Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kongeargument: "Ta deg en tur til healer, DA går det opp for deg!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er jo faktisk helt umulig å uttale seg om noe man ikke har erfart selv, selv du forstår vel det.

Skrevet

Jaha, vil du da at alle skeptikerne i landet, og verden for den del, skal ha et førstehåndsmøte med det de ikke tror på? Og hvorfor skulle ikke det gjelde alt? Hvorfor tror vi på evolusjon, når vi ikke selv har sett reagensrørstestene med egne øyne?

I tilfellet healere, medium, synske, grafologer, whatever, er det bare tøv. Det er ingen bevis som tilsier at det er genuint.

Og du kan gjerne kutte ut smilet etter "ja, vi er nok bare gale hele gjengen".

Skrevet
Jaha, vil du da at alle skeptikerne i landet, og verden for den del, skal ha et førstehåndsmøte med det de ikke tror på? Og hvorfor skulle ikke det gjelde alt? Hvorfor tror vi på evolusjon, når vi ikke selv har sett reagensrørstestene med egne øyne?

I tilfellet healere, medium, synske, grafologer, whatever, er det bare tøv. Det er ingen bevis som tilsier at det er genuint.

Jeg driter i faktisk hva skeptikere gjør med sin skeptisme, jeg sier simpelthen at å komme med forslag om "samlebåndsbehandling" blir for dumt når vedkommende ikke har satt seg inn i hvordan healing foregår - og jeg foreslo derfor at hun fikk sette seg inn i hvordan det foregikk før hun kom med slike forslag.

Hvis man skal gjøre antakelser basert på sin egen skeptisme, så får man i det minste la være å komme med påstander om at "healing kan da umulig ta mer enn et par minutter, la snåsamannen bli en samlebånds-healer" - når man ikke en gang selv har vært hos en healer.

Skrevet

Jeg smiler akkurat når jeg vil ;)

Skrevet

Jepp, for deg er opplevelsen nok. "Det er det samme hvordan det skjer, bare det virker :)". Hadde jeg vært deg, ville jeg vært nysgjerrig på hvordan det hendte, og om det virkelig skjedde slik jeg trodde.

Skrevet
Jepp, for deg er opplevelsen nok. "Det er det samme hvordan det skjer, bare det virker :)". Hadde jeg vært deg, ville jeg vært nysgjerrig på hvordan det hendte, og om det virkelig skjedde slik jeg trodde.

Selvsagt er jeg nysgjerrig på hva som ligger bak det, det jeg mente var at man kan ikke uttale seg om noe man ikke har erfart, du er vel enig i det?

Jeg er fasinert over det jeg opplevde, men jeg har ikke lagt særlig energi i å lure på "hva f**** skjedde?"

Skrevet

MAn trenger ikke å erfare dette for å fastslå at det bare er bull.

Skrevet
MAn trenger ikke å erfare dette for å fastslå at det bare er bull.

okey ;)

Skrevet (endret)
Samlebåndseffektivisering? Ta deg en tur til healer selv og se hvordan det foregår du, så vil du forstå at det ikke er en 2 minutters prosess.

Jeg kommer aldri til å gå til en healer, ihvertfall ikke for å finne ut hvor lang tid det tar! Hvor lang tid kan det egentlig ta å ta litt på folk?

Tusenvis ila. 60 år tilsvarer noe sånt som 50-100 i året? Tar det så lang tid som 3-7 dager pr. person så skjønner jeg jo at samlebåndsteorien kan bli vanskelig å gjennomføre.

Edit: I følge VG (http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=549198) 50.000 de siste 60 årene, mao. gjennomsnittlig 2.3 personer daglig.

Grunnen til at du foreslår at jeg går til en healer er vel at det er umulig å si hvor lang tid det tar fra person til person? Det tar nemlig akkurat så lang tid det må ta før personen overbeviser seg selv om at han er blitt frisk, blir frisk av helt andre grunner, eller dør.

Men takk for at du kaller meg lite oppegående, jeg har virkelig sansen for folk som kommer med slike påstånder på grunnlag av at man har forskjellig oppfattning av ting.

Jeg kan ikke huske å ha kalt deg for lite oppegående, men skjønner at du kan oppfatte deg selv slik. Uansett ingenting å takke for! Jeg er som sagt glad for å være til hjelp! Hyggelig å høre at du har sansen for meg, men jeg må korrigere deg litt angående at jeg kommer med påstander på grunnlag av at vi har forskjellig oppfatning av ting; jeg kommer ikke med påstander fordi vi har forskjellig oppfatning av ting, men fordi støtter meg til vitenskapelige fakta og beviser; ikke til riv ruskende gærne statsadvokater og andre desperate, syke folks vitnesbyrd!

Endret av BimboBirgitte
Skrevet
Jeg kommer aldri til å gå til en healer, ihvertfall ikke for å finne ut hvor lang tid det tar! Hvor lang tid kan det egentlig ta å ta litt på folk?

Det tar ca. 20 minutter. Jeg har prøvd. Regner med det vil variere avhengig av hva man ønsker å få fikset, men at ca. 10-30 minutter er et greit estimat som gjelder for de fleste. For ordens skyld, healingen jeg prøvde virka ikke.

Men jeg har ikke prøvd "Snåsamannen". På en måte skulle jeg gjerne gjort det - av ren interesse, på den annen side så er jeg glad jeg ikke har helsetrøbbel som tilsier at jeg må. La mannen få nyte pensjonisttilværelsen i fred (og evt. prøve å hjelpe folk med alvorlige skavanker), det har han faktisk fortjent. Uansett hvilke evner han har eller ikke har så har han prøvd å hjelpe tusenvis av mennesker opp gjennom årene, så han fortjener mindre pågang nå når han er godt oppi 80-årene. Selv tror jeg han har evner som flesteparten av oss ikke har, men jeg tror han er en av veldig få. (Nå er vi inne på "tror" igjen.) Har en sterk mistanke om at de fleste som påberoper seg healingevner ville falt styggelig gjennom i en statistisk undersøkelse.

Når det gjelder måling - vel... det skulle vært interessant å sett Kirlianfotografier av Snåsamannens hender under en healing og sammenliknet dette med tilsvarende fotografier av en "herr hvemsomhelst" sine hender når de legges på f.eks en skulder for å se om det var noen forskjell.

Skrevet
jeg kommer ikke med påstander fordi vi har forskjellig oppfatning av ting, men fordi støtter meg til vitenskapelige fakta og beviser; ikke til riv ruskende gærne statsadvokater og andre desperate, syke folks vitnesbyrd!

Er det det du mener om de som tror på healere?

Jeg synes det blir akkurat det samme som å ha forskjellig OPPFATNING av ting.

Gjest VinglePetter
Skrevet (endret)
Jeg synes det blir akkurat det samme som å ha forskjellig OPPFATNING av ting.

Ja, bortsett fra at man dermed tviholder på en virkelighetsoppfatning som ikke skiller seg stort fra den folk hadde i middelalderen. Hva med å i hvertfall hoppe ett eller to steg videre til opplysningstiden i hvertfall? :slår:

Vi har noe som kalles den Vitenskaplige metode. Dette er ett begrep og en tenkemåte som har skutt oss mennesker fremover i utviklingen. Med denne metoden kan man bevise eller motbevise påstander. Fantastiske påstander må understøttes med bevis som blir fremlagt på en vitenskaplig måte.

Vi som ber om dette, er ikke redd for resultatet, men det kan virke som tillhengere av disse fantastiske påstandene er det?

Endret av VinglePetter
Skrevet

Jeg skulle gjerne sett det ble bevisst. Men det trenger ikke å bli det for at jeg skal tro på det. Har opplevd ting selv som viser meg at det er sant, og jeg trenger egentlig ikke mer enn det.

Skrevet
Jeg kan ikke huske å ha kalt deg for lite oppegående, men skjønner at du kan oppfatte deg selv slik. Uansett ingenting å takke for! Jeg er som sagt glad for å være til hjelp! Hyggelig å høre at du har sansen for meg, men jeg må korrigere deg litt angående at jeg kommer med påstander på grunnlag av at vi har forskjellig oppfatning av ting; jeg kommer ikke med påstander fordi vi har forskjellig oppfatning av ting, men fordi støtter meg til vitenskapelige fakta og beviser; ikke til riv ruskende gærne statsadvokater og andre desperate, syke folks vitnesbyrd!

Du husker kanskje at du skrev dette?

Det ville jo bety at vi kunne shippet han rundt hele verden og organisert effektiv håndspålegging. På den måten ville han jo kunne helbredet (hundre?)tusenvis av pasienter.

Men hele greia er jo selvsagt bare sprøyt fra ende til annen. Alle som er noelunde oppegående skjønner det, eller burde ihvertfall skjønne det.

Jeg gikk (motvillig) til healer - og fikk hjelp (jeg var der i 1,5 time hvis det spiller noen rolle). Så med alt du sier, så kaller du faktisk meg også riv ruskende gal, desperat, og lite oppegeånde. For jeg er jo faktisk en som kommer med et vitnesbyrd om at healing kan fungere.

Skrevet
Denne har blitt hintet til før, men den er nok for sterk kost for mange av dere "troende".

http://herebedragonsmovie.com/

Er nå kommet halvveis og ser stort sett en mann som lirer av seg selvfølgeligheter. Det nærmeste han er kommet bevis for noe som helst er regnestykket som viser hvor mange amerikanere som teoretisk sett tenker på en bekjent/slektning i vedkommendes dødsøyeblikk.

*ser videre*

Skrevet
Jeg skulle gjerne sett det ble bevisst. Men det trenger ikke å bli det for at jeg skal tro på det. Har opplevd ting selv som viser meg at det er sant, og jeg trenger egentlig ikke mer enn det.

Dette er en tankefelle. Det viser deg at det er sant? Hvordan i huleste kan du være så lite kritisk, og fortsatt så seriøs?

Tror du på tryllekunstenere også? Hvorfor ikke?

Skrevet

"Helt riktig, han ser ikke poenget med å eventelt revolusjonere vitenskapen. Og eventuelt også inkassere en million dollar.

Ord blir fattige."

Enig.

Skrevet

Nei, absolutt ikke et kongeargument, men hvis man lurer så veldig på om dette går an, eksisterer, eller hva man nå lurer på vil jeg heller gått til en healer, eller et åndelig medium, eller kanskje en som er klarsynt i stedet (eller hva med en kombinasjon av de alle tre?) for å kun argumentere som små barn om at, "nei, dette her går ikke an."

Det blir for dumt når tydeligvis flere som aldri har vært hos healere (ikke alle, nei), medium, etc uttaler seg så bastant. Gå til en, se om man kanskje opplever noe, SÅ kan man uttale seg sterkere i sin sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...