Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Min samboer fjernet en bi-testikkel som barn. Er det noen som vet om det blir vanskeligere for oss å få barn da? Vi har så smått begynt å prøve litt, men jeg er veldig utålmodig.
lulle Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Min samboer fjernet en bi-testikkel som barn. Er det noen som vet om det blir vanskeligere for oss å få barn da? Vi har så smått begynt å prøve litt, men jeg er veldig utålmodig. Det er i bitestiklene at spermiene utvikles og modnes. Så umiddelbart ville jeg tenkt at det ville bli vanskelig med naturmetoden å bli gravid..? Har ikke mannen din fått noe informasjon om dette?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Bitestikkel (epididymis) er jo det som leder spermen til spermlederen (vas deferens). Tviler på at sperm kommer til penisen uten bitestikkel eller? Sperm modnes også som sagt i bitestiklene og får næring osv der, så tenker at den er viktig for fruktbarheten ja. Men han burde jo blitt informert om konsekvensene mht fruktbarhet ved det inngrepet. Veldig rart hvis ikke...
Gjest ts Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Han sa til meg da vi møttes at man ikke visste hva bitestiklene bruktes til, for jeg ble jo selvfølgelig nysgjerrig. Men har søkt en del om det på nettet og da står det enkelte steder at man kan bli gravid på naturmetoden, men andre steder står det at det kan være vanskelig. Kanskje han bare var redd for at det skulle ha noe å si for forholdet vårt..... Kunne tenke meg å ta en prat med han om det, men han blir så fort fornærmet så vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Noen som har forslag? Han har jo fortsatt den andre testikkelen og bi-testikkelen i behold så det kan jo ikke være umulig å bli gravid...?
lulle Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Nå ser jeg at du skrev en bitestikkel. Hvis den andre er inntakt skulle jeg tro du skulle kunne bli gravid med naturmetoden....:-)
Gjest ts Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Åh, takk.... Nå ble jeg litt letta. Å bli gravid nå er det beste som kunne skjedd.
Elle Melle Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 Det er kanskje greit å spørre noen som faktisk vet noe om dette? En lege for eksempel? Du trenger jo ikke å ha mannens samtykke for å stille noen spørsmål neste gang du er hos legen?
Gjest Gjest_Tuppa_* Skrevet 24. desember 2008 #8 Skrevet 24. desember 2008 Her står det litt om bitestiklene (epididymis) på engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/Epididymis Tror den har en del å si for hans fruktbarhet, men spørs hvilket inngrep han tok og evt komplikasjoner. Men om det ikke går på naturmetoden så fins det sikkert hjelp med kunstig befruktning. Om han har tatt bort hele bitestiklen, på en eller begge sider? Spørr legen ja!
Gjest Gjest_Tuppa_* Skrevet 24. desember 2008 #9 Skrevet 24. desember 2008 Åja, så nå at du sa bare EN bitestikkel. Men da har han sikkert den andre i behold tenker jeg? Tror det sikkert fungerer med naturmetoden da, om den er i orden:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå