Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvilet nå. Jeg syns jeg er en håpløst dårlig kjærste for typen min i dag. Han har nemlig gjort noe som er skikkelig dumt på jobben, og kan faktisk miste jobben pga. det. Han har gjort noe som jeg mener ingen oppegående fornuftige mennesker burde klare å gjøre. Han har ikke gjort det med vilje, og syns selvfølgelig det er kjempe ille selv.

Jeg syns bare det er så vanskelig å sitte å si "stakkars deg", når jeg egentlig er sint på han for at han kunne være så ubetenksom.

Jeg håper selvsagt at det løser seg og han beholder jobben, men det stikker litt for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke en dårlig kjæreste om du ikke støtter kjæresten i å gjøre ting du selv mener er moralsk forkastelige eller idiotiske av andre grunner... Det er viktig å ha integritet selv også, synes jeg.

Skrevet

Det må være lov å ytre sin mening om situasjonen uten at det betyr at du ikke støtter han, så lenge handlingene hans ikke er så ille at det er grunn til at du skal vende ham ryggen. Prøv å skille mellom sak og person, vet det ikke er lett bestandig, men prøv også å uttrykke til han at det er det du forsøker.

Skrevet

Du kan da uttrykke at du synes det han gjorde var dumt, lite gjennomtenkt, eller hva det er. men samtidig si at du håper at han beholder jobben og at det ordner seg:) det er støttende!

Gjest Ingeniøren
Skrevet
Det må være lov å ytre sin mening om situasjonen uten at det betyr at du ikke støtter hanff

Det er jo som å påpeke at noen har en stor kvise på nesa, de vet det veldig godt selv.

Har han dummet seg ut så får han da høre det fra nok av andre personer, som kjæreste bør man fokusere på andre ting. At ting vil ordne seg, det positive i situasjonen og at man alltid må se fremover.

Gjest Ingeniøren
Skrevet
Du er ikke en dårlig kjæreste om du ikke støtter kjæresten i å gjøre ting du selv mener er moralsk forkastelige eller idiotiske av andre grunner... Det er viktig å ha integritet selv også, synes jeg.

Dette handler jo ikke om å støtte kjæresten i å gjøre noe galt, det handler om å støtte ETTER at han har gjort noe galt dvs være med å hjelpe på veien videre. For livet går videre.

Skrevet
Jeg er litt fortvilet nå. Jeg syns jeg er en håpløst dårlig kjærste for typen min i dag. Han har nemlig gjort noe som er skikkelig dumt på jobben, og kan faktisk miste jobben pga. det. Han har gjort noe som jeg mener ingen oppegående fornuftige mennesker burde klare å gjøre. Han har ikke gjort det med vilje, og syns selvfølgelig det er kjempe ille selv.

Jeg syns bare det er så vanskelig å sitte å si "stakkars deg", når jeg egentlig er sint på han for at han kunne være så ubetenksom.

Jeg håper selvsagt at det løser seg og han beholder jobben, men det stikker litt for det.

Du er illojal.

I slike situasjoner skal man undertrykke sine egne følelser og bruker all den viljestyrke man har til å støtte partneren. "Dette klarer vi" skal man si om og om igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...