Gå til innhold

Lage hjemmeside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lærer jeg å lage hjemmeside? Vet det finnes en del enkle verktøy, men vet ikke i hvilken ende jeg skal begynne. Det er viktig for meg at det ser bra ut, ikke glorete og amatørmessig.

Og hvordan går man fram for å kjøpe et domene?

Skrevet

For å lage en hjemmeside må du kunne HTML og CSS. www.w3schools.com er et fint sted å lære om sånt. Å bygge websider selv fra bunn er VANSKELIG og tidkrevende. Adobe Dreamweaver er et program som gjør det enklere, men det er også vanskelig å lære seg. Du trenger å kunne html og css for å bruke det.

Domenet er en ting, det er bare adressen, men du må også ha serverplass. Jeg leier hos one.com og er veldig fornøyd med de. Domene kan man kjøpe mange steder, f.eks. domeneshop.no

Konklusjonen er at å lage en hjemmeside når man ikke har noen kjennskap til emnet er vanskelig. Hva slags side skal du ha? Jeg er grafisk designer og tar på meg freelance oppdrag.

Skrevet

Gjør det du, Mim :fnise: Er mange som får helt hetta når de innser hvor mye teknisk jobb det er å lage nettsider!

Skrevet

Ja, og jeg vil helst ikke ha hetta. Har litt peiling på HTML, men er usikker på hvor mye tid og energi jeg skal investere i dette.

• 2 uker senere...
Gjest padawan
Skrevet

det er bare tull at en på død og liv må kunen mye data for å lage hjemmeside. i tilleg til overnevnte Adobe-program finnes det en haug med WYSIWYG-programmer som gjør det enkelt å lage hjemmesider.

de fleste firmaer som registrerer hjemmesider tilbyr seg også å hoste disse, så i mange tilfeller holder det å fylle ut et skjema så ordnes alt for deg. (unntaker er hvis du skal ha.no-adresse - da må ardessen registreres på et firma). jeg har brukt webdeal siden 2001 og er veldig fornøyd med de.

det viktigste er å finne et design du liker. søker du på web template (se link) kan du finne endel design for å finne noe du liker. det enkleste da er å kjøpe et template eller å lage en blanding av flere som du liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...