så jeg tenkte jeg kunne få pengene tilbake i stedet for tilgodelapp, men jeg har bare den bankkvitteringen som fulgte med, ikke den vanlige kvitteringen. Det står samme klokkeslett og sum som på byttelappen, som er en slags kvittering, tror dere det går å få pengene igjen bare med banklappen og byttelapp?
Tulipanpiken Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Det er ikke godt å si, men jeg tror absolutt det er verdt et forsøk. Særlig siden det er såpass kort tid siden du kjøpte varen.
Agurk Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Ja, det har du krav på, men du må forberede deg på "motgang", Zara i Oslo er en skikkelig møkkabutikk som ikke vet hvordan de skal behandle kunder. Zara i andre land har jeg kun gode erfaringer med.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Ja, det har du krav på, men du må forberede deg på "motgang", Zara i Oslo er en skikkelig møkkabutikk som ikke vet hvordan de skal behandle kunder. Zara i andre land har jeg kun gode erfaringer med. Man har faktisk ikke krav på noen ting når det gjelder bytting av varer man har kjøpt over disk. Dette er bare en ekstra service butikkene selv velger å tilby. Men når det er sakt ville jeg tatt med meg byttelappen og bankkvitteringen og dratt og spurt dem, så tror jeg nok det går iorden!
Rosalie Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Ja, det har du krav på, men du må forberede deg på "motgang", Zara i Oslo er en skikkelig møkkabutikk som ikke vet hvordan de skal behandle kunder. Zara i andre land har jeg kun gode erfaringer med. Det er feil. Selv om man har byttelapp, har man ikke krav på å få igjen pengene, bare å bytte i en annen vare/få tilgodelapp.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 For å få tilbake pengene må man ha orginalkvittering i tillegg til at det må være innen fristen den enkelte butikken har på åpnent kjøp. Dette varierer fra kjede til kjede. Men det er ikke noe man har krav på hvis ikke butikken praksiserer den ordningen.
Glynis Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2008 Bare for å oppdatere dette så kan jeg si at det gikk helt utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå