Gå til innhold

Innestraff

Gjest anonym

Praktiserer du innestraff som straffemetode?  

1. 1. Praktiserer du innestraff som straffemetode?

• Ja
      11
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke bare innearrest, jeg kunne få både "romarrest" og "sengarrest"! Det ville da si at jeg måtte holde meg på rommet eller i sengen :roll: . Nå var det jo litt spesielt hjemme hos oss da... Jeg tror ikke det var for at jeg skulle skjerpe meg, men for at mamma skulle slippe å se meg. Det korteste jeg tror jeg fikk en sånn arrest var to dager, og det lengste fire-fem kanskje.... Fikk aldri vite på forhånd hvor lenge jeg skulle bli, ble sluppet ut når hun følte for det. Ble stengt inne i skapet på rommet en gang også for noen timer, er ikke sikker på hvor lenge, men det virket som en evighet....

Får jeg barn selv noen gang, kommer jeg kanskje til å praktisere innestraff hvis ugjerningen er ille nok. Men aldri innestenging på rommet i lengre tid. Kontakt med andre mennesker trenger man selv om man har "vært slem". Visninger på rommet skal aldri gjelde for mer enn et kvarter..... har jeg planlagt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest celine
Mener at konsekvensene skal ha sammenheng med ugjerningen. Er problemet at poden ikke kommer inn når han skal vil jeg vurdere innestraff. Sykler han uten hjelm er det greit å inndra sykkelrettighetene for en dag. Rydder han ikke rommet kan vi si at han ikke får se TV eller liknende før det er gjort osv. Men, vår pode er bare fire år enda, så hvem vet hva som vil forandre seg når han blir strørre  :wink: . Nå lar vi ham f.eks sitte på badet til han har kledd på seg, gå på rommet hvis han krangler osv.

Enig!!! Har to barn og kommer ikke til å bruke samme type straff på begge to, da de er så forskjellige som natt og dag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg har aldri brukt noen former for arrest. Jeg kan riktignok sende poden på soverommet, men jeg regner ikke det som "straff" da han står fritt til å gjøre hva han vil der inne. Dette gjør jeg når vi trenger å "kjøle av litt" i hvert vårt rom. Når han så har sittet på senga og surmult eller spilt nintendo en stund er forholdene bedre til å ta den sedvanlige praten (som pleier å funke godt hos oss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...