Gå til innhold

Hva skal dere gi i julepresanger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ylva_*
Skrevet

Hva skal dere gi i julepresanger?

Her er mine:

Forlovede: Farenheit parfyme. Helsetrøyer (ønsket seg det). :ler:

Svigermor: Bodylotion fra Lacoste

Kusine: Hengeøredobber med en liten porselenskule i blått og hvitt på hver. Fra Oasis.

Mamma: Øretelefoner

Pappa: ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mocca_*
Skrevet

Her er de gavene vi har kjøpt;

Pappa og hans kone; iskrem maskin,julenisse,en boks med hjemmelaget sjokoladekjeks og bilde av ungene.

Mamma og mannen; bardispenser til fem flasker(de bygde seg ute bar i sommer),plastikk boller og bilde av ungene.

svigerinne og samboer; baderomsmatte,såpe dispenser,boxer shorts,sjokolade og vin flaske.

søster og samboer; julenisse,rødvinsglass fra porsgrunn.

svigerfar og kone; julenisse og bilde av ungene.

stesøster og samboer; pastabeholder,lommebok,ledherman verktøy og julenisser.

Svigermor og mann; julekurv fylt med after eight,juletea,julesennep,spekepølse,julekaffe,lys,julenisse,julegodt pose og bilde av ungene.

Noen gamle grand tanter; fin håndsåpe og håndkrem fra apoteket.

tante barn(gutt 10 år) lego sjøfly,wall-e figur.

tante barn(gutt 2 år) postmann pat pakke med biler og figurer.

tante barn(jente 8mnd) fleece dress til når hun begynner i bhg og bok.

tante barn(jente 7 år) to josefine data spill og puppy in my boket.

min sønn(3år) tog bane deler,cars lastebil,cars små biler og barne pc fra leke butikken.

Min sønn(5år)lego,cars lastebil,wall-e figur og barne pc fra lekebutikken.

kusine(11år) high school musical toalettmappe med lipgloss og rosa negllakk,hannah montana notatbok,dagbok,penn,viskelær og div blyanter.

Svoger og kone;sjokolade og bilde

Skrevet

Jøss, hvordan har du råd til alle gavene? :) Har du fått handlet på salg noe av det? Jeg er ikke så flink å utnytte penger ordentlig :fnise:

Min liste:

Samboer: Abonnemet på et blad han leser fast, pluss en bok han ønsket seg

Søster: Massasjedings, som man kan bruke på vonde skuldre og sånn, pluss Ullvang-sokker.

Mamma og pappa: En stor lykt med kubbelys i, pluss noen småting.

Fadderbarn: Traktor og puslespill med gårdsdyr-motiv

God venninne: Extended BBC-versjon av Pride and Prejudice

"Svigerforeldre": Et pent og stort kubbelys

Fattig student, derfor så få gaver ;)

Skrevet

Skal vi se...

Mannen: bergans-genser + barbermaskin

sønnen min på tre: stort duplo-sett han ønsker seg + puslespill + klær

datter på to: keyboard med tilhørende stol + lekehund som kan bjeffe/gå + klær

bror: Bula-bukse

Lillebror: Lego

Mor: Stort Kosta Boda fruktfat + skal kjøpe noe på parfymeri/evt øredobber

Far: fotobok

Svigermor: fotobok

Tantebarn (jente): ullundertøy

Tantebarn (gutt): ullundertøy

Tantebarn (jente, 7 år): Tilbehør til dukker

Tantebarn (gutt, 2 år): Lego

Barnas oldeforeldre: fotobøker + likør

Venners barn (10 stk. Lego/duplo, ca. 200,- pr gave)

Tante1: del av service hun samler på

Tante 2: Hjemmelaget likør + konfekt + hjemmelaget karamell

Tante 3: Stearinlys fra Løyten Lys

Kollegaer: hjemmelaget likør

Steike ta, er det rart pengene flyr i desember?

Gjest antigartner
Skrevet

Har gitt bort mye spiselig til venner i år.

Flere venninner og vennepar får: Sennep, krydder og te fra apoteket (!), økologisk saft, honning, balsamicoeddik og god olivenolje (ikke alt, men kombinasjoner av to eller tre av disse tingene).

Jeg/vi har mange venner som er mer enn gjennomsnittlig interessert i mat, så jeg er temmelig sikker på at dette treffer godt.

Venners barn får alt fra Lego, Duplo og Hello Kitty-ting til Mamma Mia og Sex og Singelliv på DVD, avhengig av alder og interesser.

Skrevet (endret)

Mannen min: Mammut jakke og hverdagsklokke fra Patek.

Eldstesønnen i huset: Hästens madrass til hundeseng

De 3 andre ungene: Hvert sitt saueskinn til sengene sine + navnehalsbånd.

Foreldre: Reisegavesjekk fra Espnes-reiser + guidebok til Karibien + lerretbilde av hundene våre og oss

Svigerforeldre:Flatskjerm til hytta + 2 spisebordsstoler fra Slettvold+ lerretbilde av hundene våre og oss

Bror 1 og kone: 6 whiskey + 6 hvitvinsglass fra Magnors Peacock

Bror 2 og kone: Maleri fra en lokal kunstner

Svigerinne og ektemann: Carvingski til ham og en enkel Burberry selskapsveske til henne

Min beste venninne: Reisegavekort der jeg har betalt hotell med fullpensjon, reise og heiskort for den uken vi hadde planlagt å tilbringe i Kitzbuhel i vinter:-)

Naboparet: Julekurv med konjakk, likør, diverse matvarer-konfekt og kaffe.

Bestemoren til mannen min: Ny Lenestol fra Slettvold + lerretbilde av hundene våre og oss

Tante 1: En antikk sølvskål i en serie hun har samlet på.

Tante og onkel 2, hans side: Bokverket "Verdenshistorien" fra A/G

Kjøper ikke gaver til barn og ungdom under 16, de får nok ubrukelig leker og "en-måneders-mote" uansett. Bidrar heller med et visst beløp (500 kroner til jul) til hver av dem. Pengene settes på BSU eller sparekonto som ungene ikke har tilgang til før de blir myndige. Gjør dette på bursdager også.

Endret av Sjefs-snipa
Gjest Gjest_mocca_*
Skrevet

Ja jeg kjøper en del på salg og bruker litt tid på det. Det blir gaver for ca 200kr per par eller barn,det blir dyrere til egne barn da. Jeg bruker nok en 3500-4000kr på julegaver hvert år.

Skrevet

Her er det jeg/vi skal gi

Samboer: Black Books DVD boks, Genser, Bukse, dress-sko (salg!), cd, 2 pocketbøker, noen tegneserier

Min Pappa: Skjorte, Hornblower DVD, Pakke med honning, julete og sjokolade

Min Stemor: Semskede hansker, topp fra Vero Moda

Min Mamma: Kurv med kubbelys, servietter, Atonement (film), julekaffe, sjokolade og varmeflaske

Min bror (22 år): Metroid prime 3 spill til Wii, The Wire sesong 1 (DVD)

Min bror (15 år): 2 cder, strategiguide til World of Warcraft

Stebror (17 år): Tett på Tre (Espen Eckbo DVD)

Stebror (14 år): Utvidelsespakke til Spore pc-spill

Stefar: DVD om Oslos historie

Min farmor: innrammet bilde

Min morfar + hans kone: kubbelys, servietter, julekaffe

Min onkel: DVD

Hans far: spekemat

Hans farmor: bok

Hans stemor: olivenolje

Hans bror + kjæreste: fine krus, te, teklyper

Hans mormor: krydderolje

Venninne 1: Oscar Braaten bok

Venninne 2: Kaffe og sjokolade

Det er det jeg husker nå. Ble ganske mye i år. Synes det er så gøy å kjøpe julegaver! :jepp:

Skrevet
Bestemoren til mannen min: Ny Lenestol fra Slettvold + lerretbilde av hundene våre og oss

Jøss. Jeg er veldig imponert over at en mann i første halvdel av femtiårene fremdeles har en bestemor i live, og at hun attpåtil ser ut til å fremdeles bo hjemme. Det ser man ikke ofte! :)

Gjest antigartner
Skrevet

Foreldre: Reisegavesjekk fra Espnes-reiser + guidebok til Karibien + lerretbilde av hundene våre og oss

Svigerforeldre:Flatskjerm til hytta + 2 spisebordsstoler fra Slettvold+ lerretbilde av hundene våre og oss

Svigerinne og ektemann: Carvingski til ham og en enkel Burberry selskapsveske til henne

Min beste venninne: Reisegavekort der jeg har betalt hotell med fullpensjon, reise og heiskort for den uken vi hadde planlagt å tilbringe i Kitzbuhel i vinter:-)

Kjøper ikke gaver til barn og ungdom under 16, de får nok ubrukelig leker og "en-måneders-mote" uansett. Bidrar heller med et visst beløp (500 kroner til jul) til hver av dem. Pengene settes på BSU eller sparekonto som ungene ikke har tilgang til før de blir myndige. Gjør dette på bursdager også.

:skratte:

Dette er hva jeg vil kalle kvalitetsgaver!

Kan godt være enig i at det er fornuftig å sette inn penger på konto til barn/unge, men reagerer ikke foreldrene på hvor gnitne dere er mot barna sammenliknet med hva dere gir til andre?

Min mann foretrekker Audemars Piguet, men han er litt røff i stilen, da.

Den stakkars hunden vår får nøye seg med sofaen fra Hødnebø et år til.

Skrevet

Wow...!! Ikke mye julekaffe å oppspore her... ;) Dere legger virkelig litt penger i det ser jeg! Og ingenting til barna, de eneste som skikkelig gleder seg til julen. Hmm...

Skrevet

Kjæreste: Julecd med DDE og Frelsesarmeen, Den Siste Revejakten på DVD, marsipangris

Mamma: GPS (spleiset med bror), marsipangris og hjemmelagde pepperkaker

Pappa: Canada Goose jakke (spleiset med bror), issjokolade og hjemmelagde pepperkaker

Mormor: Hjemmelagde pepperkaker ( og kanskje en flaske vin hvis jeg får bestemt meg)

Bror: DVD (husker ikke hvilket, men det var actionfilm), belte med stor spenne, marsipangris og hjemmelagde pepperkaker

Kusine: En boks med hjemmelagde mosaikkaker

Fadderbarn 1 (3 mnd): Aktivitetsklosser i tøy

Fadderbarn 2 (1 1/2 år): Bowlingssett med myk ball og myke pins formet som dyr

Venninne: Gavepakning med dusjsåpe og bodylotion

Venninnes sønn (5 år): Et Ole Brumm krus, en Spiderman fargeblokk og fargeblyanter

Venninnes datter (1 1/2 år): Et Ole Brumm krus, en liten tøydukke

Skrevet
Wow...!! Ikke mye julekaffe å oppspore her... ;) Dere legger virkelig litt penger i det ser jeg! Og ingenting til barna, de eneste som skikkelig gleder seg til julen. Hmm...

Ingenting?! De får jo penger til senere bruk! Tror nok ungene får nok dilldall av andre, så det er sikkert ikke noe stort savn om det "bare" kommer en konvolutt fra denne ene....

Skrevet

Kjæreste: Nike-sko, hvit skjorte, grå cardigan, hårprodukter fra salong. Og snus :fnise:

Venninne1: Vinflaske, og to fine glass som er veldig henne.

Venninne2: Nydelig svart silketopp med sløyfe, og armbånd.

Venninne3: Solpudder hun nettopp mistet, og en vinflaske (ikke så fantasifull, nei..)

Søster: Kjempefin grå strikket cardigan, som er litt lang.

Mamma: Lysestaker i sølv.

Pappa: Fin bordlampe, og ramme med tre bilder i.

Småfattig student her også.

Skrevet

Her er mine:

datter: pc med 8,9 tommers skjerm

sønn: 1000 kr på konto til sertfikat

kjæreste: Kamelbak og vannkaraffel

kjærestes sønn: T-shirte

kjærestes datter: T- shirte og sminke

mor: vet ikke enda

far : spleisa på fotoapparat med mine søsken

søster 1: spleisa på lysestake sammen med søster 2

søster 2: Vase

tantunge: skjørøver lue og klær.

Skrevet (endret)

Mine/våre julegaver - siden det er jeg som kjøper alt utenom gaven til meg selv. Mange av gavene kjøpes sammen med ulike familiemedlemmer:

- Samboer: Devold jakke + vinkurs og vin

- Samboer fra hunden: Bok

- Hunden vår: kul biteleke og 101 dalmantinere på DVD (:P)

- Mine foreldre: nye kjøkkenkniver fra Victorinox (kjøpt sammen med søsken) + to bøker til far og en bok+cd til mor (siste er sokkegaver)

- Søster: Skinnhansker, pocketbok, hudpleieprodukter

- Bror: lader til iPod, gener og tskjorte

- Bestefar: Hauge boken

- Mormor: CD plater som hun ønsket seg, da hun ikke får inn radio i huset i Thailand :P

- Svigermor: Pocketbok, hudpleieprodukter

- Svigerfar: Spesiell jarlsbergost, bok om jarlsbergosten å ostehøvel

- Svigerbror 1: bok + kamerabag (sammen med svigerbror 2 og svigerinne)

- Svigerbror 2: bok + filter til kamera (sammen med svigerbror 1)

- Svigerinne: bok

Og ja - jeg jobber i bokhandel :P

Endret av bunadbrud
Skrevet

Jeg er ikke helt ferdig, men sånn ca. Min liste:

Foreldre: Jeg holder på med brainstorming enda, men blir ferdig på mandag.

Søster: Overdel, smykke og øredobber.

Søsters samboer: Skjorte.

Nevø 1: Wii spill og klær.

Nevø 2: Lego og klær.

Farmor: Bok om Hedda Gabler og teaterbilletter. (hun har bursdag på julaften også)

Tante: Krukke med hjemmelaget karameller og drops.

Kjæreste: Whiskykurs/prøvesmaking (han elsker disse edle dråpene, så jeg har det faller i smak), DVD - dokumentar om rock, DVD - samling med syv filmer/dokumentar om blues og hudpleieserie for menn.

"Svigerforeldre" - Baileys, julekaffe og karameller.

"Svigersøster" 1: Gavekort.

"Svigersøster" 2: Glass til en serie som blir samlet på.

Skrevet
Jøss. Jeg er veldig imponert over at en mann i første halvdel av femtiårene fremdeles har en bestemor i live, og at hun attpåtil ser ut til å fremdeles bo hjemme. Det ser man ikke ofte! :)

Hun er et skikkelig "driv-jern" - 94 år, rask til beins og klar i hodet! Man kan jo drømme om å bli velsignet med en slik jernhelse!

:skratte:

Dette er hva jeg vil kalle kvalitetsgaver!

Kan godt være enig i at det er fornuftig å sette inn penger på konto til barn/unge, men reagerer ikke foreldrene på hvor gnitne dere er mot barna sammenliknet med hva dere gir til andre?

Min mann foretrekker Audemars Piguet, men han er litt røff i stilen, da.

Den stakkars hunden vår får nøye seg med sofaen fra Hødnebø et år til.

Beløpet er faktisk satt i samråd med foreldrene til de aktuelle ungene - så det tror jeg nok ikke de er misfornøyde med.God smak på mannen din også :-) Tror nok hunden din sover godt - jeg vet at mine er alt for forvente :rødme:

Det er ikke alltid like "flotte" julegaver som i år - men vi har alltid hatt tradisjon for å "ta den helt ut" i julen. Ikke bare gavene, men også mht mat, drikke, pynt & selskaper. Jul er stas:-)!

De får nok leker som de går lei av innen jula er inne uansett. Da er det bedre å ha litt penger å ta av når man "kastes" ut av redet, og trenger alt fra kjøkkenmaskin til slikepotter :-)

Ingenting?! De får jo penger til senere bruk! Tror nok ungene får nok dilldall av andre, så det er sikkert ikke noe stort savn om det "bare" kommer en konvolutt fra denne ene....

Ikke sant :-)

Skrevet

Mamma og pappa skal få dobbelt vaffeljern + juletrekuler til mamma og hansker og lue til pappa

Lillesøster skal få sminkesett og ansiktsrenseservietter (hun er 9)

Mormor skal få to pyntenisser

Kjæresten skal få håndmalt kopp, litt sjokolade og et gavekort på baberstæsj (vi spleiset på speilreflekskamera rett før jul)

Veninne skal få såpe fra Lush, notatbok og noen kulepenner.

("Svigerforeldre" og kjærestens søsken får han ta seg av selv)

Skrevet

Samboer: GPS og Verktøykasse

Pusekatten (som er bortskjemt): Vannfontene

Mamma: Bok, "Snåsamannen"

Pappa: Bok, "Pondus"

Mamma og Pappa: Konfekteske

Lillebror 12år: Diverse tegnesaker

Pusekatten til mamma og pappa: Diverse godbiter

Bestemor m/samboer: Fotoalbum med bilder fra 2008, konfekteske.

Bestevenninne: Hemelig, hun snoker rundt på KG:)

Hans bestemor: Diverse dusjsåper og kremer fra BodyShop

Hans bestefar: Bok, som jeg ikke aner hva heter

Hans mamma: Glassengel

Hans fetter 5år: Spiderman tøffler, lue og dusjsåpe

Hans kusiner 15 og 17år: Parfymesett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...