Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd mye for å få skikk på huden min, men ingenting virker.

Etter jeg har vasket ansiktet føles den stram etter en stund så jeg bruker fuktighetskrem. Hovedproblemene er at jeg har litt store porer ved siden av nesen og masse prikker på haken som har noe talglignende inni. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å forsvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om du beskriver en tørr hudtype. Gi den mye fuktighet nå i det kalde været, så blir den nok glad:) Teknisk sett er det ikke mulig å ha både fet og tørr hud samtidig, så hvis du har blanke partier, så er det fordi huden din lengter så mye etter fukt, at den produserer mer olje for å kompensere.

Skrevet
Teknisk sett er det ikke mulig å ha både fet og tørr hud samtidig, så hvis du har blanke partier, så er det fordi huden din lengter så mye etter fukt, at den produserer mer olje for å kompensere.

Da jeg var hos hudpleier sa hun at jeg har fet underhud og tørr overhud.. (Og trenger altså fukt, men jeg kan ikke bruke tradisjonelle kremer for tørr hud, da protesterer huden.)

Skrevet

Det høres ut som om du har fuktfattig blandingshud. Huden din trenger fuktighet i form av vann, og ikke oljer. Sats på hudkrem eller serum for fuktfattig hud, og ligg unna fete kremer med masse olje i. :)

Skrevet

Enig med personen over, du beskriver en helt typisk fuktfattig hud. Tørr hud har ikke store porer.

Jeg ville gått innom en hudpleiesalong og fått hjelp til produkter der, å finne produkter som er helt riktige er litt tricky.

Skrevet

Jeg har også lignende problemer som deg, og den eneste kremen jeg har funnet som har funket skikkelig er After Sun, hvilket som helst merke. Den gir god fuktighet samtidig som at den ikke er fet i det hele tatt så kvisene ikke spretter ut. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...