Gå til innhold

Trening annenhver uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter bruddet med eksen har jeg funnet ut at jeg ønsker å begynne å ta bedre vare på meg selv, og begynne å trene igjen. Det er noen år siden jeg trente jevnlig sist.

Har et godt utgangspunkt til å få en bra kropp, selv etter barnefødsler.

Så lurer jeg på, dere andre som ikke bor sammen med barna deres hele tiden; hvordan gjør dere det med trening?

Trener dere den tiden dere har for dere selv, men ikke når dere har barna?

Eller trener dere da også?

Hva slags trening driver dere med?

Jeg kommer til å satse på jogging, rask gange, og når det blir vår og sommer; sykling. Hjemme i stua har jeg pilates-dvd og et manualsett som jeg kan bruke.

Skulle ønske at jeg hadde råd til å være medlem på et treningssenter, men det har jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og før noen kommer med gode råd om fjellturer o.l med barna, så har jeg allerede tenkt på det. Og kommer til å dra dem mye med på tur når de blir litt eldre. (En snart-treåring er litt for tung for meg å bære på ryggen over lange tidsperioder, det blir enklere når h*n kan gå selv.)

Skrevet
Etter bruddet med eksen har jeg funnet ut at jeg ønsker å begynne å ta bedre vare på meg selv, og begynne å trene igjen. Det er noen år siden jeg trente jevnlig sist.

Så lurer jeg på, dere andre som ikke bor sammen med barna deres hele tiden; hvordan gjør dere det med trening?

Jeg kommer til å satse på jogging, rask gange, og når det blir vår og sommer; sykling. Hjemme i stua har jeg pilates-dvd og et manualsett som jeg kan bruke.

Skulle ønske at jeg hadde råd til å være medlem på et treningssenter, men det har jeg ikke.

Hei.

Jeg er nå sammen med en som ikke er barnas far, og han er veldig tålmodig med meg når det gjelder trening. Jeg trener stort sett hver dag, men gjør det på et tidspunkt slik at det ikke går utover noen. Altså, ofte mellom barnas fritidsaktiviteter. Når jeg kjører en på fotball trening, trener jeg i 50 min, så tilbake for å hente. Ellers så trener jeg på kvelden, når de har lagt seg.

Da jeg gikk fra faren til barna var han minste 3 år, og jeg trente like aktivt da. Jeg hadde hele den daglige omsorgen for barna. Jeg har hele tiden trent på helsestudio. Ok det er dyrt, men ofte får jeg igjen for de kr. Fordi jeg kan få gratis barnepass når jeg trener, mange forskjellige aktiviteter, og jeg får en sunnere livsstil. Ergo jeg spiser sunnere, som betyr at jeg ikke kjøper så mye snop, og ikke drikker så mye alkohol. Så i det lange løp så tror jeg at jeg tjener inn på de 400 kr jeg bet i mnd.

Ellers kan du ta med deg barna på aktiviteter, leke med barna.. Mange måter å trene på. Du må bare finne en livsstil som passer deg og barna..

Skrevet
...og før noen kommer med gode råd om fjellturer o.l med barna, så har jeg allerede tenkt på det. Og kommer til å dra dem mye med på tur når de blir litt eldre. (En snart-treåring er litt for tung for meg å bære på ryggen over lange tidsperioder, det blir enklere når h*n kan gå selv.)

Spør du meg så vil dette være en god trening med en tre åring på ryggen. Styrke og kondisjon

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg er alene med tre barn stort sett hele tiden, men trener minst fire ganger i uken. Sats har barneparkering, men nå er ungene så store at de helt fint kan være alene en time.

Skrevet
Spør du meg så vil dette være en god trening med en tre åring på ryggen. Styrke og kondisjon

God trenigner det sikkert, men de færreste har mulighet til å gå i fjellet flere ganger i uka.....

Trening med sm barn i huset er først og fremst et spørsmål om planlegging og litt organiasering.Jeg brukte også mye helsestudio når ungene var mindre, ganske enkelt fordi der hadde jeg et tilbud om barnepass. Ungene elsket det, jeg fikk trent og alle var fornøyd. Jeg allierte meg også med en nabo som mer enn gjerne passet ungene en times tid i ny og ne mens jeg trente.

Skrevet

Luksus å ha barnefri annenhver uke; de andre ukene får du gjøre som oss som alltid har vært alenemødre og på heltid. Trene når det dukker opp anledninger.

Barn er en halv time hos naboen - du rekker en 5 km løpetur;

bestemor eller en venninne dukker opp - du får kanskje anledning til 6-7 km løpetur;

barna sover - vi gjør styrketrening eller yoga

venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig; spensthopp og stretching.

Barn er ingen hindring for trening - men maratontrening og organisert trening blir en utfordring.

Skrevet

Jeg tenker mer paa at din trening den uka du har barna kan bestaa av aktiv lek med barna der du loeper rundt, loefter dem litt, og slikt. Det kan faktisk bli en skikkelig treningsoekt ut av lek med barn, og morsomt er det ogsaa :)

Kanskje du finner noen artige CDer med musikk du og barna kan danse og hoppe til? Ikke bare er det trening for deg, men ogsaa en veldig bra maate aa gjoere barna vant til aa vaere fysisk aktive og gjoere det til en vane ogsaa senere i livet. (Jeg vet jo ikke hvor aktive dine barn er naa, men bare nevnte det.)

Skrevet

Off topic, men hvorfor er det så farlig å si kjønnet til barnet sitt? (h*n...)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg og jeg kjøpte meg strikker og en treningsmatte, og en rokkering, så trente jeg i syv-åttetiden når barna hadde lagt seg. Baserte denne uken stort sett på stryketrening og den andre uken løp jeg ute, hadde heller ikke råd til noe ab på treningsstudio men om du er litt strukturert er ikke dette noe problem. I den senere tid har jeg investert i 3D mølle hjemme og en spinningsykkel så nå sovner barna til duren av mølla som går og jeg får trent like mye hele uka igjennom enten med eller uten barn.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...