Gå til innhold

Aldri kjørt handlekurv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du da du "kjørte" handlekurv på butikken for første gang og gjør du det nå?

Er 20 og har enda ikke gjort det. Bruker enten de små kurvene man bærer eller bare hendene.

Føler meg liksom så rar/voksen om jeg skal kjøre rundt med de kurvene. Er ikke flere som føler det sånn, eller følte det sånn før de begynte å "kjøre" kurvene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, nei det har jeg gjort helt fra jeg var liten jente. :)

Hvorfor føler du deg voksen bare fordi du kjører handevogn?

Skrevet

Om jeg bare skal ha noen få ting hender det jeg bruker kurver, ellers bruker jeg handlevogn. Det er da mye lettere? Jeg har vel brukt handlevogn siden jeg har kunnet. Som barn var det stas med de så barnehandlevognene, men når jeg rakk om til, og også oppi handlevognende begynte jeg å bruke de. Er det noe som irriterer meg så er det de butikkene der man må betale en tier i pant for vognen. Jeg har ikke alltid en tier. Er det noe som irriterer meg enda mer er når jeg ser en handlevogn slengt i grøfta langt unna butikken. Det hender jeg finner handlevogner her ved borettslaget, 1 km fra butikken, og jeg blir forbanna. Det er sånne idioter som tar med seg vognene som gjør at jeg må betale pant for vognene på andre butikker. :sur:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Siden jeg flyttet "hjemmefra". Synes det er mye kjekkere å dytte en vogn enn å måtte bære en kurv rundt i hele butikken. Dessuten pleier jeg å handle mer enn en kurv når jeg først er på butikken.

Gjest Aurora Borealis
Skrevet

Jeg bruker handlevogn når jeg skal handle mye og/eller tungt. Har gjort det siden jeg flyttet hjemmefra og gjorde egne innkjøp. Og som barn/ungdom for å hjelpe mamma med innkjøpene.

Skrevet

Er single og handler 2-3 ganger i uka, så bruker kun de bærekurver, aldri vogn. Det er jo litt trim i hverdagen å drasse rundt på en velfylt kurv også, selv om det kan være et skikkelig herk. Bærer varene mine hjem for hånd gjør jeg også, har ikke bil. Sterk jeg. :ler:

Skrevet (endret)

Da jeg kjørte bil alene første gang etter at jeg tok lappen som 19-åring, følte jeg meg naturlig nok veldig voksen. Men ikke så voksen som da jeg skulle bruke handlevogn i butikken! På denne bilturen skulle jeg nemlig handle mel til mamma, for de hadde tilbud på 10 kg eller noe. SÅ sterk er jeg ikke at jeg kan ha 10 kg mel i en bærekurv, så her måtte det kjøres vogn. Wow, hvilken opplevelse!

Nå kjører jeg handlevogn rett som det er, men *langt* oftere bærekurv.

Edit: dette er 12 år siden, så har du alle fakta på bordet.

Endret av caskr
Skrevet

Jeg bruker handlevogn hvis jeg skal ha mye. Det har jeg gjort "alltid." Skal jeg ikke ha så mye tar jeg gjerne en av de kurvene man drar etter seg.

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg handler aldri så mye at jeg har bruk for vogn, hvis det jeg kjøper er tungt har de uansett kurver jeg kan dra etter meg på butikken :)

Skrevet

Det er sjelden jeg handler så mye at jeg trenger handlevogn. Holder som regel med en kurv og liker av en eller annen grunn bedre å bære rundt på kurven.

Første gang jeg brukte handlevogn kan jeg ikke huske, men det var helt sikkert når jeg handlet for mamma. Tenkte ikke noe spesielt over at jeg dyttet på den.

Skrevet
Hvor gammel var du da du "kjørte" handlekurv på butikken for første gang og gjør du det nå?

Er 20 og har enda ikke gjort det. Bruker enten de små kurvene man bærer eller bare hendene.

Føler meg liksom så rar/voksen om jeg skal kjøre rundt med de kurvene. Er ikke flere som føler det sånn, eller følte det sånn før de begynte å "kjøre" kurvene?

Jeg må bare si at dette er noe av det herligste jeg har lest, og fikk meg virkelig til å smile! :klemmer:

Ellers var jeg utrolig rask med å flytte inn til min bedre halvdel (var 18) så overgangen fra å traske etter mamma med handlekurv, til å traske etter min bedre halvdel med handlekurv var ikke så stor. Hjalp til og med til med å styre innimellom, til min halvdels store irritasjon. Ellers må min første kjøretime med handlekurv ha vært på IKEA da jeg flyttet til utlandet som 19-åring. Fra og med den dagen og til og med i dag har jeg aldri klart å gå inn på IKEA og "bare" komme ut igjen med de "par småtingene" jeg egentlig skulle kjøpe... :ler:

Skrevet

når jeg handler alene så bruker jeg aldri handlevogn.. Jeg har brukt det engang med broren min for da hadde vi mye med oss. Søstra mi bruker vel omtrent bare handlevogn.

Bruker det med mamma og pappa! Hehe.. Da er det bare å slenge oppi!

Men jeg handler jo for undre hundre kroner gangen, ser ikke helt behovet for vogn..

Skrevet

Jeg har også kjørt handlevogn siden jeg var lita jente. Nå varierer det med hvor mye jeg skal ha og om det er tunge ting jeg skal kjøpe.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg bruker de små kurvene som man kan trille etter seg, for jeg kjøper aldri så mye på en gang. Utover det så har jeg jo brukt handlevogn flere ganger, har vært med mamma på butikken hele livet, og da er det jo jeg som har trillet vognen noen ganger. Har aldri tenkt på at det er en typisk voksen ting. Hender jeg er barnevakt av og til og da bruker jeg disse handlevognene. Barnet sitter ikke i setet foran der, men selvsagt oppi selve vognen og plukker på varene.

Skrevet

Det er jeg som har ansvaret for å handle inn mat til meg og samboer. For å unngå å sløse unødvendig med penger forsøker jeg å handle bare en gang i uka. Det lar seg ikke gjøre uten vogn.

Jeg husker ikke engang første gang jeg kjørte handlevogn alene, men var ofte med å trillet den når jeg som barn og senere tenåring var med mamma og handlet.

Å trille handlevogn er ikke noe jeg så på som spesiellt voksent. Dersom jeg skal handle bare ett par småting bruker jeg kurv. :)

Skrevet

Må litt av diskusjonen her. Vet ikke helt om jeg skal ta den seriøst eller ikke. Jeg har ikke akkurat noe minnne om første gang jeg trilla ei handlevogn. Det er ikke noe voksen-greie, det har å gjøre med hvor mye man handler og hva man synes er praktisk.

Skrevet

Tror at jeg brukte handlevogn den første gangen jeg handlet. Kan faktisk ikke huske at det fantes noe så snedig som handlekurver da jeg var lita (er 31) Tamponger og bind derimot var min store skrekk å kjøpe... Måtte få samboer og venninner til å kjøpe for meg. Tror jeg kjøpte selv for første gang da jeg var 22. Er så vidt jeg tør det i dag også... :sjenert: Forstår faktisk problemstillingen din, selv om det ikke helt kan sammenlignes med bind og tamponger.

Skrevet

Tamponger og bind gjør det meg ingenting å handle, men husker en gang jeg kjøpte melkesjokolade og tamponger - og ingenting annet. Det var litt flaut syntes jeg da (var 18)

Skrevet

Jeg synes jeg er voksen om jeg må ha handlevogn! jeg er 20, 21 på nyåret, bodd alene siden jeg var 17,5 og med samboer siden jeg var 19.

Det som irriterer meg mest er butikker som faktisk ikke har kurv!!! Vi har en stor rema 1000 her som IKKE har det. Iblant skal jeg faktisk ikke ha en vogn full!!! Og da er det så dumt med 5 ting i en vogn.. Så jeg ender med å bære 5 ting heller, og må jeg ha noe mer så får han bære litt og.. orker ikke å dra med vogn bare for noen ting..

Jeg tror greia er at vi klart og tydelig ser at vi skal handle til et hjem. Vi er ikke bare en del av et hjem mer, vi har vårt eget. Vi må styre alt selv!

Julehandelen var rar i år, vogna ble jo full! Med mat og mel og alt mulig sånn.. Og fortsatt var det ting de ikke hadde der jeg var, vi handlet vel en pose til, tilsammen på andre steder. Da snakker vi å handle til et HJEM!

Ihvertfall det jeg tenker om saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...