Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg ser ofte i diskusjonar at kvinner gjerne vil at mannen deira skal forstå kva dei vil ha, utan at dei har fortalt det til han. No sist i ein diskusjon om barslegåver der fleire føler at det ikkje er så kjekt å få presang om dei har sagt at dei vil ha det, for då kjøper mannen det berre fordi han har fått beskjed om det, og ikkje fordi han sjølv har lyst til å gi den nybakte mora ei gåve.

Eg tenker litt omvendt, at det er mitt ansvar å formidla kva eg forventar av mannen min. Korleis ellers skulle han vita det? Nokon ting er sjølvsagte, som gåve til jul og bursdag. Andre ting må eg sei ifrå om fordi det skjer så sjeldan, som morgongåver og barselgåver.

Kvifor er det mindre "fint" å få noko som ein har bedt om å få? (Å sei at ein forventar ei gåve og kanskje antyda nokre ønsker, ikkje å peika på ein ting i butikken og snu seg vekk medan mannen kjøper den.) Er det mannen sitt ansvar å forutsjå kva me vil ha, eller er det vårt ansvar å vera tydelege på kva me forventar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg i stor grad enig med deg. Menn er ikke tankelesere, så hvordan skal de vite hva vi ønsker og mener hvis vi ikke sier det :klø: ? Men for meg går det mer på å fortelle hva mine forventninger til forholdet eller spesielle situasjoner i forholdet er. Tror ikke jeg ville giddet å bruke energi på å fortelle ham at han måtte kjøpe gaver til meg ;).

(Men så er jeg ekstremt lite gave-minded også.)

Skrevet

Hvis man forventer at mannen skal forutse slike ting så ligger det godt an til at kvinnen blir skuffet tror jeg. På den andre siden må jo mannen tenke selv og det tror jeg mange ikke gjør.)))) At du sier til mannen hva du syntes er fint og hva du liker er jo flott. Og det er jo bare mellom komunikasjon man kan lære partner og partners ønsker å kjenne. Likevel har jeg vært i situasjoner der det har blitt forventet ting av meg og det er ikke en helt koselig situasjon å være i det heller. Man føler seg litt lite verdt..

Caracal.

Skrevet

Gaver enten det er jul, bursdag, barsel, valentinsdag, bryllupsdag, morsdag/farsdag osv, er ikke en selvfølge for alle. Mannen kan ikke noe for at noe som er selvfølge for oss, ikke er det for de. Og derfor må dette avklares på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...