Gå til innhold

Så var det tid for vintersko igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er like vanskelig hvert år å finne gode vintersko. Ender oftest opp med å kjøpe noe billig skrap, for ønsker ikke å betale mye for noe jeg ikke blir fornøyd med...

Mine kriterier er: ikke for høy hæl. Hadde jo vært en fordel hvis de ikke var for glatte. Bør tåle litt vann og slaps, dvs gjerne i skinn. Av utseendet bør de være klassiske. Ikke høyt skaft, da jeg har veldig store legger.

Har sett å disse:

http://www.lillevinkelsko.no/biviel-bv1615...ort-p-3660.html

Hva synes dere om dem? Det står ikke hvor høy hælhøyden er, men ønsker meg vel i utgangspunktet lavere enn ca 5 cm.

Jeg tør heller ikke kjøpe sko uten å ha prøvd dem, vet dere om de har denne skoen i butikken på majorstua, ev annen butikk?

Har også sett på denne som jeg ser for meg er praktisk, men ikke like klassisk:

http://www.dmusastore.com/p-2421-dia.aspx

andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommenterte noe av det samme til en venninne, og hun sa at nå selger flere og flere høye støvler med vide skaft, så "normale" legger burde ikke være et problem lengre. Men om du er mye overvektig (eller hva som gjør at du synes du har store legger), så vet jeg jo ikke. Hun sa ihvertfall at for mine legger (og hennes) så var blitt mer og mer som passet. Og vi begge er personer som er litt overvektige, men vi går veldig mye. Så det er litt fett og en del muskler som er problemet "vårt".

Så du kan jo spørre i skobutikker om de har noe med vide skaft, at det faktisk stemmer det venninna mi sa?

Synes det er forferdelige mye upraktiske sko, så jeg beholder mine til de går i stykker omtrent.. Enten så er de spisse og rare foran, eller så har de en helt sinnsyk hæl osv. Så finner jeg et par sko som IKKE er sånn, og som føles ok, så kjøper jeg på flekken. For jeg aner ikke neste gang jeg finner noe sånt.

Jeg støtter at man tvinger de som lager skoene til å gå med dem selv! så kanskje man kan få litt mer behagelige og praktiske sko? Hæl skremmer meg også på isen, men jeg kjøpte et par brodder (altså sånn gummisåle med pigger på) og de gikk an å ha rundt et par "passe høye" hæler. Så det kan jo også være noe for deg? Kostet 50 kr på rema 1000 tror jeg, men jeg betalte vel 90 på en skobutikk for den samme typen :-S så se rundt deg.

Skrevet
Jeg kommenterte noe av det samme til en venninne, og hun sa at nå selger flere og flere høye støvler med vide skaft, så "normale" legger burde ikke være et problem lengre. Men om du er mye overvektig (eller hva som gjør at du synes du har store legger), så vet jeg jo ikke. Hun sa ihvertfall at for mine legger (og hennes) så var blitt mer og mer som passet. Og vi begge er personer som er litt overvektige, men vi går veldig mye. Så det er litt fett og en del muskler som er problemet "vårt".

Så du kan jo spørre i skobutikker om de har noe med vide skaft, at det faktisk stemmer det venninna mi sa?

Synes det er forferdelige mye upraktiske sko, så jeg beholder mine til de går i stykker omtrent.. Enten så er de spisse og rare foran, eller så har de en helt sinnsyk hæl osv. Så finner jeg et par sko som IKKE er sånn, og som føles ok, så kjøper jeg på flekken. For jeg aner ikke neste gang jeg finner noe sånt.

Jeg støtter at man tvinger de som lager skoene til å gå med dem selv! så kanskje man kan få litt mer behagelige og praktiske sko? Hæl skremmer meg også på isen, men jeg kjøpte et par brodder (altså sånn gummisåle med pigger på) og de gikk an å ha rundt et par "passe høye" hæler. Så det kan jo også være noe for deg? Kostet 50 kr på rema 1000 tror jeg, men jeg betalte vel 90 på en skobutikk for den samme typen :-S så se rundt deg.

Trådstarter her.

Nei, jeg er absolutt ikke overvektig. Bare godt trent og har arvet min fars fotballlegger, hehe ;)

Jeg har ikke lyst på støvletter med skaft, ønsker ikke fremheve leggene ytterligere, da leggene naturlig nok ser litt uproposjonale ut i forhold til resten av kroppen min.

Noen flere med innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...