Gå til innhold

Hvilket er det beste tv-spillsystemet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lillebille_*
Skrevet

Heisann:)

Tenkte å gi min bedre halvdel tv-spill til jul, men usikker på hvilket. Tror ikke han har noen preferanser (vi har ingenting fra før), og vil ikke spørre han siden det ville ødelegge overraskelsen.

Så hva tenker dere? Nintendo wii? Playstation? Noe annet? Hva ville dere hatt/har dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest postsekk
Skrevet
Heisann:)

Tenkte å gi min bedre halvdel tv-spill til jul, men usikker på hvilket. Tror ikke han har noen preferanser (vi har ingenting fra før), og vil ikke spørre han siden det ville ødelegge overraskelsen.

Så hva tenker dere? Nintendo wii? Playstation? Noe annet? Hva ville dere hatt/har dere?

Jeg ville helst hatt en Playstation, mye pga Little Big Planet, som er et utrolig søtt og morsomt spill, og som jeg har inntrykk av generelt faller i smak uavhengig av kjønn. Også er jeg vant til Playstation fra før, og foretrekker kontrollene til den (selv om Wii også kan være veldig morsomt).

Skrevet
Jeg ville helst hatt en Playstation, mye pga Little Big Planet, som er et utrolig søtt og morsomt spill, og som jeg har inntrykk av generelt faller i smak uavhengig av kjønn. Også er jeg vant til Playstation fra før, og foretrekker kontrollene til den (selv om Wii også kan være veldig morsomt).

Støtter denne. I tillegg støtter jo PS3 som kjent, blu ray filmer.

Skrevet

Enig med de to foregående svarende. PS3 er konsollen jeg selv foretrekker, og også den jeg ville gitt i gave. Det eneste negative med den i forhold til de andre er at den ligger på en litt høyere pris, men det er absolutt verdt det.

Skrevet

Det kommer jo an på hvilke spill han liker. Jeg liker Singstar, så derfor er Playstation et lett valg for meg. Samboeren min liker Guitar Hero, men den finnes jo for flere. BlueRay er jo som andre har nevnt, en pluss! :) + at den har mediesenter (men jeg har ikke ps3 selv, så jeg vet ikke hvor bra denne er. Har kun ps2).

Skrevet (endret)

Jeg selv ville valgt xbox 360 pga fantasy/skytespillene som finnes i drøssevis til den.

Også fordi jeg liker spill som halo, gears of war og fable, og disse spillene finnes kun til 360.

Også liker jeg også singstar, men jeg syntes 360 versjonen, lips, er bedre pga du kan legge inn egne sanger ved hjelp av pc eller cd og du kan legge inn tekster selv, evt synge uten tekst. Fint for oss som har litt andre musikksjangre enn pop, eller rock.

Men som sagt over her. Prisen har noe å si. En xbox koster 2495,- for den største versjonen (elite), og da følger også lego indiana jones (kjempe kult spill, selv for voksne) og kung fu panda med. Playstation kan du få for 3895,- da følger det med blue ray filmen 300. Skal du ha med little big planet med koster den 4490,-. En wii koster 2295,- men jeg ville vært skeptisk til å kjøpe en slik en om han ikke er stor nintendo fan.

Prisene kommer fra elkjøp, men kan hende andre steder er billigere.

Endret av Gjest
Skrevet

Det kommer helt an på hva man liker. Jeg ville kategorisere det slikt: hvis han liker å se filmer (trenger en mediasenter med på kjøpet) og er opptatt av god grafikk (det innebærer også at han har bra og stor tv) og liker å spille - ps3 er definitivt valget. Den er den kraftigste og mest funksjonelle spillkonsoll på markedet, men også den dyreste.

Hvis han liker mest å spille konsollspill og helst mange forskjellige, gå for XBox 360, billigere, bra spill utvalg.

Hvis han egentlig ikke er en gamer, og piller mest selskapspill (spill man kan spille med andre på fest) eller ingenting, og trenger å bevege seg litt (hehe), gå for Wii. :)

vi har ps3 og wii. Hvis jeg skulle blindt anbefale en spillkonsoll, tror jeg ville anbefalt XBox 360, også i hensyn til pris. Jeg ville ihvertfall ikke anbefalt Wii'en, jo mindre du er sikker på at det er det du vil ha, eller om du har barn i alderen under 6 år. Min Wii har ikke blitt brukt på over 1 år nå, bortkastet penger.. Les også her.

Skrevet

Når det gjelder støy på xboxen kan man, om man plages, kjøpe vifter til å putte bakpå. De kobles bare rett på og koster 199-299,- Da pleier den å bli stillere. Er viften som er problemet. En venn av meg åpnet maskinen sin , anbefalles ikke, og den er nå mer eller mindre helt stille uansett hva man gjør.

Skrevet

Den artikkelen som jeg liket til, er jo ganske gammel, 27. januar 2008. Jeg tror Xbox ble bedre på støynivå siden? :vetikke:

Skrevet

Jeg ville hatt PS3. i hvertfall ikke xbox. Det har vi hatt siden den kom og den måtte inn til reparasjon en gang pgs fabrikkfril. Den bråker, låser seg og riper opp spillene..

Skrevet (endret)
Den artikkelen som jeg liket til, er jo ganske gammel, 27. januar 2008. Jeg tror Xbox ble bedre på støynivå siden? :vetikke:

Har man harddisk og "legger" inn spillene på den så bråker maskinen mindre. Vifte er et tilleggsutstyr som ikke er fra microsoft men som funker greit.

Jeg ville hatt PS3. i hvertfall ikke xbox. Det har vi hatt siden den kom og den måtte inn til reparasjon en gang pgs fabrikkfril. Den bråker, låser seg og riper opp spillene..

Riper den opp spillene skal du få ny maskin. Det var en feil noen maskiner hadde i starten og jeg fikk beskjed om å sende inn alle maskinene som gjorde det. Generelt det å låse seg er også en feil. Hadde det vært min maskin ville jeg ringt xbox og fått sendt den inn.

Hvis TS går for xbox vil jeg absolutt anbefalle den største, altså den som har harddisk. Da blir maskinen mer stille og du har større muligheter når det gjelder maskinen.

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...