Jentepusen Skrevet 25. januar 2009 #41 Del Skrevet 25. januar 2009 Toyota Avensis 2009 - gud for et stort baggasjerom..... Jeg vil ha sånn bil... Kommer litt an på hvor store hundene deres er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lupi Skrevet 26. januar 2009 #42 Del Skrevet 26. januar 2009 Står litt mellom Suburban, Explorer og Grand Espace nå. Jeg ser jo etter biler med plass til stort hundebur, stor barnevogn + litt til. Men i bakhodet har jeg en tanke om at den digre barnevogna vår snart kan byttes ut med en liten paraplytrille... Har jeg flere alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 27. januar 2009 #43 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg ville nok valgt type Explorer, den er ikke riktig så stor som suburban(og alle fordeler som følger med det), da har du ennå stor plass til bagasje, forde om barnet blir større(kanskje kommer det flere, osv). Driftsikker og utrolig god bil å kjøre! Angrer ihvertfall ikke på mitt kjøp av explorer, nå som vi og har fått prøve den på slapseføre, spor og normalt nord-norsk vinterføre! Ellers er vel mitsubichi pajero sport en OK bil, jeg selv liker ikke disse. Men de er OK biler, uten mye feil og mangler. (Utdype grunnen til at jeg selv ikke liker de; Explorer er en høy bil, fortsatt ligger den godt på veien. Den henger ikke i svingene, eller når du bremser hardt. Dette gjør pajero! Ellers liker jeg rett og slett førerposisjonen, dvs bl.a setene, plassering av girstang(også det at det er manuell gir) og varme/cd/kassettspillere ser veldig gammel og utdatert ut. Selv om ikke bilen trenger å være så veldig gammel. Bensin/diesel gjerrig kan de vel heller ikke helt gå under, men akkurat hva de bruker på mila vet jeg ikke. Endret 29. januar 2009 av Heart7086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #44 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva med Ford Galaxy? Vurderer å kjøpe den, men for vår del blir det en hund og barnevogn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lupi Skrevet 29. januar 2009 #45 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva med Ford Galaxy? Vurderer å kjøpe den, men for vår del blir det en hund og barnevogn.. er bagasjerommet stort nok der tro? Tenker nå å få prøvekjørt Espacen, prøve å sette inn hundebur, barnevogn og diverse og teste den. Så får vi ta det derfra. Synes virkelig ikke det er mange biler å velge mellom for de som trenger stoort bagasjerom. Selv landcruiseren har for lite plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #46 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei, ser det er mange som skryter veldig av Explorer. Er det dyr service på denne? Når man skal kjøpe nye dekk: koster ikke det en formue? Er ikke bilen produsert etter 1999? Dyr forsikring? Ser veldig fin ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 2. februar 2009 #47 Del Skrevet 2. februar 2009 Explorer er jo amerikansk, noe må bestilles fra Amerika, om ikke bilen er produsert i Europa(noen er "hel-amerikansk, og importert). Ellers er ikke service dyrer/billigere enn din vanlige toyta eller opel. Dekkene koster akkurat det samme som det den vil gjøre for en landcruiser, tahoe,osv. Nye koster vel alt fra 5000-15 000,-, alt etter hvor du kjøper, hvor store, og m/u felg. En vanlig explorer skal faktisk bare ha ca 17" dekk! Explorere her i Norge/som er til salgs på finn.no og autodb er for det meste fra 1991-2000 mod, og er alt fra strøkent til ikke fullt så strøken(10 000-150 000,-) Forsikringa er også som alle andre større biler(av en eller annen grunn ser forsikringsselskapene på SUV som dårlig og trafikkfarlig bil, gudene må vite hvor de får dette fra! Men du kan ihvertfall få full kasko fra alt fra 7000-60 000 i året! Alt etter bonus, selskap,osv. For mim del fikk jeg "tilbud" fra Vesta på 30 000,- til 60 000,- i året, på en 98 mod! Haha:) Jeg endte selvfølgelig opp med noe som var MYE billigere, fortsatt med full kasko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 2. februar 2009 #48 Del Skrevet 2. februar 2009 av en eller annen grunn ser forsikringsselskapene på SUV som dårlig og trafikkfarlig bil, gudene må vite hvor de får dette fra! Tja, en begynnelse kan være bremsedistanse og føreratferd, begge er verre enn på normale personbiler. Vet at det er for få biler til å være gyldig statistikk, men jeg synes fortsatt det er morsomt: Da det var snø på nord-jæren for noen uker siden havnet to biler utenfor veien. Begge var Volvo XC90, med firehjulsdrift og alt av moderne elektronikk. Samtidig var det noen hundre normale personbiler, lastebiler og busser uten firehjulsdrift som holdt seg fint på veien i samme område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #49 Del Skrevet 4. februar 2009 er bagasjerommet stort nok der tro? Tenker nå å få prøvekjørt Espacen, prøve å sette inn hundebur, barnevogn og diverse og teste den. Så får vi ta det derfra. Synes virkelig ikke det er mange biler å velge mellom for de som trenger stoort bagasjerom. Selv landcruiseren har for lite plass. Vi har vært å sett på både galaxy og espace, med målbånd Dersom jeg nå husker rett har galaxy faktisk noen centimeter bredere bagasjerom. Las på nettet om espace og der sto det at den var fantastiske 140 cm bred, men det viste seg å være oppe ved vinduene.. I praksis er det under 120...husker ikke nøyaktig. Fordelen med espace er muligheten til å justere setene mer enn i galaxy'en.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lupi Skrevet 23. februar 2009 #50 Del Skrevet 23. februar 2009 Tenkte jeg skulle oppdatere her med at vi endelig har tatt en beslutning. Det ble en Caravelle på oss! Er egentlig veldig fornøyd med det jeg. Men jeg fikk aldri prøvd denne grand espacen da. Sambo var så fryktelig negativ fordi han var sikker på at vi ikke fikk plass til den digre barnevogna vår og det store hundeburet baki. Jeg tror det hadde gått akkurat, men vi prøvde aldri den... Men jeg synes Caravellen var overraskende god å kjøre, og vi har jo kjempeplass i den. Deilig å endelig ha funnet ut av dette :D hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. februar 2009 #51 Del Skrevet 24. februar 2009 Gratulerer med valg av bil, er det ikke godt å bli ferdig med det? Vær glad du ikke gikk for noe Espace, jeg tilbragte nylig en helg med å leke eksorsist med en slik en. Mot bedre viten. Makan til drittbil har jeg ikke rørt på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #52 Del Skrevet 25. februar 2009 Vi har Opel Astra, med et kjempebagasjerom. Har lagt inn to sykler pluss bagasje for hele sommerferien for oss begge uten problemer i bagasjerommet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå