Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #1 Del Skrevet 20. desember 2008 Noen som vet om man kan kjøre stavanger - bergen uten å ta ferger? (Og da om det er bompenger å betale noe sted?) Og om det er veldig mye lenger å gjøre det på denne måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #2 Del Skrevet 20. desember 2008 Ærlig talt ikke sikker men for å unngå ferger så må man vel såpass langt oppi "fjellheimen" at det garantert ikke er gode veier og folk i nærheten om noe skulle skje. første ferga fra stavanger er blitt kortere nå, tror den er nedi 20 minutt, aner ikke om den neste (er det enda en?) er blitt noe kortere, om det er båt-tur du er redd. Om du prøver å spare penger så tviler jeg på at det er verdt det med sånne veier som det er innover i landet i disse områdene. Du må vel kanskje fra Stavanger til Haukeli og så videre til Bergen derfra, om dette i det hele tatt går. Ikke noe jeg ville anbefalt nå på året ihvertfall.. legg heller vekk litt penger hver uke og reis over nyåret... eller helst enda seinere.. Er mye stengte veier akkurat der denne helga vet jeg, er jo pga været. Vil nok gå bensin for det som fergene koster å kjøre slike omveier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 20. desember 2008 #3 Del Skrevet 20. desember 2008 Det er fullt mulig, men jeg kan ikke se for meg hvorfor man skulle ønske å gjøre det. Fortell gjerne, jeg er nysgjerrig. Hvis man skal gjøre det nå tror jeg den ene veien som kunne kortet ned strekningen litt er vinterstengt. Rv 45 fra Gjesdal, svinge mot nord ved Svartevatn og kjøre den lille veien opp til E9 ved Brokke. Hvis den lille veien er stengt blir det vel Rv 42 til Evje og E9 nordover derfra. E9 går over i E134 på Haukeligrend, ta den mot vest til man kan komme over på E13 sør for Odda. Denne mot nord og senere øst til man går over på E7, videre øst til man krysser grensen mellom Hordaland og Buskerud (!), så over på E50 på Rueslåttå, over på E16 sør for Lærdalstunnelen, gjennom Voss og til slutt til Bergen. Kan godt være jeg har oversett noen muligheter til å korte ned veien her, jeg bare fulgte linjene i Google maps. Flere steder kunne man kuttet flere timer av turen ved å ta svært korte fergeturer i skjermet farvann. Bompenger: ja, men ubetydelig i forhold til hvor enormt mye mer drivstoff som går med på å kjøre 2/3 av veien til Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 20. desember 2008 #4 Del Skrevet 20. desember 2008 Om du ikke tar fly som er raskets eller båt. Så er det en ganske stor omvei om du skal ta bil eller tog. Det går ann men du må være forberett på en veldig lang omvei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #5 Del Skrevet 20. desember 2008 Vet ikke om ditt spørsmål handler om å spare penger, eller unngå sjøreise.(?) Til info så tok jeg ferja fra Stvgr til Nedstrand en gang, siden det er innaskjærs. Fordi det var storm og jeg unngikk sjøgang. Det viste seg også at kyststamvei-ferja ble stoppet pga av grov sjø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå