Gå til innhold

Litt for kort kjole med tights under?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en tunika i glatt stoff (litt sånn kimono dress eller hva det kalles) på Vero Moda, og ettersom jeg har ganske korte bein (og dermed sikkert litt lang overkropp... ) så rekker den bare såvidt under rumpa når jeg står rett opp og ned. Dersom jeg bare hadde hatt tynn strømpebukse under, så hadde sannsynligvis trusa vistes når jeg satt, eller hvis jeg f.eks strakk armene i været. Men hva om jeg bruker tykk tights under? Gjør det noe da?

Vet jo at jenter i alle fasonger har gått rundt og brukt tights som "bukse" med bare vanlig genser over i hele høst, men det synes jeg ærlig talt ikke noe særlig om... Men hva når det bare er såvidt?

Vil gjerne ha noen meninger her! Tunikaen er rød, tenkte å bruke sorte tights under og støvletter til. Evt. noen andre forslag til hvordan jeg kan bruke den? Det går an med bukse under, men synes ikke det blir nok "pyntet" til de anledningene jeg skal bruke den i...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes kult ut jeg! Hvis det er litt tjukk tights, men ikke strømpebukse-liknende tights.. Ser det kult ut på?

Skrevet

Hvis baken synes når du sitter/beveger deg, så synes jeg personlig at den er for kort til å bruke kun tights under. I mine øyne er tights/leggings kun brukbart når man i prinsippet like gjerne kunne ha brukt strømpebukse.

Skrevet

Kan du få byttet den i en større størrelse?

Eller helst kanskje få den byttet til en topp som du kan bruke med andre underdeler? Tights er sjelden særlig flatterende.

Skrevet

finnes tigts-bukser.. de er utrolig ålreite! Det er stretch, denim blanding (eller hva det heter) Spørs helt hvordan tightsen er ellers da.. Viss det er i ren bomull, er det ikke fint med korte topper

Skrevet
finnes tigts-bukser.. de er utrolig ålreite! Det er stretch, denim blanding (eller hva det heter) Spørs helt hvordan tightsen er ellers da.. Viss det er i ren bomull, er det ikke fint med korte topper

Jepp, kan jo gå! Sjekk Vero Moda/Pieces eller B-young.

Skrevet
Kan du få byttet den i en større størrelse?

Eller helst kanskje få den byttet til en topp som du kan bruke med andre underdeler? Tights er sjelden særlig flatterende.

Prøvde å gå opp en størrelse, og det hjalp jo bittelitt på lengden, men den satt ikke noe fint. Kan selvfølgelig bytte den i noe annet, men synes den er så utrolig fin, og har lett og lett etter noe lignende, uten hell... er drittlei av å gå i butikker nå.

Ellers, takk for tips! Skal se etter slike tightsbukser.

Ser det er forskjellige meninger her, og jeg er egenltig enig med dem som sier at det ikke er noe særlig hvis rumpa vises... men den er så VELDIG i grenseland, og jeg synes antrekket i seg selv ser veldig kult ut.

Kjæresten synes det går greit, men jeg stoler ikke helt på ham. Han sier stort sett at alt er pent. Får kanskje høre med et par venninner...

Skrevet

Jeg har en tights som jeg tror det er mer polyester i.. der kan jeg bruke korte overdeler. Ser faktisk veldig kult ut! :) men det ser egentlig finest ut når tightsen går til kneet..

Skrevet

Jeg synes det høres fint ut, jeg. Ser ikke problemet i det hele tatt. Det er ultrakjipt å bruke tights som en bukse, med midjelang genser til, men dersom den dekker mesteparten av rumpa (helst hele), så synes jeg det er fint.

Gå for det, du. Ikke gidd å kjøpe noe nytt, når du alt har funnet noe du liker :)

Skrevet
Hvis baken synes når du sitter/beveger deg, så synes jeg personlig at den er for kort til å bruke kun tights under. I mine øyne er tights/leggings kun brukbart når man i prinsippet like gjerne kunne ha brukt strømpebukse.

Signerer denne. Om toppen ikke dekker hele rumpa hele tiden er det bare tacky.

Skrevet
Det var da voldsomt til delte meninger her da... :sjenert:

Hele Hollywood inkludert Blair Waldorf fra Gossip Girl er på min side: TIGHTS ARE NOT PANTS!

Jeg kan unnskylde 13-14-åringer, de er som oftest tynne + at de må få lov til å eksperimentere litt med upassende mote, men det er ærlig talt tacky.

Skrevet

Det med at det dekker såvidt er forresten antakeligvis bare når du står helt stille, med en gang du går og beveger deg osv så sklir nok toppen littegrann opp og da blir du like ille som det du selv sier du ikke liker i åpningsinnlegget.

Det finnes forresten sorte pene tynne bukser også, som har litt 'festfinish' i stoffet, har til og med sett en tynn pen sort bukse hos Cheap Monday som kunne funket under pene tunikaer osv.

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Hva med et par fine skinny jeans/bukser? Litt tykkere, og finere enn tights :)

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Hva med et par fine skinny jeans/bukser? Litt tykkere, og finere enn tights :)

Signerer på denne! Siden du er usikker selv, er det stor fare for at du kommer til å føle deg uvel, og det er ikke noe gøy..

Skrevet
Jeg kan unnskylde 13-14-åringer, de er som oftest tynne + at de må få lov til å eksperimentere litt med upassende mote, men det er ærlig talt tacky.

Enig med gjesten her, det kommer an på alderen.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har sett mange som gjør det, men jeg syntes ikke det er noe fint, og kunne aldri tatt på meg noe slikt :nissegutt: Liker du det selv, så gjør det!

Skrevet

Hver og en må gå med det de føler seg vel i, men jeg syns ikke det er fint med så korte skjørt.

Skrevet
Signerer denne. Om toppen ikke dekker hele rumpa hele tiden er det bare tacky.

signerer her jeg også. ikke fint uansett når baken stikker opp. da ser det ut som det er rumpa di du vil vise, og ikke selve plagget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...