Gjest *Ninni* Skrevet 21. juni 2003 #1 Skrevet 21. juni 2003 For å gjøre en lang historie kort: X'en min tok kontakt igjen etter nesten et års taushet. Sendte en mail og lurte på hvordan det gikk med meg. Jeg er forsåvidt ferdig med han, men samtidig så bitter på hvordan han har ydmyket meg, mens vi var sammen og etter. Som et eksempel: Etter det ble slutt mellom oss, feiret vi min avgangseksamen sammen med mange venner. Den dagen presterte han å legge an på en bekjent, som ikke ante om forholdet mellom meg om min x, rett foran nesen på meg. Og han visste at jeg gikk og håpet på å få han tilbake. Dette håpet hadde han i lengre tid nøret oppunder med middager, sene kvelder med vin og prat, og søte gaver. På min fest oppfører han seg deretter slik. Jeg burde jo aldri ha invitert møkkamannen. I alle fall: Etter dette gikk jo lyset opp for meg, og jeg sa ifra at det beste var at vi kuttet kontakten helt. Nå skriver han og spør altså hvordan det går. Og føyer til at "jeg vet jo at du ikke ønsket at vi skulle ha mer kontakt, fordi det var best for deg slik". Jeg har så langt ikke svart, men har så lyst til å skrive tilbake et eller annet som får han til å holde kjeft for alltid. Noe som får han til å krympe seg litt. Jeg vil ikke bli såret mer av denne mannen! Hvordan skal jeg takle dette best mulig?
ivanka Skrevet 21. juni 2003 #2 Skrevet 21. juni 2003 ignorer tilnærmelsen inntil du eventuelt føler deg sikker på hvordan du vil respondere. bare et forslag, altså. men jeg hadde ikke gjort noe før jeg hadde gitt avgjørelsen litt tid. det har vel ingen hast eller hva?
Gjest *Ninni* Skrevet 21. juni 2003 #3 Skrevet 21. juni 2003 ivanka, jeg føler han "vinner" uansett hva jeg gjør! Tilføyelsen hans forstår jeg som at "Er du ferdig med meg, kan du skrive et svar". Gir jeg han et svar, har jeg gitt han respons på hans tilnærmelser (nok en gang). Skriver jeg ingenting, kan han jo fortsatt lure på om jeg ikke er helt ferdig (som jeg jo ikke er, tydeligvis, siden jeg gidder bruke energi på å tenke på dette). Faens dritt, dette her.
Molanya Skrevet 21. juni 2003 #4 Skrevet 21. juni 2003 Hvis jeg var så lei av ham/sint på ham, som jeg tror du er, så hadde ikke jeg giddet å svare i alle fall. Ikke noe nederlag for deg å velge å ignorere ham, vel.
ivanka Skrevet 21. juni 2003 #5 Skrevet 21. juni 2003 sannelig om jeg vet... men tror jeg vil anbefale at du prøver å fokusere på hva som er best for deg, og ikke på hva han vil tenke... har du godt av å ha mer med ham å gjøre?
Gjest Vega Skrevet 21. juni 2003 #6 Skrevet 21. juni 2003 Tror jeg ville slettet mailen, og også mailadressen. Uansett hvordan du resonnerer - vil dette i alle fall være et tydelig signal om at du ikke bryr deg døyten om ham. Kan du ikke sperre for mail fra ham, slik at den blir forhindret i å komme inn? Vet ikke hvordan - men vet det er mulig, og ikke komplisert for de som kan dette.
Gjest *Ninni* Skrevet 21. juni 2003 #7 Skrevet 21. juni 2003 Molanya, ivanka og Vega: Det største nederlaget er å oppdage at han fremdeles har slik makt over mine følelser. I et år har jeg knapt tenkt på han, så dumper det inn en mail og jeg blir plutselig hevngjerrig. Og sint. Sint fordi jeg lar han bety så mye. Og jeg har absolutt ikke godt av å ha noe mer med han å gjøre når det er slik. Det så forlokkende å gi han en lekse, en verbal knock out. Ikke det at jeg tror det vil hjelpe på hans oppførsel, men jeg tror det vil hjelpe for meg. Da får jeg endelig slått fra meg, så langt har jeg jo bare trukket meg unna og slikket mine sår. Mailen ble slettet raskt (i håp om at dette skulle gå over fort), jeg skal sperre mail fra han (godt tips), men jeg husker mail-adressen hans i hodet, dessverre.
Gjest Vega Skrevet 21. juni 2003 #8 Skrevet 21. juni 2003 Du må gjøre som du vil... Kjeft ham huden full om du føler for det. Men det er dette han høyst sannsynlig er ute etter... en marionett han kan plage i ny og ne. Om du svarer, beviser du jo det... ikke lett dette. Hva med å endre din egen mailadresse - eller byr det på store problemer mht. andre forbindelser osv.?
Gjest Maranna Skrevet 22. juni 2003 #9 Skrevet 22. juni 2003 Kan du ikke bare skrive en koselig liten mail om hvor topp livet ditt er nå, ønske ham lykke til videre, og deretter glemme hele greia? Ville jeg satset på... Ingen hevn som er verre enn å vise at du har det bedre uten ham
Gjest Vega Skrevet 22. juni 2003 #10 Skrevet 22. juni 2003 Det viktigste er uansett ikke mail hverken den ene eller den andre veien. Hvorfor klarer du å bli så provosert - når du tilsynelatende ikke tenker et fnugg på ham ellers...? Kanskje du er premenstruell? (nå - se - får jeg kvinnesakskvinnene på nakken...) Ditt problem er at du lar deg provosere. Tenk litt og funder. Er du hevngjerrig - så prøv å kvitt deg med tanken på det... Det høres ikke ut som du har lyst til å gifte deg med ham, derimot forgifte ham...
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #11 Skrevet 22. juni 2003 Fy f...Ninni du er langsint, at det går ant! ELLER er det rett og slett noe helt annet som ligger bak dette og ulmer, siden du gidder å bruke SÅ mye energi på denne saken, ja i det heletatt å skrive det ned! Gjett om jeg ville brukt så mye tid og krefter, et helt år etter, hvis det IKKE hadde en bitteliten betydning for meg. SÅ, sett deg ned igjen foran den pc-en din og skriv et HYGGELIG brev, og fortell nøyaktig hvordan du har hatt det, og hvordan du har det i dag! HUSK, vær ærlig og saklig!!!
Gjest *Ninni* Skrevet 22. juni 2003 #12 Skrevet 22. juni 2003 Han er en drittsekk som vokser på å legge ned damer. Han legger ikke to fingre imellom for å holde det gående med flere om gangen. Slik var han mens vi var sammen, og det er grunnen til at det ble slutt. Oppførselen på festen min etter det var slutt, var kronen på verket. Tett dansing og beføling rett foran ansiktet på meg kunne han spart seg for, når han visste at jeg fremdeles var forelsket i han. Premenstruell er jeg ikke, Vega. Jeg blir så forbanna over stilen hans, at han vil vi skal ha en tone som venner, uansett hvor dårlig han har oppført seg. I mine øyne fortjener han å bli satt på plass. Ingen vil være venner med en som leker med følelsene dine.
Gjest *Ninni* Skrevet 22. juni 2003 #13 Skrevet 22. juni 2003 Maranna: Jeg har tenkt på dette med å skrive et hyggelig svar tilbake. Skal tenke mer på det. Jeg har det veldig bra for tiden med ny kjæreste. Men jeg har slett ikke lyst til å være grei mot min x likevel. Jeg har bare lyst til å være spydig og ekkel.
Gjest ~Hanne~ Skrevet 22. juni 2003 #14 Skrevet 22. juni 2003 Skriv noe sånt som at han er et ynkelig vesen du er glad du slipper å ha mer med å gjøre, og at du fremdeles ikke ønsker å gjenoppta kontakten. Sperr mail fra han, slik at du slipper å høre mer fra han etter det. Han skjønner jo da at du fremdeles lar han engasjere deg, men du har i alle fall fått gitt beskjed om at han er uønsket i livet ditt. Kanskje det er akkurat det han vil, at du skal eksplodere og kjefte han huden full, slik at han får straffen sin. Da gjør du jo han en tjeneste ved å være ekkel.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juni 2003 #15 Skrevet 22. juni 2003 Sperr e- mail programmet ditt for post fra hans mailadresse- neste gang han sender deg en mail får han den i retur bare noen sekunder etter at han har trykket på "Send"- knappen. Det burde gi han en pekepinn på hvor han står. Minnie
Gjest *Ninni* Skrevet 22. juni 2003 #16 Skrevet 22. juni 2003 Jeg stengte mailadressen hans i går. Angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere, så hadde jeg sluppet disse tankene. Veldig irriterende alt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå