starfox Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Noe jeg har lurt på litt er hvor mye kan man spare ved å handle på Rimi og Rema.. det virker veldig tungvint å sjekke priser på alt og så gå fra butikk til butikk for å sammenligne, så har noen peiling på hvor mye en kan spare på å handle på Rimi kontra det å handle på foreksempel Meny. Sparer man 2-3 kroner per produkt eller er det snakk om mer/mindre? Bare nysgjerrig.
Gjest Grafica Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Jeg tror det er snakk om max 3 kroner på enkelte produkter, ofte er det bare snakk om 20-30 øre. Men på meny har de jo first price og slikt som har veldig mye fine basisvarer, og der sparer man jo mye penger (jeg kjøper f.eks. first price spaghetti, endel vaskemidler (men ikke til klær), håndsåpe, oppvaskmiddel, osv osv og det er stor prisforskjell, men kvalitetsforskjellen er såpass liten at det ikke plager meg)
Gjest Pupsilure Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Jeg handler bare på kiwi nå, og syntes at jeg sparer mye Jeg tror du kan regne ca 2-3 kroner per vare ja. Det er mitt inntrykk hvertfall. Noen har lik pris, mens andre varer har jeg sett det har vært stor forskjell på. Er veldig bevisst på priser, og vet hva det meste av "mine" varer koster. Og ser ganske fort at det er forskjell når jeg er i andre butikker
Gjest Pupsilure Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg bruker forresten vaskepulveret til first price, der er det veldig mye å spare Er helt fornøyd med det
Gjest antigartner Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Jeg handler også bare på Kiwi for tiden. Jeg har dessuten laget meg en "handleregel" om at dersom en vare jeg trenger finnes som First Price, så skal den prøves. Hvis kvaliteten viser seg å være dårlig så har jeg ikke tapt så mye penger, og hvis den er god nok, så er det en del å spare. I og med at matvarer handles relativt ofte, og det er noen kroner å spare hver gang en handler i en "billigbutikk", så blir det absolutt penger av det jevnet ut over året.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har sett ting som koster 10 kroner mindre på Kiwi enn Bunnpris. 55 mot 65, noe middagsgreier.
Gjest antigartner Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har sett ting som koster 10 kroner mindre på Kiwi enn Bunnpris. 55 mot 65, noe middagsgreier. Jeg nominerer herved Bunnpris til den mest misvisende navnsatte virksomheten i Norge. Da jeg flyttet til Trondheim for å studere for en haug av år siden, mens Bunnpris fremdeles var et Midt-Norge-fenomen, trodde jeg de var en billigkjede, både pga navnet, logodesignet og de halvslitne butikkene. Det viste seg raskt å være en gedigen feiltakelse.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Bunnpris har nok fetet seg på mang et studielån. Det er ikke sånn at det er så mye variasjon i Trondheim.
KnockedUp Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Etter at vi begynte å kun handle på kiwi, og ha handledag en dag i uka, har vi kuttet matbudsjettet med ca 1000 kr i måneden. Er to voksne og ett barn.
RedFox81 Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Sjekk her - Prisoversikt matbutikker, september '08
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #11 Skrevet 22. desember 2008 På kjøtt har jeg sett store variasjoner mellom rema og meny. Men det er også store variasjoner mellom gilde og nordfjord-kjøttet på en rema-butikk, så det gjelder å være bevisst på hva man velger. Men jeg synes i alle fall at jeg sparer mye på å handle på rema.
LilBlossom Skrevet 22. desember 2008 #12 Skrevet 22. desember 2008 Etter at Lidl gikk sin vei, er det nok ikke stor prisforskjell på dagligvarebutikkene, dessverre. Jeg handler vanligvis hos Rema, men skulle jeg "forville" meg bort i en Spar butikk eller Coop, syntes jeg prisen er stort sett det samme.
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #13 Skrevet 22. desember 2008 Er ikke rema forholdsvis dyre? Trodde det var rimi og kiwi som var de veldige billig butikkene.
FrizzleSizzle Skrevet 22. desember 2008 #14 Skrevet 22. desember 2008 Overrasker meg at Rema er nr 1 i den testen. Men de har kanskje ikke tatt hensyn til alle "butikkmerkene" (First price osv). Det får du jo nesten ikke på Rema. Jeg synes de er ganske dyre.
