Gjest wally Skrevet 18. desember 2008 #1 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har smakt en veldig god waldorfsalat uten ananas og stangselleri, men klarer ikke å finne en oppskrift uten disse to ingrediensene i. Jeg ser for meg at oppskriftene blir litt kjedelige når jeg bare dropper to så viktige ingredienser, så jeg lurer på om noen vet om en oppskrift som ikke har disse to tingene i seg i utgangspunktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. desember 2008 #2 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg vet ikke om noen oppskrift uten ananas og stangselleri, men jeg bruker finsnittet kål istedenfor stangselleri og dropper hele ananasen. Syns det blir veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 18. desember 2008 #3 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er da ikke ananas i Waldorfsalat? Stangselleri skal jo med, men du kan jo kutte den ut, og fylle på med ekstra epler f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 18. desember 2008 #4 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg bruker ikke ananas, men epler, druer og purreløk. Det er slik jeg liker den best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wally Skrevet 19. desember 2008 #5 Del Skrevet 19. desember 2008 Takk for svar! Det er da ikke ananas i Waldorfsalat? Stangselleri skal jo med, men du kan jo kutte den ut, og fylle på med ekstra epler f.eks. Jeg søkte på waldorfsalat på nett og alle oppskriftene jeg fant var med ananas. Jeg liker verken ananas eller stangselleri noe særlig. Så jeg får prøve å fylle på med ekstra av de andre tingene ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wally Skrevet 19. desember 2008 #6 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg bruker ikke ananas, men epler, druer og purreløk. Det er slik jeg liker den best. Det høres ut som noe i samme retning som den jeg har smakt. Skal prøve det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #7 Del Skrevet 20. desember 2008 Har laget en egen variant for å blidgjøre alle, i alle år. Pisker ønsket mengde krem (f.eks 1/3 eller 1/2 liter, spørs hvor mange som skal ha). Tilsetter finstrimlet kinakål, eple i terninger og blå druer (deles i to) til det blir god konsistens på salaten. Deler den i to og har valnøtter i den ene delen, pga allergi hos enkelte. Det er ikke helt som ekte Waldorfsalat, men de som ikke liker majones / selleri blir fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå