Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp laget Delfiakake.

Når jeg var ferdig med siste laget og skulle sette den i kjøpleskapet så jeg at jeg hadde glemt egg.. :sjenert:

Gjør det noe?? Noe sier meg at den blir ganske hard, stemmer dette?? :klø:

Jeg hadde lest oppskriften og funnet frem alt, men plutselig var den ferdig, og eggene lå igjen på bordet :fnise:

Skrevet

Det er jo såpass lite egg i den at jeg ærlig talt ikke vet om det gjør så mye. Det er jo fettet som gjør at den stivner. Vel du rekker jo å lage en ny en om den ikke blir bra, det er jo ikke værre å vente ei natt og se hvordan den blir! Uff, fort gjort å glemme ting.

Skrevet

Jeg har aldri laget den MED egg jeg, og den har blitt helt fin hver gang, ikke spesielt hard, går fint an å skjære skiver av den.

Så jeg vil tro den blir grei jeg :)

Skrevet

Den blir vel aldri så hard at man kan slå noen ned med dne uansett :-) så det momajoja beskrives høres ut som det jeg har i kjøleskapet selv (altså med egg). Mulig det gir en litt annen smak? Kan ikke helt skjønne hva eggene skal der for men jeg tar dem nå med..

Skrevet

Delfiakake UTEN egg er like godt som med :fnise:

Den skal nytes i julen, med god samvttighet :sikle:

Tusen takk for svar, og god jul!!! :nissegutt:

Gjest Gjest_Delfia_*
Skrevet

Sniker meg inn fra sidelinja her:

Synes vanligvis Delfiakake er veldig mektig og tung i både smak og konsistens.

I år prøvde jeg å ha peppermyntedråper i (Fila)Delfiakaka - med suksess !!!

Super-ide for alle som liker after eight og annen sjokolade med peppermynte. Brukte peppermynteolje som jeg ellers bruker når jeg lager sukkertøy (les: hvert skuddår..). 18 dråper til oppskrift med 2,5 plater mørk sjokolade. :)

Mann og barn er fornøyd (og det er de som for det meste kommer til å spise den, så..)

Namnamnamnam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...