Gå til innhold

Er det vanlig å kaste bukett og ta av strømpebånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på de typiske amerikanske tradisjonene som å kaste brudebuketten og brudgom som drar av strømpebåndet med tennene for så å kaste det til ugifte mannfolk etterpå. Er det vanlig i Norge? Og skal dere som gifter dere gjøre det? Kanskje derfor amerikanske brudebuketter er litt enklere i slaget enn de norske designbukettene? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Skjer ikke dette nesten bare på amerikanske filmer?

Har i alle fall aldri opplevd det irl.

Gjest Vallabilla
Skrevet

Det har vært en tråd om dette tidligere. Har inntrykk av at fler og fler gjør det, jeg var i et bryllup i fjor der de gjorde det.

Skrevet

Aldri i verden for å si det sånn... Ikke noe strømpebånd skal jeg ha heller... Buketten tror jeg at jeg skal tørke så den blir "evig" vil ikke ødlegge den med kasting. Og vel, er ikke så mange single jenter som kommer, så blir vel heller pinlig kan jeg se for meg.. Men hver sin smak...

Skrevet
Tenker på de typiske amerikanske tradisjonene som å kaste brudebuketten og brudgom som drar av strømpebåndet med tennene for så å kaste det til ugifte mannfolk etterpå. Er det vanlig i Norge? Og skal dere som gifter dere gjøre det? Kanskje derfor amerikanske brudebuketter er litt enklere i slaget enn de norske designbukettene? :klø:

Heh, nei... Det skal jeg ikke gjøre.

Skrevet

Personlig synes jeg kasting av bukett og tradisjonen med strømpebånd er amerikanske tradisjoner, og jeg ville aldri gjøre det selv av nettopp den grunn.

Det kan jo nevnes at jeg har vært i den del bryllup også, og har aldri opplevd at dette har skjedd.

Brudebuketten min ville jeg ta vare på selv så den tørket jeg og nå er den fin pynt i glassskapet mitt.

Skrevet

Jeg hadde faktisk tenkt at jeg skulle kaste brudebuketten. Mannen min ordnet buketten til meg, og da jeg fikk den, var den så nydelig at jeg ikke ville kaste den for alt i verden! Har tørket den isteden :)

Skrevet

De har normalt en ekstra kastebukket i amerikanske brullyp. Virker hvertfall slik etter diverse forum jeg har kikket på.

Skrevet

det har jeg aldri opplevd... gjorde det heller ikke selv da jeg giftet meg.

Hadde jo brukt masse penger på blomstene!!! De skulle da ikke kastes og ødelegges......

jeg tørket de og de står fint i skapet med service vi fikk til bryllupet. De er like fine i dag - snart 4 år etter bryllupet :)

Skrevet

Vi la buketten min på graven til min søster dagen etter bryllupet.

Skrevet

Har vært i et bryllup hvor buketten ble kasta, men det var vel mest fordi blomterdekoratøren hadde gjort en dårlig jobb, og den begynte å bli ødelagt.. Så da kunne man likegodt ha det litt morsomt med den, for det var ikke noe å ta vare på.. :fnise:

Men, selv ser jeg liksom ikke det helt for meg i mitt bryllup.. Og den der strømpebåndgreia kunne jeg aldri ha tenkt meg.. Tror bare jeg ville følt meg teit forran hele folkemengden.. Men, hadde sikkert syntes det var morro hvis det ikke var i mitt eget bryllup :lur:

Skrevet (endret)

Buketten har jeg aldri opplevd at noen har kastet. Jeg er litt usikker på om jeg har lyst til akkurat det.

Strømpebåndet har jeg opplevd at har blitt kastet ut i mengden og det var faktisk utrolig morsomt innslag i det bryllupet ;) Men vi har ikke tatt stilling til om vi skal gjøre det selv ennå.

Endret av MaiL
Skrevet

Jeg kasta buketten i bryllupet vårt. Det var veldig morsomt! Det gikk uansett ikke an å tørke den.

Tror jeg kun har sett det i ett annet bryllup om jeg ikke tar feil. Ellers er det vel vanlig å gi den direkte til noen, legge den på en grav eller tørke den.

Det med å klippe opp / ta av strømpebåndet har jeg aldri sett.

Gjest juni brud
Skrevet

Jeg har vært i bryllup hvor mannen tok strømpebåndet med tenna. Vil bare nevne en ting om noen har tenkt å gjøre det... HA PÅ LANGE STRØMPER! (bruden i dette bryluppet hadde KNESTRØMPER, og da mannen da vippet opp kjolen til låret for å dra av båndet med tenna...Ja,da så det rimelig DUMT ut med knestrømper!!!! Men ellers var det jo en kul ting. Men de kastet ikke båndet da.. Tror det var vals rett etter..

Skrevet (endret)

Det med båndet skjønner jeg ikke. Jeg ser ikke på at mannen skal sitte med hodet under kjole/ha kjole oppå låret for at mannen skal dra det av med tenna som underholdning.

Som tull på rommet senere ja, som underholdning foran familie, tanter, onkler, besteforeldre o.s.v. nei...

Endret av Gjest
Skrevet

Vi har vært i fem bryllup i de siste årene og i alle sammen har de både kastet bukett og tatt strømpebånd.......

Vi gjorde det ikke............, men jeg trodde det var vanlig jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...