Gjest Gjest_kine_* Skrevet 19. desember 2008 #1 Del Skrevet 19. desember 2008 Etter trening i dag var jeg å handlet mat på Obs til julen=) Da jeg stod med en gigantisk handlevogn stappet med godteri (det er jo snart jul og Obs har veeeldig store handlevogner!) - og skulle velge hvordan brusslag jeg ville ha, bøyde en mann seg bort til meg og sa; "Du er så vakker" Aldri sett han før, og sjokkert som jeg var fikk jeg bare stotret frem "Åja! -takk" og tittet en annen vei mens jeg plutselig fikk noe viktigere å gjøre og rullet av gårde!! At noen jeg ikke kjenner bare har kommet og sagt sånt har bare skjedd på konserter og på byen ol. hvor folk som regel har fått litt å drikke. Men å få et SÅNT kompliment i en fullstappet juletravel matbutikk, så alle kunne høre det var utrolig sjarmerende når jeg tenker meg om=) Tror jeg skal prøve noe lignende selv hvis muligheten byr seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #2 Del Skrevet 19. desember 2008 så hjertevarmende du får bare ta det til deg og være glad! du skal gjøre mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg.... er det visst noe som heter:D tenk om flere kunne være flinkere å følge det budet:) da hadde livet vært virkelig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 19. desember 2008 #3 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg skal hvertfall prøve det ut selv siden jeg fallt VELDIG for komplimentet og måten det ble gjort på =) Denne mannen var ikke kjekk eller noe, men måten det ble gjort på viser at han er modig og livlig som turte! Synes alle damer her på kk også burde prøve OG evt menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #4 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har opplevd det på gata. Ble stoppet av en mann som påstod at han ikke kunne la meg gå. Men det ble han pent nødt til. (Jeg opplever jo også en del tilsnakk fra afrikanske menn, men det tror jeg vel at de fleste gjør, så det teller vel ikke helt. Ikke for å være slem mot noen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 19. desember 2008 #5 Del Skrevet 19. desember 2008 Var han ikke noe for deg han som stoppet deg på gaten? Men du ble vel litt sjarmert når en helt ukjent mann gir deg kompliment på den måten? (kommentarene fra afrikanerene har en tendens til å virke en smule "billig") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjertesukka i.i. Skrevet 19. desember 2008 #6 Del Skrevet 19. desember 2008 Har opplevd det samme på en bensinstasjon, en mann kom ens ærend bort til bilen min, bøyde seg fram og sa; "du er bare dritpen". Lever lenge på den. (at han muligens ikke var helt edru later jeg som om jeg ikke skjønte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #7 Del Skrevet 19. desember 2008 Men du ble vel litt sjarmert når en helt ukjent mann gir deg kompliment på den måten? Jeg syns det er direkte ubehagelig. Nå er jeg ikke den gjengse kvinne, og jeg vet at jeg tar slikt anderledes, men når fremmede mennesker på død og liv skal fortelle meg at jeg er vakker, så blir jeg svært skeptisk. Mann eller kvinne, det er noe ved det jeg virkelig ikke liker. Internett har ødelagt meg. Jeg husker spesielt en som skrøt av at han gjorde slikt ofte. "Så får dem noe å leve på, veittu." Det handlet overhodet ikke om at han syntes de var vakre, det var det faktum at han manipulerte de, og det at de kom til å huske han lenge mens han glemte de i det han snudde ryggen til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #8 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg er jente og 26 år, kan ikke si jeg synes det er så fantastisk hyggelig å ha mannfolk rundt meg som absolutt skal fortelle meg hva de synes om utseende mitt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Om de absolutt har meninger om mitt utseende i den ene eller andre retning, hadde jeg foretrukket at de holdt synspunktene for seg selv. Jeg bryr meg katta om hvorvidt en fremmed mannsperson synes jeg er pen eller stygg. Jeg vet at menn har en tendens til å betrakte kvinner som gjenstander, og jeg føler meg som en gjenstand når menn tar seg den frihet å komme bort til meg og si hva de synes om eksteriøret mitt. Dette er det eneste inntrykket jeg sitter igjen meg uansett om vedkommende hadde sagt jeg var verdens peneste: jeg oppfatter mannen som en vandrende grønnsak og meg selv som et objekt for denne grønnsaken. Ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elettra Skrevet 20. desember 2008 #9 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er jente og 26 år, kan ikke si jeg synes det er så fantastisk hyggelig å ha mannfolk rundt meg som absolutt skal fortelle meg hva de synes om utseende mitt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Om de absolutt har meninger om mitt utseende i den ene eller andre retning, hadde jeg foretrukket at de holdt synspunktene for seg selv. Jeg bryr meg katta om hvorvidt en fremmed mannsperson synes jeg er pen eller stygg. Jeg vet at menn har en tendens til å betrakte kvinner som gjenstander, og jeg føler meg som en gjenstand når menn tar seg den frihet å komme bort til meg og si hva de synes om eksteriøret mitt. Dette er det eneste inntrykket jeg sitter igjen meg uansett om vedkommende hadde sagt jeg var verdens peneste: jeg oppfatter mannen som en vandrende grønnsak og meg selv som et objekt for denne grønnsaken. Ekkelt! He he. Tror du tar dette litt vel alvorlig. Det er bare flørt. Og det er ingenting i veien for at du selv kan se på menn som objekter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 20. desember 2008 #10 Del Skrevet 20. desember 2008 HVIS du hadde vært singel og føler deg litt ensom sånn som jeg gjør, SÅ hadde du nok satt pris på det! Meeen så er det ikke alle som liker å flørte og det respekterer jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjertesukka i.i. Skrevet 20. desember 2008 #11 Del Skrevet 20. desember 2008 Glemte å ta med ironiflagget på forrige svar jeg skreiv. Prøvde å fortelle en morsom historie. Kan ikke akkurat si at jeg "lever lenge" på noe tøys sagt av en vilt fremmed fyr. Men jeg fikk meg en god latter den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kelly_* Skrevet 20. desember 2008 #12 Del Skrevet 20. desember 2008 Internett har ødelagt meg. Jeg husker spesielt en som skrøt av at han gjorde slikt ofte. "Så får dem noe å leve på, veittu." Det handlet overhodet ikke om at han syntes de var vakre, det var det faktum at han manipulerte de, og det at de kom til å huske han lenge mens han glemte de i det han snudde ryggen til. Det er ikke sant at vi husker menn som gir oss komplimenter lenge. Komplimentene husker man, men ikke mannen, unntatt hvis han er kjekk. Dessuten tror jeg de fleste mener komplimentene de gir. Du må ikke la en sånn idiot få ødelegge for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #13 Del Skrevet 21. desember 2008 Det er jo bare flott at noen i vårt kalde samfunn tør å forsøke å spre om seg med litt varme! Forstår godt hvorfor du ble sjarmert og glad jeg, ts. Jeg har fått noen slike uventede komplimenter selv, og synes det er veldig hyggelig. Det kan faktisk lyse opp en hel dag! Jeg skjemmes over at jeg selv er for sjenert og angstfull til å gjøre det samme med andre, men prøver å bidra litt allikevel, ved å være så hyggelig og høflig jeg kan, og smile til alle jeg snakker med. Nordmenn generelt tar seg selv altfor høytidelig, og er nok litt kalde. Det virker som enkelte omtrent blir krenket av å få komplimenter fra fremmede.. :klø: Sug til dere den positive energien i stedet for å spekulere i hvorvidt avsenderen mente det eller ikke, så oppdager dere verdien i slike små, positive glimt i hverdagen! Fine ord til våre medmennesker er noe vi trenger mer av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hjertesukka_* Skrevet 21. desember 2008 #14 Del Skrevet 21. desember 2008 Nordmenn generelt tar seg selv altfor høytidelig, og er nok litt kalde. Det virker som enkelte omtrent blir krenket av å få komplimenter fra fremmede.. :klø: Sug til dere den positive energien i stedet for å spekulere i hvorvidt avsenderen mente det eller ikke, så oppdager dere verdien i slike små, positive glimt i hverdagen! Fine ord til våre medmennesker er noe vi trenger mer av! Godt sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 21. desember 2008 #15 Del Skrevet 21. desember 2008 Flott at trådstarter fikk et kompliment og kanskje ennå flottere at hun tok det til seg og ble glad for det!! Som noen andre her sier er vi Normenn kalde og har vanskelig for å komme med komplimenter. Har noen av dere som ikke syntes komplimenter er noe særlig tenkt på hvor mye mot det kreves for å gå bort til et fremmed menneske å gi et kompliment? Prøv selv. Det er alt for lite av slikt her i Norge. Og når mange damer i tillegg tar det galt opp da er det hele en trist verden. Alt ligger i tolkningen og egenverdien tror jeg. Noen klarer å gjøre de mest tydelige positive tingen om til noe negativt. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 21. desember 2008 #16 Del Skrevet 21. desember 2008 At dere sitter å diskuterer i det hele tatt om dette er bra eller ikke sier vel det meste om hvor håpløst kjedelig det er å prøve å flørte med Norske kvinner. Med et skjold av skepsis, tilbakeholdenhet og kaldhet sier det jo seg selv at flørting med slike kvinner er dømt til å mislykkes. Det beste hadde vært å sende de Norske kvinnene på "treningsleir" i et søramerikansk land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 21. desember 2008 #17 Del Skrevet 21. desember 2008 Eg er kald og kynisk og likar mannfolka mine likeså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #18 Del Skrevet 21. desember 2008 At dere sitter å diskuterer i det hele tatt om dette er bra eller ikke sier vel det meste om hvor håpløst kjedelig det er å prøve å flørte med Norske kvinner. Med et skjold av skepsis, tilbakeholdenhet og kaldhet sier det jo seg selv at flørting med slike kvinner er dømt til å mislykkes. Det beste hadde vært å sende de Norske kvinnene på "treningsleir" i et søramerikansk land. At du skjærer alle norske kvinner under én kam, sier vel det meste om hvorfor flørtingen din er håpløs og kjedelig. Jo før du innser at kvinner er individer på samme nivå som menn, desto lettere blir det for deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #19 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg vil ikke akkurat si at det bare er norske damer som er kjipe når det gjelder flørting og det å bli sjekka opp. Norske mannfolk er vel heller ikke de som viser initiativ, om det kan sies på den måten. Så kanskje de også skulle bli sendt på et seminar? Eller vi kan akseptere at slik er vi? Smil og vær glad. det er bare tull at nordmenn er så kalde. Selv får jeg hyggelige kommentarer av flere forskjellige typer folk; raringer på bussen, gamle damer, små barn, tenåringer, afrikanere, menn med turban og skjegg, en mann med papegøye på skulderen på Tøyensenteret, de som selger meg kebab, jenter og gutter. Jeg tar det ikke som sjekking, jeg tar det som gjensidige hyggelige gester, og det gjør dagen min bedre og selv blir jeg blidere, som fører til at jeg viderefører disse koselige gestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #20 Del Skrevet 22. desember 2008 Etter trening i dag var jeg å handlet mat på Obs til julen=) Da jeg stod med en gigantisk handlevogn stappet med godteri (det er jo snart jul og Obs har veeeldig store handlevogner!) - og skulle velge hvordan brusslag jeg ville ha, bøyde en mann seg bort til meg og sa; "Du er så vakker" Aldri sett han før, og sjokkert som jeg var fikk jeg bare stotret frem "Åja! -takk" og tittet en annen vei mens jeg plutselig fikk noe viktigere å gjøre og rullet av gårde!! At noen jeg ikke kjenner bare har kommet og sagt sånt har bare skjedd på konserter og på byen ol. hvor folk som regel har fått litt å drikke. Men å få et SÅNT kompliment i en fullstappet juletravel matbutikk, så alle kunne høre det var utrolig sjarmerende når jeg tenker meg om=) Tror jeg skal prøve noe lignende selv hvis muligheten byr seg! Kaller du dette å bli sjekket opp? Skal du møte han igjen? Selv ble jeg også sjekket opp i matbutikk, men han bar tross alt varene min hjem. Etterpå ble det kaffe og kos, og enda mer kos..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå