Gå til innhold

Symptomer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Hei!

Hva er symptomer på en eventuell graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uteblitt mens

Økt tretthet

Ømme bryster

Kvalme (den kommer ofte ikke før uke 5-6)

Husk at mange har ingen symptomer i førsten.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har testet, og den var positiv!

Men nå er jeg så nervøs for at det kan være noe galt. Jeg er nok ikke så langt på vei, 2-3 uker.

Er det normalt å ha menstruasjonslignende smerter i begynnelsen av et svangerskap? :sukk:

Murringer i magen? (ikke kramper)

Skrevet

Ja. Det er visst ikke uvanlig i det hele tatt.

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Ok! Det var jo litt beroligende. :jepp:

Noen som har opplevd det samme??

Smerter og murringer i underlivet?

Skrevet

Svarer igjen, jeg, siden jeg har både søstre og venner som har gått gjennom flere svangerskap. Samtlige hadde murringer og stikkinger/ strekkevondter i underlivet. Det kommer visst av at livmoren tøyer seg for å gi plass til det kommende barnet.

Søstera mi var hellig overbevist om at mensen var på vei sist gang hun ble gravid, men når den uteble, tok hun en test. ;)

Gratulerer med graviditeten.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Takk igjenn!! ;)

Da håper jeg at alt går bra! Jeg er jo fryktelig redd for SA, siden det er første gangen.

Ikke vet jeg hvorfor jeg bekymrer meg hele tiden, har prøvd så lenge at nå tenker jeg at det MÅ jo være noe galt!

Feil innstilling men! Prøver å la vær..

Er lykkelig som gravid da :) men aner ikke hvor langt jeg er på vei, siden ustabil syklus.

Skrevet

Bestill en time til legen, si at du har ustabil syklus, så vil nok legen henvise til tidlig ultralyd. Du er fryktelig lik min søster, ang. syklusen. Hun er også svært ustabil. Har alltid vært det, og fikk tidlig UL for å fastsette termin.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Ja,jeg skal gjøre det! tar sikkert litt tid å få time men..

Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg mensen var på vei når jeg var gravid. Føltes sånn de første ukene. Skikkelig menssmerter og en følelse at nå blør jeg, men ingen mens kom og alt gikk bra.

Gratulerer og lykke til videre!

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Men når jeg leser forskjellige artikler, er jo symptomer på graviditet utenfor livmoren de samme! Murringer, vondt osv..

Off,ikke lurt å lese for mye heller vel...

Skrevet

Nei. Det er ikke det. En lege mistenkte en gang at jeg var gravid utenfor livmoren. Da var det ikke snakk om murringer og småvondt, men så store smerter at jeg lå våken og krøllet som en ball hele natta! Jeg hadde også lette blødninger.

Tror ikke du skal bekymre deg, jeg.

Skrevet

Mensmurringer er helt vanlig under graviditet. Jeg hadde det sånn de første 6 - 8 ukene. Noen ganger mer intens, andre ganger mildere. Noen ganger krampeaktige smerter, som stikninger, men dette er ligamentene i livmora som strekker seg fordi den vokser.

Prøv å slappe av. Det går nok greit skal du se.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Oki! Det er bra at andre har hatt de sånn også.. Jeg er nok ikke så langt på vei tror jeg.

Håper jeg får brev snart om time til tidlig UL.

Slapper nok mer da etterpå! :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest-macy
Skrevet

Jeg har tatt to graviditetstester denne helga. fredag ettermiddag og søndag morgen. Jeg forventet egentlig mens denne helga, men har ikke alltid mens når den ikke blir stimulert. Men den siste uka har jeg følt meg dårlig. Sliten, trett, små vondt i magen, masse utflod og ikke minst veldig ømme og stive bryster.

Etter å ha tatt testene var jeg helt overbevist om at jeg umulig kunne være gravid, men etter å ha lest litt her inne, så kan disse murringene og krampene jeg har i magen også være tegn på at livmoren utvider seg, nå ble jeg virkelig glad, har vørt veldig lei meg hele helga fordi jeg trodde at vi ikke hadde noen håp denne mnd også... har prøvd i 1 år og 7mnd. jeg har pco så begynner virkelig å bli lei.

Men er utflod et symptom på graviditet eller??? Bruker egentlig aldri ha det ,men den siste uka har jeg hatt veldig mye, om dette kans skyldes alle medikamentene jeg går på eller... provera,pergo og metaformin... det vet jeg ikke..

Gjest Gjest_amalie_*
Skrevet

jeg hadde en voldsom sult følelse husker jeg .. trett og kvalm var jeg også

Skrevet

Ehm, mistenker graviditet selv. Har stikk i begge eggstokkene, og livmoren er øm, mye hvit utflod, litt stikk i puppene idag, mens verk i korsryggen. Dagen etter at jeg hadde sex da jeg hadde EL smerter de siste dagene trykket det og stakk i ene eggstokken min, men nå er det i begge. Som en slags tretthetsfølelse i rygg og på sidene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...