Gå til innhold

En typisk lavkarbo-dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser kostholdet på en gjennomsnittlig dag ut for dere som spiser etter lavkarbo-prinsipper? Hva spiser dere til frokost, lunch, middag osv? Og har dere noen idé om hvor mye kalorier dere inntar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må først understreke at jeg ikke er noen fanatiker, dette er bare en diett som kommer naturlig som følge av personlig smak.

Til frokost drikker jeg kaffe og vann, tar en spiseskje cocosa, steker meg en liten omelett, eller en frukt/fiberknekkebrød med ost hvis jeg har dårlig tid.

Lunsj er vann/iskaffe og sånn salat man blander selv i kantina/på nærbutikken. I den har jeg mest "mat" (altså kokt egg, kylling/skinke, ost o.s.v.) samt tomat, mais og salatblader.

Middag er fet fisk, kyllingfilet eller et kjøttstykke pannestekt eller bakt i ovn, en omelett, suppe eller noe annet fancy jeg finner oppskrift på rundt omkring. Har som oftest grønnsaker (ofte frossenblanding, men også frisk, dampet brokkoli som jeg er veldig glad i) til i stedet for brød, ris, poteter og pasta.

Mellommåltider er frukt, cottage cheese med usøtet syltetøy og rå nøtter.

Kaloriinntak varierer fra dag til dag, tør ikke anslå, men så er jeg også veldig redd for å telle, selv om jeg ikke tror at kalorier teller så mye om man spiser okeie porsjoner av den riktige maten.

Skrevet

Takk Phish. :) Tar gjerne i mot flere "typiske dager" fra dere lavkarbere! Fin inspirasjon å lese hvordan andre gjør det! =)

Skrevet

Jeg holder meg unna raske karbohydrater fordi magen min lager trøbbel av de. (og ganske mye annet..) .. min typiske mathverdag er:

Frokost: 1 proteinshake Multipower (basert på 97% soyaprotein)

Lunsj: Isbergsalat med kylling, soltørka tomat, litt olje, agurk - og av og til et egg oppi.

Middag: Kjøtt og grønnsaker. Feks biff/kylling/svinekjøtt og brokkoli. Eller wok med wokgrønnsaker og kjøtt. Kylling og quinoaris. etc. Alt som er rent kjøtt og brokkoli i stedet for poteter. Ikke saus.

Kveldsmat: Stekt egg eller proteinshake.

Skeier ut med chips i helgene....

Drikker kun vann - bon aqua naturell med ei sitronskive som "brus" i helgene...

Holder meg unna alt av sukker og søtningsprodukter.

Tar Kromtilskudd for å unngå sukker/karbosug..

Drikker vann med psyllium husk to ganger om dagen for å få i meg nok fiber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...