Gjest Ren Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har vært samboer med kjæresten i over 15 år (vi er 40+), og han var alltid renslig før. De siste par årene har han begynt å slurve, og jeg synes det er ubehagelig. Jeg er ikke hysterisk renslig, dusjer minst annenhver dag, og det synes jeg er minstekravet. Det gjorde han også, før, men nå kan det gå både tre og fire dager mellom dusjingen. Han har en jobb som til tider er fysisk krevende, så han blir jo svett innimellom også. Egentlig synes jeg alle som har kroppsarbeid bør dusje etter jobben. De skal tross alt legge seg i sengetøy. Jeg har alltid skiftet på senga annenhver uke, men nå må jeg gjøre det oftere. Ser tydelig forkjell på hans og min side av sengen - lakenet hans er grått, mens mitt er hvitt. For ikke å snakke om hodeputa... Det lukter ikke direkte vondt, men man kjenner jo at det er ny deo oppå gammel deo, og det er ikke delikat. Han klager over at det er lite intimitet mellom oss, men man har jo ikke lyst til å ligge med en mann som ikke har vasket tissen på flere dager. Jeg vet jeg burde ta det opp, men synes det er så himla vanskelig. Noen som kan hjelpe meg?
hufsa! Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 He he ikke lett om ikke du vil si noe..Du må bare si det som det er og at han må dusje hver dag!!Hadde aldri orket ha en skitten mann i huset mitt,he he.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Menn tar som kjent ikke hint særlig godt, så du må nok belage deg på å gjøre dette på den ubehagelige måten. Si det rett ut! Han kommer ikke til å få sammenbrudd av den grunn, og hvis du ønsker noen forandring er du nesten nødt til å gjøre såpass.
Ethereal Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Si det til han. Regner med at dere har et såpass godt og åpent forhold at du kan si dette til han.
Gjest Bond Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Gjest_meia_* Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Enten må du si det til ham, og/eller ta mannen din med i dusjen og vaske ham både her og der! Kanskje han liker det? Badeskum, god dusjgele (hva med en ny?), svamper og stearinlys. Det må jo bare bli gøy?
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Jeg sier rett ut til mannen min om jeg synes det er lenge siden han har dusjet, noe som ikke er så ofte men ingen for røre meg med skitten tiss
nettvenninnen Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hadde jeg vært deg, ville jeg med et smil i munnen tatt han i hånden og sagt: "kom her. Jeg må vise deg noe". Deretter ville jeg ha pekt (eventuelt latt han lukte) på hans egen side av sengen. Deretter pekt på din side, mens jeg spør (fremdeles like blidt):"hvorfor tror du det er så stor forskjell på din og min side av sengen?" På den måten ser han realitetene, samtidig som det blir hans oppgave å sette ord på sin renslighet. Du slipper da å ta opp hans renslighet. Han kommer mest sannsynlig til å nevne det selv Endret 21. desember 2008 av nettvenninnen
Gjest Gjest_laila_* Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Eller kort og godt; "Nei, nå er det dusjetid. Skal du eller jeg først?" (Å dusje sammen er jo det ideelle, men ikke alltid det er praktisk gjennomførbart.)
tingeling Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Etter så mange år sammen har dere sikkert sett hverandres gode og dårlige sider og kjenner hverandre ganske godt. Jeg ville bare sagt det rett ut, at jeg savnet tiden når han dusjet hver dag. Og så kan du jo legge til at du elsker lukten av ham når han er nydusjet ... ( og så er det mye bedre at du sier det enn at noen andre, feks på jobben, føler seg tvunget til å si det.) Endret 21. desember 2008 av tingeling
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #11 Skrevet 22. desember 2008 Hadde jeg vært deg, ville jeg med et smil i munnen tatt han i hånden og sagt: "kom her. Jeg må vise deg noe". Deretter ville jeg ha pekt (eventuelt latt han lukte) på hans egen side av sengen. Deretter pekt på din side, mens jeg spør (fremdeles like blidt):"hvorfor tror du det er så stor forskjell på din og min side av sengen?" På den måten ser han realitetene, samtidig som det blir hans oppgave å sette ord på sin renslighet. Du slipper da å ta opp hans renslighet. Han kommer mest sannsynlig til å nevne det selv Dette er et heller dårlig råd vil jeg si. Dette vil få mannen til å føle seg som et lite barn som blir våket over. Selv hater jeg når noen skal få frem et poeng på denne måten da det minner altfor mye om hersketeknikker. Styr unna dette rådet om du ikke vil at mannen skal føle at du hersker og herser med han!
Lilith Skrevet 22. desember 2008 #12 Skrevet 22. desember 2008 Dette er et heller dårlig råd vil jeg si. Dette vil få mannen til å føle seg som et lite barn som blir våket over. Selv hater jeg når noen skal få frem et poeng på denne måten da det minner altfor mye om hersketeknikker. Styr unna dette rådet om du ikke vil at mannen skal føle at du hersker og herser med han! Helt enig. Jeg synes rådene om å dusje sammen og poengtere hvor deilig han er når han er nydusjet er mye bedre. Slep ham til sengs hver gang han er nydusjet, så tar han nok snart hintet
Nigo-san Skrevet 22. desember 2008 #13 Skrevet 22. desember 2008 (endret) Enig i at det ikke må bli for "ovenfra og ned", men samtidig hadde jeg nok ikke, hvis jeg var i en sånn situasjon, hatt helt sansen for tanken om å lage en morrogreie ut av det. Rigge opp mini-spa på badet under mottoet "gøy i dusjen!", såpe ham inn, smøre ham inn og spille, øh, uh.... kåt, bare for å få en voksen mann til å vaske seg. Jeg kunne gjerne gjort det ellers, for moro, men når det er dårlig hygiene som er begrunnelsen hadde det blitt litt kleint for meg. Det måtte han tålt og høre i rene ord. Rene og pene , mind you, ikke slemt eller nedlatende Rent og pent. I dusjen og i livet ellers! *filosofisk* Endret 22. desember 2008 av Nigo-san
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 22. desember 2008 #14 Skrevet 22. desember 2008 Enig i at det ikke må bli for "ovenfra og ned", men samtidig hadde jeg nok ikke, hvis jeg var i en sånn situasjon, hatt helt sansen for tanken om å lage en morrogreie ut av det. Rigge opp mini-spa på badet under mottoet "gøy i dusjen!", såpe ham inn, smøre ham inn og spille, øh, uh.... kåt, bare for å få en voksen mann til å vaske seg. Jeg kunne gjerne gjort det ellers, for moro, men når det er dårlig hygiene som er begrunnelsen hadde det blitt litt kleint for meg. Det måtte han tålt og høre i rene ord. Rene og pene , mind you, ikke slemt eller nedlatende Rent og pent. I dusjen og i livet ellers! *filosofisk* Enig. En voksen mann må kunne bedrive personlig hygiene uten at han må bli lokket til det på barnslig vis. Spesielt det at han var renslig før men ikke nå (noe som tyder på at han bare gir faen) mener jeg er provoserende. Jeg hadde ALDRI hatt sex med min dersom han slurvet med hygienen. Som det er har vi sex annenhver dag, selv om vi har vært sammen/gift i vesentlig lenger enn "nyforelsket" perioden. Jammen greit med nypussede tenner og luktfri underliv!
Gjest men Skrevet 22. desember 2008 #15 Skrevet 22. desember 2008 Han klager over at det er lite intimitet mellom oss, men man har jo ikke lyst til å ligge med en mann som ikke har vasket tissen på flere dager. Neste gang han klager, sier du direkte at det blir til at du holder litt avstand fordi han har blitt litt VEL avslappet på hygienen, og at det går ut over lysten din. Dette problemet er lett å fikse!
Jade Skrevet 23. desember 2008 #16 Skrevet 23. desember 2008 Spør rett ut; "hvorfor dusjer du ikke like ofte som før? du vet vel at det er mye mer fristende med en ren mann?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå