Gjest Tex Skrevet 21. juni 2003 #1 Del Skrevet 21. juni 2003 Praktiserer du innestraff som straffemetode? ( Har det noen effekt og hvor gamle er barna dine??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2003 #2 Del Skrevet 21. juni 2003 ja det gjør jeg, om de har kommet for sent hjem antall ganger da får de 1 dag innestraff. Får jeg melding fra skolen om dårlig oppførsel får de innestraff +++++ andre ting som går på oppførsel og væremåte mine barn er 15,10 og 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. juni 2003 #3 Del Skrevet 22. juni 2003 Gutten min er 6 år gammel og ja - jeg praktiserer innestraff. Men ikke lange straffer, og han får gå på fotball, go-kart og turning. Etter skolen og til disse aktivitetene må han da være inne. Han får ikke ha besøk, ikke se tv, ikke spille gameboy. Ganske kjedelig for en gutt som er sosialt anlagt... Hos oss er dette effektivt. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 22. juni 2003 #4 Del Skrevet 22. juni 2003 Hos oss hadde det ikke fungert i det hele tatt. Jenta hadde blitt jubelnde glad om hun slapp å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #5 Del Skrevet 22. juni 2003 Nei. Av samme grunn som bluesky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. juni 2003 #6 Del Skrevet 22. juni 2003 Vi hadde ikke innestraff når jeg og søsteren min var små og kommer ikke til å bruke det når jeg får barn. Synes innestraff er en merkelig straffemetode.. (lillesøsteren min hadde en venninne som fikk utestraff hun :o - det virket det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. juni 2003 #7 Del Skrevet 22. juni 2003 Synes innestraff er en merkelig straffemetode.. Kommer ann på hvor "huden er tynn" på ditt barn... Min gutt elsker å være ute. Han elsker å ha venner på besøk. Han elsker å se på tv (digimon, pokemon etc...) Han storkoser seg med å spille. Gjett om han da skjerper seg for å unngå denne straffen... Men jeg bruker det ikke i titt og utide. Da tror jeg effekten ville blitt mindre. En annen ting er det å tro hvordan det er å ha barn. Kanskje blir det annerledes enn du i utgangspunktet tror? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 22. juni 2003 #8 Del Skrevet 22. juni 2003 Innestraff funka det. Var helt forferdelig å sitte i vinduet å se de andre barna leke og ha det gøy :cry: ble brukt utestraff på et par jeg vet om og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. juni 2003 #9 Del Skrevet 22. juni 2003 En annen ting er det å tro hvordan det er å ha barn. Kanskje blir det annerledes enn du i utgangspunktet tror? Mayamor Hehe.. rart at alle liksom mååå si det hver gang man sier ting som man skal gjøre når man en gang i fremtiden får barn. Jeg kan med hånden på hjertet si at vi ikke kommer til å bruke innestraff. Noen ting blir nok ikke som man tror, det skal jeg være enig i. Men de tingene jeg ikke er sikker på hvordan blir uttaler jeg meg heller ikke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 22. juni 2003 #10 Del Skrevet 22. juni 2003 Nå har jeg kanskje for små barn til at man kan se noen effektiv virkning, men det funker ikke hos oss ...(ingenting fungerer hos oss.....)... ...Ungene blir bare fornøyde hvis de slipper å være ute, de trenger ikke Barne-Tv og slike ting, så straffemetoder hos oss er meget vanskelig å finne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mattahara Skrevet 22. juni 2003 #11 Del Skrevet 22. juni 2003 yepp vi bruker inne straff noen ganger funker det andre ganger ikke.. Vi har også brukt ingen tv titting, ikke game boy, ikke play staion når han kommer i nattens mulm å mørke å legger seg i sengen vår!! Når han våkner om morgenen da så vet han hva som gjelder... Det har tatt noen mndr men nå kommer han kansje 1 pr mnd isteden for hver natt som han gjorde før... matahara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. juni 2003 #12 Del Skrevet 22. juni 2003 *urrgh* Minner meg om fordums "husarrest" :o . Jeg og søsteren min fikk husarrest i ett sett. Men de ble ikke fulgt opp noe særlig. Det er bra, for sammenlagt varer vel husarrest-straffene mine enda Så fungerte det slik at hvis eks. søsteren min hadde husarrest, (vi fikk for 3 uker i slengen og sånn..) så kunne hun si "jeg stikker ut jeg" dagen etter, uten at noen reagerte. Da sa jeg med et uskyldig fjes: "å, jeg trodde hun hadde husarrest jeg, " Hvis husarrest skal funke må det følges opp også må det være for svært begrensede perioder, tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 22. juni 2003 #13 Del Skrevet 22. juni 2003 Ja, vi bruker det hos oss....og jeg er en av de som sa at jeg aldri kom til å bruke det.. :-? MEN, det skal en del til for at det anvendes....et alvorlig "lovbrudd".... Noe lignende vi gjør er å sette sykkelen i garasjen en hel dag (gutten elsker å sykle...og kameratene bor et stykke unna...).....hvis han blir observert uten sykkelhjelm...veldig effektivt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 22. juni 2003 #14 Del Skrevet 22. juni 2003 Innestraff / husarrest blir ikke praktisert hos oss, nei! Jeg har ikke helt sansen for sånne metoder, og i forhold til barna våre har vi heller aldri hatt behov for å ta i bruk husarrest. For meg personlig blir det feil å straffe barna ved å gjøre rommet deres / huset vårt til et "fengsel" (selvfølgelig i overført betydning) Hvis barna våre gjør noe de vet de ikke burde ha gjort, så prater vi heller med dem og gir dem en sjanse til å forklare seg. Da får de samtidig vår forklaring på hvorfor vi ikke godtar sånn oppførsel, og grei beskjed om at vi forventer at dette ikke gjentar seg. Dette gir etter mitt syn uttrykk for større respekt overfor barnet, og større likeverd mellom barn og voksen, mens husarrest for meg oppleves som en slags maktutøvelse fra den voksne overfor barnet. Hvis det er snakk om regelbrudd / avtalebrudd som stadig gjentar seg, kan jeg til en viss grad forstå at enkelte foreldre føler behov for å ty til husarrest. Men målet må vel være å oppdra barna slik at husarrest blir overflødig, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 23. juni 2003 #15 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja, vi bruker det hos oss....og jeg er en av de som sa at jeg aldri kom til å bruke det.. :-? MEN, det skal en del til for at det anvendes....et alvorlig "lovbrudd".... Noe lignende vi gjør er å sette sykkelen i garasjen en hel dag (gutten elsker å sykle...og kameratene bor et stykke unna...).....hvis han blir observert uten sykkelhjelm...veldig effektivt.... Dette er jeg enig i. Før jeg fikk barn - hadde jeg klare formeninger om hvordan jeg skulle oppdra mine barn. Ikke alt har gått etter planen gitt... Jeg bruker heller ikke lange straffer eller straff i titt og utide. Klart i den perfekte verden "oppdrar" en barna slik at en ikke trenger straff, men det planlagte fungerer ikke alltid etter planen... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. juni 2003 #16 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi hadde ikke innestraff når jeg og søsteren min var små og kommer ikke til å bruke det når jeg får barn. Synes innestraff er en merkelig straffemetode.. (lillesøsteren min hadde en venninne som fikk utestraff hun :o - det virket det) Helt enig!Kunne ikke tenkt meg å bruke det på mine barn selv.Tror ikke det ville lønt seg å bli straffet sånn selv heller. Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #17 Del Skrevet 24. juni 2003 Hva hjelper denne innestraffen? Barn som kommer sent hjem må være inne en dag uten tv,venner ol. Den dagen poden gjør verre ting, hva slags straff skal dere da bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. juni 2003 #18 Del Skrevet 24. juni 2003 Man må jo sette denne straffen i forhold til ugjerningen. Dersom mitt barn som er ti kommer hjem for sent må hun være inne tidligere neste dag,m en hun får ikke innestraff hele dagen. Men dersom det ikke bedrer seg må man jo ty til sterkere midler. Mitt lille englebarn satt bl a inne på rommet sitt i hele går fordi hun for tredje gang på en uke har banket en som er mindre enn seg gul og blå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 24. juni 2003 #19 Del Skrevet 24. juni 2003 Mener at konsekvensene skal ha sammenheng med ugjerningen. Er problemet at poden ikke kommer inn når han skal vil jeg vurdere innestraff. Sykler han uten hjelm er det greit å inndra sykkelrettighetene for en dag. Rydder han ikke rommet kan vi si at han ikke får se TV eller liknende før det er gjort osv. Men, vår pode er bare fire år enda, så hvem vet hva som vil forandre seg når han blir strørre . Nå lar vi ham f.eks sitte på badet til han har kledd på seg, gå på rommet hvis han krangler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. juni 2003 #20 Del Skrevet 24. juni 2003 ...men hvis h*n banker lillebror, da...? Hva foreslår du da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå