Gjest IkkeBaker! Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Ingrediensene her er: margarin sukker egg potetmel hvetemel vaniljesukker bakepulver Har nå (etter hjelp her på kvinneguiden ) fått til å vispe margarin og sukker "hvitt". Problemet er at oppskriften min ikke sier noe om hva jeg så skal gjøre, og jeg er blank på dette området. Skal jeg putte oppi egga nå? Og så blande vaniljesukkeret, bakepulveret, hvetemelet og potetmelet sammen, og putte oppi alt dette samlet? Hjelpes, hva har jeg startet på.. Setter pris på alle råd her =)
Gjest *Mim* Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Ha i ett og ett egg. Bland det tørre, som du foreslår, og ha det i. Rør godt, og vips så har du en deig.
Gjest IkkeBaker! Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 TAKK og: Jippi, der var deigen ferdig! TROR JEG! Et spørsmål til her... Åssen skal deigen være når den er ferdig??... Nå er den sånn "deigete", og lurer på om den kan være litt for mye klissete..? Har aldri sett deigen med en gang den er ferdig, kanskje den blir litt "stivere" når den står ett døyn? Den setter seg iallfall fast på fingra når jeg sku "kna" i siste rest av melet... Hvordan skal deigen være når den er ferdig? Noen som vet?
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 TAKK og: Jippi, der var deigen ferdig! TROR JEG! Et spørsmål til her... Åssen skal deigen være når den er ferdig??... Nå er den sånn "deigete", og lurer på om den kan være litt for mye klissete..? Har aldri sett deigen med en gang den er ferdig, kanskje den blir litt "stivere" når den står ett døyn? Den setter seg iallfall fast på fingra når jeg sku "kna" i siste rest av melet... Hvordan skal deigen være når den er ferdig? Noen som vet? Jeg tror det siste noen jeg kjenner, ville være å forbinde meg med baking, men jeg kan jo si noe om dette. Kakedeiger er gjerne litt klissete. Jeg tror ikke det er lurt å la deigen stå til dagen etter. Du har vel en oppskrift som sier hva du videre skal gjøre, trille ut til små kuler osv.?
Gjest IkkeBaker! Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Takk for svar Joda, står i oppskriften at den skal stå minst ett døyn, gjerne flere.. Men lurer på om jeg kanskje burde tatt i mer potetmel/mel, for ekke poenget med å bruke gaffelen for å lage dette "mønsteret" at det også skal være slik mønster når de kommer ut av ovnen?? Nå har jeg stekt ganske mange, prøvd alt mulig, lage så dype spor jeg kan med gaffelen, klemmer nesten helt gjennom og lager kulene litt "høye" slik at jeg kan lage enda dypere spor. Men fortsatt kommer de ut helt "glatte", alt det strevet med fine gaffelmønster og bortevekk :O Har jeg missforstått dette? aiaiai.. hva har jeg begitt meg ut på hihi!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå