Gjest Lilleulv Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Min baby får daglig jerntilskudd etter beskjed fra sykehuset. Tror det er vanlig prosedyre med premature. Men jeg bekymrer meg jeg da. Hva om han ikke har jernmangel?? Og så står det tilsatt ekstra jern på alt han spiser av mme og grøt også + at han i tillegg får jerntilskudd av meg. Det er jo skadelig med for mye jern, bl.a. farlig for leveren. Liker ikke å gi så mye tilskudd når man ikke vet om det er noe vitaminmangler jeg..
Umuriel Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Ville nok hørt med sykehuset om jeg var deg.
bizzy Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Alle barn med fødselsvekt under 2.5kg skal dersom ikke spesielle årsaker tilsier det får jern og vitamintilskudd fra fødselen. Jonas har hatt dette, og har samtidig blitt fulgt opp av erneringsfysiolog, som har fulgt med på mengden han har fått i seg via tilskudd og melk. Vi fikk beskjed om å slutte med jern og vitamintilskudd for et par måneder siden da han ikke lenger fikk morsmelk, men spesialmelk, da den inneholder det han trenger av vitaminer og jern. Syns du skal høre med legen jeg, regner med at dere får litt oppfølgning? Men skal ganske mye til før mengdene blir skadelig store, men igjen bedre å høre med fagpersonell en gang ekstra enn en gang for lite!
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Vi gir også vårt premature barn jern. Men sliter med å få det i henne, noen tips til letteste måte? Hvis vi blander det i melka (hun får mme) vil hun ikke ha den og hvis vi har det i sprøyte blir det for tykt og hun sliter med å svelge det. Har prøvd å blande det med litt mme i en litt større sprøyte også, da går det litt lettere men absolutt ikke smertefritt. Og siden vi skal gi jern 2 ganger daglig blir det litt styr når hun ikke vil ha det.
Donpedro Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Man kan jo teste jernlagrene ved en blodprøve. Vi blande jernet i melken og etterhvert grøten.
Donpedro Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 ...og nå så jeg at tråden var eldgammel...
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Man kan jo teste jernlagrene ved en blodprøve. Vi blande jernet i melken og etterhvert grøten. Saken er at hvis vi blander jernet i melken vil hun ikke ha melken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå