Gå til innhold

staffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal skaffe meg en staffe, så jeg lurer bare på om hvor mange oppdrettere det er i Bodø området?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest rangi
Skrevet

Hvis det er am staff du tenker på, så finner du nok ingen oppdrettere verken i Bødø eller andre steder i Norge, iallfall ikke som driver registrert, lovlig avl. Denne rasen er forbudt i Norge, og kan derfor ikke avles på på lovlig vis.

Skrevet

Det er en i Bodø i alle fall; Staffeborgen. Jeg vet ikke noe om hvor seriøse de er etc, men det ser jo veldig bra ut på hjemmesiden.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Hei

Staffeborgen er oppdretter av Staffordshire bull terrier, ikke am staff. Men vi har jo fortsatt ikke fått noe svar hvem av disse du mener. Am staff er som det er nevnt ulovlig i Norge, og hvis du skaffer deg en risikerer du at den kan bli avlivet. Det er sånn lovverket er og ikke noe å krangle om. Er det derimot Staffordshire bull terrier du vil ha, burde det ikke være noe problem, bortsett fra evt. ventetid hos oppdretter osv.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at amstaff blir kalt staffe.. Staffe er som nevnt over staffordshire bull terrier.

Skrevet
Jeg har aldri opplevd at amstaff blir kalt staffe.. Staffe er som nevnt over staffordshire bull terrier.

Enig, når jeg hører staffe tenker jeg alltid staffordshire bull terrier.

Skrevet

Jeg har vært borti flere jeg, som kaller amstaff for staffe. Særlig etter at am staff ble forbudt....

Skrevet

det er ikke amrikask jeg mener, det er den engelske! Vet om staffeborgen, men ingen kull som er i vente enda.

Er det forresten noen som vet om andre sider enn staffinfo.no?

Skrevet
Hei

Staffeborgen er oppdretter av Staffordshire bull terrier, ikke am staff. Men vi har jo fortsatt ikke fått noe svar hvem av disse du mener. Am staff er som det er nevnt ulovlig i Norge, og hvis du skaffer deg en risikerer du at den kan bli avlivet. Det er sånn lovverket er og ikke noe å krangle om. Er det derimot Staffordshire bull terrier du vil ha, burde det ikke være noe problem, bortsett fra evt. ventetid hos oppdretter osv.

En staff er staffordshire bullterrier, amstaff er amstaff. Amstaff er ulovlig, så det er lite sannsynlig at TS mener en oppdretter av denne rasen.

Skrevet
jeg skal skaffe meg en staffe, så jeg lurer bare på om hvor mange oppdrettere det er i Bodø området?

Men hvorfor må oppdretteren være i Bodø? Man bør se seg rundt litt lenger enn nærmeste omkrets om man skal finne rett oppdretter, og et godt eksemplar av rasen.

Skrevet

Unskyld,men hva er forskjellen på amstaff og engelsk staff? Sikkert et teit spørsmål,men spør likevel jeg :)

Skrevet
Men hvorfor må oppdretteren være i Bodø? Man bør se seg rundt litt lenger enn nærmeste omkrets om man skal finne rett oppdretter, og et godt eksemplar av rasen.

Signere denne! Reis også å besøk forskjellige oppdrettere både for å hilse på folk og hunder før dere bestemmer dere. Det er stor forskjell på gemytt på hunder, derfor må dere være nøye.

Særlig når dere skal ha en rase som er kjent for å være stri og dessverre er populær blant folk som vil ha en tøff og skremmende hund. Velger dere med omhu får dere derimot en flott familiehund.

Skrevet
Så det var noen som kalte hunden sin engelsk staff på nettby skjønner du.Jeg har null snøring jeg.Trodde de visste hvilken hunderase de hadde :fnise:

Noen kaller staff for engelsk staff, men i utgangspunktet er det feil :O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...