Gå til innhold

Hvor får man kjøpt kastanjer?

Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl
Skrevet

Hvor får man kjøpt kastanjer? Kan ikke huske å noensinne ha sett det tilsalgs noe sted..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du da på vannkastanjer?

Det selger de på vanlige matbutikker.

De er hermetisk :)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Har ikke peiling, det står chestnuts i oppskriften.. Trodde det var enslags store nøtter jeg, men jeg tar kanskje feil..? :klø:

Skrevet

Jeg har bare sett det i sesongen i Norge - i innvandrerbutikker og større matbutikker a la Ultra og Jacobs. Men du får kastanjer på boks også - se på Ultra-type butikker eller i delikatessebutikker.

Skrevet

Hvis de skal være nøtteaktig er det nok ikke de samme kastanjene jeg tenker på.

Skrevet

Jeg kjøpte kastanjer for ikke så lenge sidne, men da i en innvandrerbutikk som har alt av frukt og grønt... Men mener også at man kan få kjøpt slike ting på boks i større butikker med godt utvalg

Skrevet

De hadde i alle fall kastanjer på Sultan på Lilleborg i Oslo for et par uker siden...

Gjest Catwoman
Skrevet

Du får kjøpt kastanjer på meny.

Jeg har kastanjer på sortimentslista mi i den Menyen jeg jobber. Men jeg tar de ikke inn hvis ikke noen spør etter de - for det selger ikke noe, nesten.

SÅ hvis du ikke finner - så kan de bestille til deg.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Takk- så bra! :)

Jeg har kjøpt macadamia nøtter (usaltet) for tenkte kanskje jeg kunne bruke det istedet for?? Hvis jeg ikke finner. Men skal prøve Meny og evt innvandrersjapper. Nice! :)

Skrevet

Bare ikke bland sammen vannkastanjer (water chestnuts) og kastanjer (chestnuts), disse er to forskjellige ting med totalt forskjellige egenskaper, konsistens og smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...