Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har en jente på 11 mnd som våkner kl 5 om morgenen og vil da stå opp. Hun er da oppe i 1-1,5t før hun sover 1,5-2t til. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å sove ihvertfall 1t til. Før sov hun til 6. Hun sover 2 ganger om dagen siden hun står opp så tidlig og andre luren er vanligvis på ca 1t10min. Tar imot alle tips jeg kan få for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!
Imax Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 (endret) Sånn er det dessverre i perioder. Når legger dere henne på kvelden? Hvis vi tyner minsten til minimum halv sju, så øker sannsynligheten for at det holder litt lenger dagen etter på. Mitt beste råd (i helgene) er at du og mannen tar en morgen hver, og lar den andre få sove. Endret 20. desember 2008 av Imax
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Hun sovner mellom halv åtte og halv ni. Det tar tid før hun sovner, og hun vil ikke legge seg tidligere heller.
Gjest imli Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Så rart at du ikke får lagt henne før. Ofte sover de jo mindre når de legger seg senere. Når sover hun på dagtid - når er siste lur?
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Siste luren er ferdig til senest klokken 2. Hun har akkurat sovnet nå og det har skjedd èn gang før at hun har lagt seg så tidlig enda vi roer ned og har dempet lys en god stund på kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Det er bare en fase, og det går over:)
Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 mine barn har vært gjennom det. men jeg tok de ikke opp jeg,men minsten nå våkner ca i 5-6 tia,skriker ikke men jeg legger han da på et rom for seg selv,slik at de vet at det er natt enda. da ligger han å pludrer for seg selv,til han sovner igjen, synes det er viktig at barn lærer seg at det er natt når det er natt jeg. -men jeg vet å folk som står opp med barna. svigerinna mi gjør det.å det plager ikke henne.
Gjest imli Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Hvis siste luren er ferdig til kl 14, må jo ungen være stuptrøtt kl 20-21? :klø:
Gjest Gjest_doris_* Skrevet 22. desember 2008 #9 Skrevet 22. desember 2008 Jenta vår på 14 mnd sover fra 20 til kl 05. Hun sover to ganger om dagen, og da på en drøy time hver gang. Jeg synes hun sover veldig lite, men det har hun egentlig alltid gjort. Vi har prøvd å legge henne før (for noen påstår at søvn avler søvn), men da bare våkner hun tidligere... Så dere er ikke alene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå