Gå til innhold

leilighet til 3 mill

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at jeg kan få den for 2,6 mill.

Og at jeg tjener 500 000.

Hvor mye egenkapital må jeg da skrape sammen for å få lån? (har 300 000, + kan få forskudd på arv fra foreldre og private lån fra søsken/foreldre).

(har 200 000 i studielån, dobbel barnetrygd og bidrag for 1 barn).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
La oss si at jeg kan få den for 2,6 mill.

Og at jeg tjener 500 000.

Hvor mye egenkapital må jeg da skrape sammen for å få lån? (har 300 000, + kan få forskudd på arv fra foreldre og private lån fra søsken/foreldre).

(har 200 000 i studielån, dobbel barnetrygd og bidrag for 1 barn).

Si banken lar deg låne 3x inntekt og innvilger lån på 1,5 mill. da mangler du 1,1.

Du har 300' i EK, men 200' i gjeld, i praksis vil dette si 100' i EK.

Konklusjon - du må hoste opp ca 1 000 000 i EK +/- avhengig av hva banken vil låne deg

Lintin

Skrevet
Si banken lar deg låne 3x inntekt og innvilger lån på 1,5 mill. da mangler du 1,1.

Du har 300' i EK, men 200' i gjeld, i praksis vil dette si 100' i EK.

Konklusjon - du må hoste opp ca 1 000 000 i EK +/- avhengig av hva banken vil låne deg

Lintin

he he, nei det er vel ikke gjort i en håndvending:) får finne noe rimeligere..

Skrevet

Jeg vil tippe at det du kan kjøpe for per i dag er 3 ganger inntekt pluss EK, ja.

Altså 1,6 mill totalt.

Mulig banken trekker fra litt ekstra hvis det er slik at du er alene om omsorgen for et barn også.

Skrevet
Jeg vil tippe at det du kan kjøpe for per i dag er 3 ganger inntekt pluss EK, ja.

Altså 1,6 mill totalt.

Mulig banken trekker fra litt ekstra hvis det er slik at du er alene om omsorgen for et barn også.

Men hvis man har delt omsorg, trekker de vel ikke fra?

Hvis man er alene om omsorg, men har dobbelt barmetrygd + bidrag + kan dokumentere et fornuftig budsjett, tror du de trekker fra da?

Skrevet
he he, nei det er vel ikke gjort i en håndvending:) får finne noe rimeligere..

Vent et par år, så går den nok for under to millioner.

Skrevet
Men hvis man har delt omsorg, trekker de vel ikke fra?

Hvis man er alene om omsorg, men har dobbelt barmetrygd + bidrag + kan dokumentere et fornuftig budsjett, tror du de trekker fra da?

Barn betyr både inntekter og utgifter. Inntekter som barnetrygd og bidrag blir regnet med som inntekt, men det blir også lagt til utgifter (se gjerne på standardbudsjetet til Sifo). Barnehage- og Sfo-utgifter blir også tatt med i beregningen til banken.

Ta kontakt med banken din for å få et tilbud på lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...