Gå til innhold

Hvordan få fliser/fuger på badet rent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skrubber man flisene i dusjen rene og samtidig får bort rosa fuger og innimellom er de faktisk svarte (mugg?) :roll:

Synes ikke Jif Bad-spray er god nok!

Mener å ha lest noen smarte kjerringråd, men finner det ikke igjen.

TAKK :):):)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meia_*
Skrevet

Synes Jif baderom er god på flisene, men på fugene bruker jeg å tørke over med ei klissvåttue med klorinvann og la det virke en stund. Dettar bort mugg og farge. Jeg har hvite, men også grå flisefuger og det har ikke bleket fargen. Det finnes grove svamper i butikkene som er ment for rengjøring av fliser.

Skrevet

I flisebutikken finnes det middler beregnet for rens av fuger. For eksempel har Flisekompaniet et middel som heter Fila Fuganet. En dypsrens.

Vil ikke anbefale å bruke vaskemiddel kjøpt i matbutikk, de er ofte av en annen kvalitet og legger seg gjerne som et belegg over flisene og samler/trekker til seg skitt... ikke bra! Andre igjen inneholder slipemiddler som over tid kan matte ned blanke fliser.

Så vidt jeg har forstått er jif baderom beregnet på vask, badekar osv?? Merker i alle fall forskjell når jeg bruker vaskemiddel kjøpt på flisebutikk, og når jeg bruker "vanlige" vaskemiddler. Blir mye bedre med de vaskemiddlene fra flisbutikken!

Ellers er det en god ide å impregnere fugene. Spesielt i dusj, og ved vask og andre utsatte steder. (husk at fugene må være helt rene før impregnering.)

Skrevet

Jeg skrubber, jeg. Med en god, gammeldags gulvskrubb og salmiakkvann. Det er ganske slitsomt (særlig siden jeg tar både vegger og gulv når jeg først er i gang), men det blir rent og pent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...