Gå til innhold

Fått ny jobb, flytter til Trondheim med min lille sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er godt kjent i Trondheim?

Har fått jobb på sykehuset, barnet mitt begynner i sykehusbarnehagen. Jeg ønsker å finne en leilighet i et område som

- ikke er spesielt dyrt

- som er småbarnsvennlig, gjerne med uteområde med lekeplass, skjermet for trafikk

- ikke er så støyete (har bodd i Oslo, rett ved trikkeskinner og utesteder, og ønsker noe roligere).

Noen gode råd? Er det noen steder jeg bør unngå? Har f.eks hørt at det er rimelig på saupsatd, men at det er mye bråk og sosialklienter og ungdomsuro der...

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Ila og Ilsvika er veldig fint med barn, er selv vokst opp der. Barneskolen der er veldig bra (sier de jeg kjenner som har barn der nå). Området er også veldig hyggelig med parken og de fine trehusene. Det er flere lekeplasser for barn både i området, Ilsvikaområdet er lagt opp med tanke på barnefamilier.

Er ikke noe uteliv i Ila, kun en sjarmerende bydelscafè. Ellers er det nærbutikker og det man trenger. Og det beste av alt for din del må jo være at det er veldig nærme til sykehuset, så du trenger ikke bil eller buss egentlig. Noe dyrere enn Saupstad/Kattem/Kolstad er det nok, men det ligger an til en prisnedgang i tiden som kommer, både i leie og kjøpemarkedet.

Lykke til med flytting og ny jobb i alle fall, uansett hvor du velger å flytte! Kjenner mange som jobber på St. Olav og de skryter av ett godt arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer :)

Skrevet

Nardo, oppe ved Nardosenteret er kanskje ikke så dumt. Ganske strak vei ned til sykehuset med buss eller bil og utenfor den verste kjernen av trafikk som ligger nærmere sykehuset rundt Lerkendal.

Skrevet
Noen gode råd? Er det noen steder jeg bør unngå? Har f.eks hørt at det er rimelig på saupsatd, men at det er mye bråk og sosialklienter og ungdomsuro der...

Du vil ikke bo på Kolstad/Saupstad/Kvitbyn!

Hva med Hallset, Havstein eller Havstad-området?

Skrevet

Sammenlignet med Oslo tror jeg de fleste områder er trygge, og relativt rimelige. Prisene i Trondheim er noe helt forskjellig fra Oslo. Når det er sagt tror jeg nedre Byåsen, altså Hallset, Havstein, Havstad ville vært perfekt, veldig barnevennlig og fint, og nært sykhuset.

Skrevet

Takk for svar:)

Begynner å få litt dårlig tid, men har heldigvis en venninne jeg kan bo hos inntil vi finner et sted å leie/kjøpe. Vil helst kjøpe, men ser jo at mange anbefaler å leie også ut i 2009, fordi boligprisene vil falle ytterligere. Da får jeg jo samtidig tid til å bli litt kjent med byen. Er spent. Har hørt at det er tidlig vinter og sen vår på byåsen, og det er jo litt uvant for meg som kommer sørfra. Til gjengjeld skal det være fint skiterreng... Gleder meg!

Gjest strykebrett
Skrevet

Hvis du er glad i å gå på ski og litt friluftsliv er jo fagerlia strålende, tett opp i markagrensa uten at man har veldig lang vei til jobb.

Hvis du tenker å basere deg på å ha bil, kan jo kanskje Trollabergene være noe for deg?

Det er rimelig usentralt, men veldig billig og god kontakt med naturen. Hvis du flytter snart skulle det ikke være noe problem å finne seg ett fint sted i alle fall, utleiemarkedet flyter over. Jeg vet av flere utleiere som har problemer med å få leid ut og som har satt ned prisen på leilighetene sine.

God Jul!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...