Pjukset Skrevet 21. desember 2008 #61 Del Skrevet 21. desember 2008 Jo, men det passer kun til små søte jenter. Klarer ikke å se for meg en dame over femti med navnet Pernille. Men det betyr jo ikke at navnet er harry av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 22. desember 2008 #62 Del Skrevet 22. desember 2008 Men det betyr jo ikke at navnet er harry av den grunn. Tror poenget er at hun mener at det er harry å gi barn navn som ikke kan vokse med de, om du skjønner? Jeg har samme følelsen for Mille/Milla. Søtt på en unge, så blir det bare merkelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #63 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror poenget er at hun mener at det er harry å gi barn navn som ikke kan vokse med de, om du skjønner? Ja jeg skjønner det, men skulle man tenkt slik blir det jaggu mange som får like navn. Hvilke navn passer fra 0-100 da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2008 #64 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror poenget er at hun mener at det er harry å gi barn navn som ikke kan vokse med de, om du skjønner? Jeg har samme følelsen for Mille/Milla. Søtt på en unge, så blir det bare merkelig.... Hva med Veslemøy eller Vetle? Sikkert søtt på den lille babyen du nettopp pressa ut, men på et fullvoksent menneske? *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #65 Del Skrevet 22. desember 2008 Hva med Veslemøy eller Vetle? Sikkert søtt på den lille babyen du nettopp pressa ut, men på et fullvoksent menneske? *grøss* Så kom med eksempler på navn som funker for absolutt alle aldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2008 #66 Del Skrevet 22. desember 2008 Så kom med eksempler på navn som funker for absolutt alle aldre? Jeg synes så og si alle navn passer for alle aldre jeg da. Bortsett fra disse to! Ikke at de er direkte stygge eller noe, men det er noe med det der ''vesle'' som jeg ikke helt klarer å se for meg på et voksent menneske. Men om de så heter Kari og Knut eller Hannah og Sebastian, synes jeg ikke det får noen assosiasjoner til små barn egentlig. Og dersom jeg hadde kjent noen som het Veslemøy eller Vetle, hadde dette kanskje vært normalt for meg? Ikke vet jeg... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 22. desember 2008 #67 Del Skrevet 22. desember 2008 Dette hjelper veldig i min verden, i alle fall! Jeg har vokst opp med engelsk som et mye brukt språk hjemme, og hvis jeg hadde hatt noen familiær "legitim grunn" til det, så skulle jeg gjerne kalt datteren min (eller hett det selv) Jaquline! Men jeg synes det blir fort teit siden vi er helnorske nordmenn bosatt i Norge! :D Ja, Jaquline er et nydelig navn Når vi engang får barn blir det nok også ganske "uvanlige" navn, ikke fordi vi MÅ skille oss ut, men av erfaring. Jeg har hatt mye glede av mitt litt uvanlige navn, mens min samboer, som har et veldig vanlig norskt guttenavn, aldri har likt det, og det er også den generelle oppfattningen jeg har fra dem med veldig "vanlige" navn. Nå ender vi kanskje opp med å bo i utlandet da (forresten så ser jeg ikke erketypisk norsk ut, kanskje derfor jeg aldri har fått noen "negative" kommentarer på navnet mitt?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #68 Del Skrevet 22. desember 2008 Og dersom jeg hadde kjent noen som het Veslemøy eller Vetle, hadde dette kanskje vært normalt for meg? Ikke vet jeg... :klø: Ja du har rett, det er jo litt hva som er normalt for hver enkelt. jeg kjenner både unge og gamle som f.eks heter Wenche. I mine ører så er det kanskje ikke et navn man forbinder med en baby, men man blir så vant til å høre det at det tenker man aldri over Mitt navn er neppe et "babynavn", men det er helnorsk og jeg slipper å dele det med hele Norge. Det er vel enda godt folk har forskjellig smak så man får litt variasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 22. desember 2008 #69 Del Skrevet 22. desember 2008 Hva med Veslemøy eller Vetle? Sikkert søtt på den lille babyen du nettopp pressa ut, men på et fullvoksent menneske? *grøss* Jeg møtte en gammel grinebiter ved navn Vetle en gang. Snakker om å ikke kle navnet sitt! Jeg sliter i tillegg med å se for meg Leander og Emilian som middelaldrende menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2008 #70 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er vel enda godt folk har forskjellig smak så man får litt variasjon Helt enig! Jeg møtte en gammel grinebiter ved navn Vetle en gang. Snakker om å ikke kle navnet sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #71 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg sliter i tillegg med å se for meg Leander og Emilian som middelaldrende menn. Men jo mer vanlige navnene disse blir, jo mer vil neste generasjon forbinde disse navnene med middelaldrende menn. Det er jo sånn det er, trenden endrer seg jo. Når jeg får barn så trorjeg ikke jeg kommer til å ta hensyn til om navnet kommer til å kle hele aldersforløpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2008 #72 Del Skrevet 22. desember 2008 Men jo mer vanlige navnene disse blir, jo mer vil neste generasjon forbinde disse navnene med middelaldrende menn. Det er jo sånn det er, trenden endrer seg jo. Når jeg får barn så trorjeg ikke jeg kommer til å ta hensyn til om navnet kommer til å kle hele aldersforløpet Den er jeg enig i! En gang var sikkert Olga nytt og moderne, og folk rynket på nesen og lurte på hva som foregikk i hodene til foreldrene. Men nå er jo Olga synonymt med venninnen til bestemor liksom. (For meg da...) Slik blir det nok også med navn som Mattias og Leander i framtiden. Tror nok ikke jeg kommer til å hensyn til det jeg heller, jeg velger det jeg synes er fint, og som passer til barnet. Bare det ikke er Veslemøy eller Vetle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #73 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror nok ikke jeg kommer til å hensyn til det jeg heller, jeg velger det jeg synes er fint, og som passer til barnet. Bare det ikke er Veslemøy eller Vetle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 22. desember 2008 #74 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg synes det er rart at navn som Nathaniel f.eks. ender opp på harry-listene, det er jo et gammelt bibelsk navn såvidt jeg kan huske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #75 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg synes det er rart at navn som Nathaniel f.eks. ender opp på harry-listene, det er jo et gammelt bibelsk navn såvidt jeg kan huske? Det er trolig fordi det anses for å være et av de nye trend-navnene, slik som Sebastian var for noen år tilbake. Veldig vanlig navn i UK/USA, men ikke i Norge - enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. desember 2008 #76 Del Skrevet 22. desember 2008 Dette hjelper veldig i min verden, i alle fall! Jeg har vokst opp med engelsk som et mye brukt språk hjemme, og hvis jeg hadde hatt noen familiær "legitim grunn" til det, så skulle jeg gjerne kalt datteren min (eller hett det selv) Jaquline! Men jeg synes det blir fort teit siden vi er helnorske nordmenn bosatt i Norge! :D Det skrives vel Jaqueline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 22. desember 2008 #77 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg synes det er rart at navn som Nathaniel f.eks. ender opp på harry-listene, det er jo et gammelt bibelsk navn såvidt jeg kan huske? Jeg mener også å huske at navnet har bibelsk opphav, og på den måten ikke er spesielt harry i seg selv. Det har litt sammenheng med hvem som velger et slik navn til barnet sitt. For meg blir et navn harry når det skaper assosiasjoner til harrykulturen. En del av dagens motenavn velges i stor grad av de som ikke akkurat er de største forbrukerne av høykultur. Slik har det vært lenge. Da jeg ble født (på 70-tallet) var det jo ikke overklassen som kalte barna sine for Ronny, Roger og Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 22. desember 2008 #78 Del Skrevet 22. desember 2008 Det skrives vel Jaqueline. Jepp, det gjør det ! Min trykkfeil! Nathaniel synes jeg er vakkert... Ellers så diskuterte jeg navn med venninnen min idag. Begge to har ganske særegen stil på det meste vi bryr oss om her i livet, men vi har også begge jobbet i banrehage/skolevesen. Og vi ble til slutt enige om at det finnes MANGE sære navn og navnekomboer her i verdenen! Men fant til slutt ut at vi i bunn og grunn heller vil ha en sønn som heter Tjodleik enn en som heter Sebastian, og deler navn med 4 andre i klassen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 23. desember 2008 #79 Del Skrevet 23. desember 2008 Men fant til slutt ut at vi i bunn og grunn heller vil ha en sønn som heter Tjodleik enn en som heter Sebastian, og deler navn med 4 andre i klassen.... Tjodleik? DET er et navn jeg virkelig aldri har hørt før Man risikerer vel heller ikke så altfor mange navnebrødre hvis man heter Skjervald eller Redvald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 23. desember 2008 #80 Del Skrevet 23. desember 2008 Alle navn med unødvendige c, h, x og så videre. Kjenner en dame som er døpt Monicha, og en mann/gutt som heter Pilliph..er jo ikke så kult for de at foreldrene har kalt de monikja og pillif! Christian, Xander, Christopher osv.. I tillegg: alle pretensiøse strippernavn, gjerne kombinasjoner av franske navn som er fine i Frankrike..så en bursdagshilsen i lokalavisen til en liten jente som het Naomi Estelle! Har en svigerslektning som har kalt barnet sitt Desiree..haha..en baby som heter begjær, det er noe galt med det.. Keep your baby off the pole;) I tillegg 2: Alle navn som er supermoteriktige..tenk på at barnet ditt må hete dette resten av livet. Feks Leander, Nathaniel o.l..den mannlige ekvivalenten til strippernavnene. I tillegg 3: Alle navn med bindestrek! Har tilgode å se noen dobbeltnavn som ikke hadde gjort seg bedre som enkeltnavn, evt. med navn nr. 2 som mellomnavn.. Er i glasshus her siden jeg har et dobbeltnavn men..det er ikke fint. Verst til nå er Arild-Kåre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå