Gå til innhold

julefest for barn og voksne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nissemor_*
Skrevet

Vi har flyttet til en liten plass, I kveld var det julefest. I et flott lokale på tunet.

Det var pyntet til fest, border var fint dekket, treet pyntet. Festen var annonsert i over en uke.

Endelig tenkte jeg, god gammeldags julefest. Pynter barn i nye juleklær. Har penskoa i en veske. pynter meg selv.

Hva får vi se? barn som kommer i skitne bukser, store vintersko,slenger jakken under bordet. Foreldre har heller ikke gjort noe med seg selv.

Det var garderobe der, mange foreldre hang jakke på stolen. Etterhvert ble vintersko for varme, som lå slengt rundt om i lokalet.

En del småbarn 5-6 år var sendt alene. i klærne de har brukt i bhg og var møkkete.

Det var ikke mye stil igjen i lokalet for å si det mildt. Ser på bildene fra kvelden...flere barn rundt treet med ytterjakke og lue på.

Eier ikke foreldrene oppdragelse? Skulle tro ordet fest sa de noe. Det var en del utenlandske folk der, var stivpyntet,men ikke de norske. forventet ikke stivpyntet folk, men at folk burde bruke skikk og bruk.

Det var mange barn som var pyntet, også foreldrene, de reagerte på det de også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har flyttet til en liten plass, I kveld var det julefest. I et flott lokale på tunet.

Det var pyntet til fest, border var fint dekket, treet pyntet. Festen var annonsert i over en uke.

Endelig tenkte jeg, god gammeldags julefest. Pynter barn i nye juleklær. Har penskoa i en veske. pynter meg selv.

Hva får vi se? barn som kommer i skitne bukser, store vintersko,slenger jakken under bordet. Foreldre har heller ikke gjort noe med seg selv.

Det var garderobe der, mange foreldre hang jakke på stolen. Etterhvert ble vintersko for varme, som lå slengt rundt om i lokalet.

En del småbarn 5-6 år var sendt alene. i klærne de har brukt i bhg og var møkkete.

Det var ikke mye stil igjen i lokalet for å si det mildt. Ser på bildene fra kvelden...flere barn rundt treet med ytterjakke og lue på.

Eier ikke foreldrene oppdragelse? Skulle tro ordet fest sa de noe. Det var en del utenlandske folk der, var stivpyntet,men ikke de norske. forventet ikke stivpyntet folk, men at folk burde bruke skikk og bruk.

Det var mange barn som var pyntet, også foreldrene, de reagerte på det de også.

Jeg har stor forståelse for ditt synspunkt, men må samtidig innrømme at jeg selv har gitt opp den kampen det er å "pynte" barna til bursdagSELSKAP. For det er tross alt snakk om et SELSKAP.

Nå får de gå i det de vil så lenge det er rent (hentet fra skapet 20 minutter før de går) og det ser ut til at de fleste foreldrene tenker likt som meg.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg har stor forståelse for ditt synspunkt, men må samtidig innrømme at jeg selv har gitt opp den kampen det er å "pynte" barna til bursdagSELSKAP. For det er tross alt snakk om et SELSKAP.

Nå får de gå i det de vil så lenge det er rent (hentet fra skapet 20 minutter før de går) og det ser ut til at de fleste foreldrene tenker likt som meg.

Jeg blir fornærmet dersom folk kommer i selskap til meg uten å ha pyntet seg det minste. Dårlig gjort ovenfor de som arrangerer bursdagen at du ikke en gang gidder å pynte barna før de drar. Ikke rart skoleelever går i både joggebukse og pysj på skolen nå til dags.

Skrevet

Trodde det var en selvfølge å kle seg ordentlig til slike tilstelninger....

Skrevet

De juletrefestene vi har vært på (og bursdager, osv), så har alltid både barn og voksne kledd seg pent og pyntet seg litt. Kanskje det bare er slik, der du bor?

Skrevet

Det har noe med at du lærer barna forskjell på hverdag og fest. Noe å ta med seg videre.

Dette er barnas julebord, og vil du la være å pynte deg når du skal på julebord?

o foreldre tenker slikt, så blir jeg målløs.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg hadde også blitt skuffet. Mest fordi at det med å pynte seg signaliserer at det er noe litt utenom det vanlige - litt ekstra stas! For meg er det en selvfølge at både vi og ungene pynter oss til fest. Om ungene ikke vil ha på ballkjole og dress er det greit ;) , men de må pynte seg og se ut som om de skal på fest!

Jeg hadde blitt skuffet om det kom barn i ungenes bursdager som ikke pyntet seg jeg, og jeg vet ungene mine ville synes at det var rart om noen kom i hverdagsklær og for alle de andre vennene pynter seg og til fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...