twinklestar Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Har dere bestemt hvordan dere skal pynte i kirken? Jeg har lyst på noe, men ikke for mye... Tenker isåfall hvitt og grønt. Så på et bilde på nettet en vase som man kan henge på kirkebenken... men vet ikke hvor man kan få tak i det. Noen som har sett det før og vet hvor man kan kjøpe det?
Lilly-L Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Det er nok litt forskjellig. Er det flere som skal gifte seg på samme dag, så bør man kanskje høre om man skal spleise på det, og også bli enige om stil osv. Vi har hørt med vår blomsterhandler, og de kunne komme og pynte i kirken for oss. Da brukte de å feste en liten blomsterbukett (i sånn liten vase du beskriver) ytterst på benkeraden på de to første radene, og deretter annen hver nedover. I tillegg synes jeg det er fint med et par blomsteroppsatser på hver side oppe ved alteret, i tillegg til kanskje oppsatser utenfor på kirketrappen
Turine30 Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Det er nok litt forskjellig. Er det flere som skal gifte seg på samme dag, så bør man kanskje høre om man skal spleise på det, og også bli enige om stil osv. Vi har hørt med vår blomsterhandler, og de kunne komme og pynte i kirken for oss. Da brukte de å feste en liten blomsterbukett (i sånn liten vase du beskriver) ytterst på benkeraden på de to første radene, og deretter annen hver nedover. I tillegg synes jeg det er fint med et par blomsteroppsatser på hver side oppe ved alteret, i tillegg til kanskje oppsatser utenfor på kirketrappen Hvor mye betaler du for for pyntingen i kirken? Høres veldig fint ut, men er usikker på hvor mye penger jeg skal bruke på blomster.
Lilly-L Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Litt usikker på akkurat hvor mye det vil koste. Vi fikk en ca. pris på totalt kr. 4 000+ for brudebukett, knappehullsblomster, pynting i lokale og kirke. Men de skal sikkert ha betalt ekstra om det er de som skal komme og pynte. Og det avhenger også av hvilke blomster man velger når det kommer til pris. Må sikkert regne med opptil 6000 kanskje? Nå vet jeg ikke om vi kommer til å gå for alt dette, jeg har heller ikke lyst til å bruke alt for mye penger på blomster... Men som sagt, pyntingen i kirken kan man jo dele på, og da er det jo litt å spare der.
Gir Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror ikke vi skal pynte i kirken i det hele tatt, den er så vakker i seg selv. Kanskje strø noen hvite roseblader øverst ved alteret og et par ekstra kubbelys, men ikke noe mer enn det.
Trudeluttan Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Skal i all sannsynlighet heller ikke pynte i kirken- den er så vakker i seg selv. Så noen som strødde roseblader oppover mitgangen, fra der jeg satt så det ut som søppel- så sikkert lurt å teste det først.. ?
Gir Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Skal i all sannsynlighet heller ikke pynte i kirken- den er så vakker i seg selv. Så noen som strødde roseblader oppover mitgangen, fra der jeg satt så det ut som søppel- så sikkert lurt å teste det først.. ? Ja kanskje det... Men ekstra lys er i hvert fall noe vi satser på. Spent på å se hvem som skal ha kirken samme dag som oss. Håper ikke det er noen med alt for spesiell smak når det gjelder blomster, orker ikke rosa og baby-farger, da tar jeg heller bort blomstene...
Trudeluttan Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Hvis det er noen andre som skal ha samme dag får de ta med seg blomstene! Angst for rosa- skjærer skikkelig i kirken vår.. Men går seg nok til
Gir Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Hvis det er noen andre som skal ha samme dag får de ta med seg blomstene! Angst for rosa- skjærer skikkelig i kirken vår.. Men går seg nok til Enig! Og det er ikke barnedåp, men bryllup...
twinklestar Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2009 Det er nok litt forskjellig. Er det flere som skal gifte seg på samme dag, så bør man kanskje høre om man skal spleise på det, og også bli enige om stil osv. Vi har hørt med vår blomsterhandler, og de kunne komme og pynte i kirken for oss. Da brukte de å feste en liten blomsterbukett (i sånn liten vase du beskriver) ytterst på benkeraden på de to første radene, og deretter annen hver nedover. I tillegg synes jeg det er fint med et par blomsteroppsatser på hver side oppe ved alteret, i tillegg til kanskje oppsatser utenfor på kirketrappen Godt tips! Da kan jeg kanskje høre om de kan skaffe vasene bare... så kan jeg pynte selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå