Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 hei. hva gjør man egentlig når den man er sammen med ikke ønsker barn og huskjøp innenfor samme tidsperiode som en selv? nå skal det sies at min samboer er endel år yngre enn meg.. jeg er 26 år og begynner å tenke at det er på tide for meg.. Så jeg skjønner at han ikke er i de samme tanke gangene som meg selv. jeg er egentlig ganske verpesjuk og ønsker barn, men han er ikke der ennå.. og vet ikke om han er der om 1 år eller 5 liksom.. vi har nå flyttet fra hverandre for å se hva som skjer videre.. vi trenger en pause.. jeg ønsker han skal se hva han har "mistet" og hva som virkelig betyr noe, og han håper vel at jeg kan slappe av litt.. jeg vet liksom ikke om det er normalt av menn, om jeg skal bare håpe på det beste og at han vil bli klar etterhvert.. eller om det bare vil bli værre for meg.. utrolig vondt og sårt.. vi elsker jo hverandre utrolig høyt for det! så det her river i oss begge.. men vi klarer ikke å møte hverandre på dette.. noen med erfaring om dette?
BlåHimmel Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Ikke så lett når man er på to forskjellige steder i livet, MEN... på meg virker det som om du driver en slags utpressing for å få han til å mene det samme som deg?! Det er i hvert fall det inntrykket jeg får av situasjonen, at du vil få han til å godta å få barn nå for ikke å miste deg. Du er bare 26 år, noe som kan være en passende alder for å stifte familie, men samtidig har du goood tid til å skaffe deg barn. Vil du virkelig risikere å miste en du elsker så høyt som du sier fordi du ikke kan gi han litt tid? Dette er store avgjørelser, og det er helt normalt at slike tanker må modnes. Mitt råd til deg er å innse at dette ikke er en diskusjon du kan vinne uansett. Det eneste du kan gjøre er å bryte med han og skaffe barn med en annen hvis dette er det viktigste for deg, eller å bestemme deg for at det er han du vil ha og vente til han er klar.
Gjest men Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 vi har nå flyttet fra hverandre for å se hva som skjer videre.. vi trenger en pause.. jeg ønsker han skal se hva han har "mistet" og hva som virkelig betyr noe, og han håper vel at jeg kan slappe av litt.. Åpenbart er ikke han noe som virkelig betyr noe for deg. Og er han ikke verdt noe for deg, kan han aldri ha så mye å vinne på å ha deg heller. Å få barn med en som bare tenker på seg selv, er en av de store tabbene en mann kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå