Gå til innhold

Snåsamannen - Joralf Gjerstad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som påstår at ikke Gjerstads håndspåleggelse er business? At han ikke tjener penger? Ta en titt på denne linken....

link

Dette betyr vel uansett ikke at han faktisk har tatt betalt for behandlingene sine? Jeg leste et sted at han skulle donere vekk mye penger for inntekten av bøkene, men husker ikke hvor. Og om han nå tjener penger på det, vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette betyr vel uansett ikke at han faktisk har tatt betalt for behandlingene sine? Jeg leste et sted at han skulle donere vekk mye penger for inntekten av bøkene, men husker ikke hvor. Og om han nå tjener penger på det, vel fortjent!

Der er jeg enig. Jeg har ikke noe tro på slike evner, som du vet. Men man kan ikke bruke inntekt eller fravær av inntekt som noe argument hverken for eller mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig. Jeg har ikke noe tro på slike evner, som du vet. Men man kan ikke bruke inntekt eller fravær av inntekt som noe argument hverken for eller mot.

Men nå er det fryktelig mye oppstyr rundt snåsingen om dagen, og folk er helt besatt på at han skal testes. Så kanskje det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Medium Mina

Snåsamannen startet ikke med å få gaver for så å begynne med healing.

han startet med healing, så fikk han gaver.

han påstår selv, og folk sier han ikke tar penger for dette, så hva er det å bli sure for?

Kanskje noen følte seg bedre etter å ha møtt han og følte for å gi en gave som takk, siden han ikke tar betalt.

Det var i såfall "kundens" valg. Ikke snåsamannens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medium Mina

Ikke sant! mange klarsynte, eller folk som har en godt utviklet 6. sans, tjener penger på dette. Ikke nødvendigvis ved å ha spåtelefoner og slik, men universet sørger for at ting går deres vei, når deres tanker er rene, og av drevet av sterk kjærlighet. Da er det vel fortjent syns jeg og. Av både "Gud" og samfunnet her på jorden.

Folk lar seg irritere at noen tjener penger på dette. Personlig "irriterer" jeg meg mer over de som tjener penger på barnearbeid i u-land, enn av snåsamannens gaver. "Ametyst-Marit, eller Pendel-Guri" trenger ikke alltid nødvendigvis ønske å tjene på dette. Altså, hensikten er vel mer at de vil gjøre dette i hobbybruk, men så kommer "forrivrrede" eller nysgjerrige mennesker og vil at Ametyst-Marit" eller "Pendel-Guri" skal "spå" dem.

Siden får de levert en gave. De kan ikke noe for det. de kunne vel latt være å spå... det er vel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VinglePetter
Innlegget fra NRK er godt nok for meg :)

Ja, det har vi forstått :P

Noen av oss er dog mer interessert i å finne ut _HVORDAN_ han gjør disse fantastiske tingene. Hvis det ikke er placebo eller bare veldig god menneskeinnsikt, men at det sjuler seg en hittils ukjent og kanskje magisk kraft, vil jo dette snu opp ned på mer enn bare legevitenskapen.

Folk har hevdet å inneha tilsvarende krafter i hundrevis av år. Hvorfor er det da så sabla vanskelig å få dem bekreftet vitenskaplig?

Jeg spør igjen: Forsvinner magien når vi gransker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget fra NRK er godt nok for meg :)

Det er egoistisk å ikke la seg teste når man forfekter en sjette sans, eller helbredende evner, da oppdagelsen av denne ukjente "kraften" ville, som Vinglepetter skriver, snudd opp ned på legevitenskapen og kunne hjulpet millioner av mennesker.

Det at han sier nei er for meg synonymt med at han er fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egoistisk å ikke la seg teste når man forfekter en sjette sans, eller helbredende evner, da oppdagelsen av denne ukjente "kraften" ville, som Vinglepetter skriver, snudd opp ned på legevitenskapen og kunne hjulpet millioner av mennesker.

Hvis du gidder å se innlegget i linken, så forstår du hvorfor han ikke vil la seg teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke ønsker å være medieklovn som reality deltagere og andre tullinger?

Jeg tror forøvrig ellers at han driter tynt i hva folk tror om ham. Så langt så har han ikke løftet så mye som en lillefinger for å bli kjent eller få søkelyset på seg. Han vil være i fred og drive med sin greie uten å tjene fem øre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke ønsker å være medieklovn som reality deltagere og andre tullinger?

Jeg tror forøvrig ellers at han driter tynt i hva folk tror om ham. Så langt så har han ikke løftet så mye som en lillefinger for å bli kjent eller få søkelyset på seg. Han vil være i fred og drive med sin greie uten å tjene fem øre på det.

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skriver bare at det er "meningsløst" NÅ, 60 år etter han først begynte. Jeg savner en begrunnelse, for det der er bare tåpelig.

Og jeg gjentar: Det er egoistisk å ikke la seg teste når man forfekter en sjette sans, eller helbredende evner, da oppdagelsen av denne ukjente "kraften" ville, som Vinglepetter skriver, snudd opp ned på legevitenskapen og kunne hjulpet millioner av mennesker.

Synes ikke du òg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver bare at det er "meningsløst" NÅ, 60 år etter han først begynte. Jeg savner en begrunnelse, for det der er bare tåpelig.

Og jeg gjentar: Det er egoistisk å ikke la seg teste når man forfekter en sjette sans, eller helbredende evner, da oppdagelsen av denne ukjente "kraften" ville, som Vinglepetter skriver, snudd opp ned på legevitenskapen og kunne hjulpet millioner av mennesker.

Synes ikke du òg?

Se dokumentaren, han sier ikke at det er "meningsløst". Hvis du ser selve dokumentaren i linken VinglePetter har lagt ut, så forteller han hvorfor hanikke ønsker å bli testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du unngår spørsmålet mitt.

Nei, du unngår å se dokumentaren slik jeg bad deg om i første omgang.

Hvis spørsmålet ditt var om jeg syns snåsingen er egoistisk som ikke lar seg teste, så er svaret mitt nei. Hvis du gidder å se dokumentaren og høre alt som blir sagt, så vil du få svar på hvorfor han ikke vil la seg teste, det er jo det svaret du er ute etter, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg lite om årsakene rundt hans uvilje til å la seg teste. At han ikke vil forteller oss at han vet han ikke vil klare en test under kontrollerte forhold, hvor han ikke kan influere resultatet gjennom bias..

Det jeg lurer på er hvordan og hvorfor han har samvittighet til å ikke gjøre det når det kunne hjulpet flere millioner av mennesker hvis man fant årsaken til de påståtte evnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Hvis du gidder å se dokumentaren og høre alt som blir sagt, så vil du få svar på hvorfor han ikke vil la seg teste, det er jo det svaret du er ute etter, ikke sant?

Kan du ta kortversjonen? Hvorfor vil han ikke la seg vitenskaplig undersøkes? Hva gagner det mennesketheten at han holder de magiske "egenskapene" for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta kortversjonen? Hvorfor vil han ikke la seg vitenskaplig undersøkes? Hva gagner det mennesketheten at han holder de magiske "egenskapene" for seg selv?

De "magiske egenskapene" er jo ikke noe man kan lære bort uansett, så om han så lot seg teste, og det kom frem at det hadde effekt, hva ville det ha sagt for mennesketheten? At flere ville oppsøkt healere? At leger ville samarbeidet med healere? Hva egentlig?

Jeg vil at dere ser dokumentaren selv fra A til Å. Du har jo selv lagt ut linken, da burde du vil også kjenne innholdet i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...