RedFox81 Skrevet 22. desember 2008 #15 Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror ikke det finnes noe stor forskjell mellom Rema og Kiwi. Rema har merkene Leroy (fisk) og Nordfjord (kjøtt, pålegg), som er billige, billig og helt drikkelig kaffé; mens Kiwi har Unik (forskjellige vaskeproduktene), Slakteren (pålegg, kjøttdeig) og First Price - billige matvarer, men veldig varierende kvalitet, noen av de er jo rett og slett uspiselige (fiskegrateng, fiskepinner, makrell i tomat, osteschnitzel) og noen er gode (ost, Cola, leverpostei). Men det er sikkert smakssak.. Både Rema og Kiwi har frosne kyllingfilet i store poser (tror det er 2 kilo?) for 99 kr pr kilo, noe som er MYE billigere enn Prior og Den stole hane sine.. Nå handler vi mest på Kiwi, men bare fordi den er nærmest her.. Også har vi Ica og Rimi i nærheten og jeg kan se at de er dyrere, hvis jeg er der (jeg er jo vant til Kiwi-priser). Så tror man kan spare ganske mye pr år, hvis man handler på "billige" butikker, det er heller snakk om tusen-lapper og ikke hundre-lapper, men man også være prisbevist og, for eksempel, velge de billige merkene.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #16 Skrevet 22. desember 2008 Rimi er ikke spesielt billige. Jeg handler på Kiwi og Rema, synes de er like i pris.
Noli Skrevet 22. desember 2008 #17 Skrevet 22. desember 2008 Men på meny har de jo first price og slikt som har veldig mye fine basisvarerMen FP-varene hos Meny er ca 3 kr dyrere enn FP-varene hos Kiwi da. FP er NorgesGruppen sitt merke. Vi handler bare på Meny, men vi trenger ikke tenke pris og handler der vi liker oss best. Billigbutikker er ofte rotete og underbemannet, dessuten handler vi mye i ferskvaren.
Gjest itla Skrevet 22. desember 2008 #18 Skrevet 22. desember 2008 Vi handler bare på Meny, men vi trenger ikke tenke pris og handler der vi liker oss best. Billigbutikker er ofte rotete og underbemannet, dessuten handler vi mye i ferskvaren. Skriver under på denne - bortsett fra at vi som regel handler på Ultra. Vi prøver innimellom å handle basisvarene på Kiwi og ta det vi ikke får der på Ultra, men det ender som regel med mye irritasjon over alt vi ikke får tak i på Kiwi. For vår del er utvalget og tilgjengeligheten på økologiske-/FT-alternativer viktigere enn prisen.
RedFox81 Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 Ne artikkel fra aftenposten, "Her kjøper du maten aller billigst".
Vera Vinge Skrevet 20. januar 2009 #20 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har alltid handlet mest på Rema og noe på Kiwi, både fordi det har vært mine nærbutikker (jeg har bl.a. ikke hatt bil tidligere) og fordi det faktisk er billigere enn en del andre butikker. Hvis man sammenligner med First Price på Meny f.eks, så skal jeg ikke uttale meg. Men frukt og grønt, som jeg kjøper mye av, er klart billigere på Rema enn i en del andre butikker. Jeg har i det siste handlet mer på Ultra, og jeg ser helt klare forskjeller. Nå skal jeg riktignok tenke mer på kvalitet og utvalg framover, har jeg bestemt, ettersom jeg får bedre råd. Men det er liten tvil om at kvitteringen viser høyere tall når jeg tar en vanlig handel på Ultra eller Meny f.eks. Rimi gidder jeg hvertfall ikke handle på. Jeg syns nemlig de er ganske dyre i tillegg til at de ikke har all verdens utvalg, sammenlignet med de andre billigkjedene (altså, jeg syns særlig frukt- og grøntavdelingene der jeg har handlet, har vært både bedre og billigere på Rema enn på Rimi). Noen kroner her og der, blir dessuten faktisk ganske mye penger på sikt. Spesielt om man er student eller av andre grunner har begrensede midler, og må tenke mye på økonomi når man handler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå